iPhone 12 mini cílí na mladou generaci. Apple k propagaci využívá TikTok

iphone 12 mini 2 1

TikTok je jako sociální síť využívána zejména mladou generací a mnohými je nepochopena. Někoho může odradit myšlenka dětinských videí, jiné pochybnosti o ochraně dat. Apple však této sociální sítí i přes její nejistou situaci věří a profil si zde založil už v dubnu tohoto roku.

Za necelých 7 měsíců získal zhruba 300 tisíc sledujících. Takového čísla dosáhl bez publikace jediného videa a většina uživatelů tak čekala, kdy přijde zlom a Apple se pustí do propagace na TikToku. Čekání skončilo ve čtvrtek 19. 11. 2020, kdy Apple vydal hned čtyři videa.

iphone 12 mini 1
Apple s modelem iPhone 12 mini zřejmě cílí na mladou generaci. Začal jej propagovat na TikToku.

 

Jablečný gigant začal na TikToku propagací své nejmenší novinky – iPhone 12 mini. Nebyl by to Apple, kdyby do marketingu nešel naplno. Ke spolupráci přizval skupinku influencerů, mezi kterými možná poznáte krále efektů a střihu, Zachary King.



iphone 12 mini 1



Nepřehlédněte

iPhone 12 mini: vybrali jsme TOP 5 kladů a záporů

Toho na TikToku sleduje více než 50 milionů uživatelů a jeho videa drží několik rekordů včetně největšího počtu shlédnutí (2,2 miliardy). V kampani s názvem #makeitmini je cílem ukázat své editorské schopnosti a nechat zmenšit věci, které normálně používáme. Tímto tahem Apple bezesporu cílí na mladou generaci, která TikTok aktivně využívá.

Apple není první technologickou společností, která tvoří videa na TikTok. Jde na to však zatím nejlépe

Apple zvolil trochu zvláštní přístup, kdy zakázal komentovat jednotlivá videa na svém profilu. Není to sice žádná výjimka, ale trochu to sníží skóre, podle kterého pak algoritmus rozhoduje o organickém šíření videa. Jedna z věcí, kterou jsem jako uživatel TikToku viděl v případě giganta z Cupertina poprvé, je sponzorování hashtagu.

Při kliknutí na hashtag #makeitmini se kromě běžné sbírky videí s tímto hashtagem objeví reklamní sdělení, které odkazuje na nový iPhone 12 mini. Najdete zde oznámení o sponzorování společností Apple a tlačítko, které vás přesměruje na oficiální stránky iPhone 12.

Apple je hybatelem v mnoha odvětvích a je možné, že v aktivitě na TikToku jej budou následovat i jiné značky. Samsung a Xiaomi mají své účty aktivní již delší dobu a jihokorejský zástupce je z hlediska sledujících zatím úspěšnější. Zřejmě to však nebude dlouho trvat a prvenství si vezme Apple. Svým krokem oslovit tak významné influencery si totiž zcela jistě získá pozornost velké části mladé populace.

Autor článku
David Skopal
Redaktor SMARTmania.cz a externí copywriter žijící v Brně. Nadšenec do technologií, smartphonů a gadgetů. Fanoušek OnePlus. Mám rád vaření a dobré jídlo. Ve volném čase hraju badminton a chodím plavat.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku