Kalifornský gigant Apple je nejhodnotnější značkou na světě, alespoň podle společnosti Brand Directory, která se zaměřuje na hodnocení světových značek. Brand Directory vyčíslilo hodnotu značky Apple na zhruba 355 miliard dolarů (cca 7,6 bilionu korun). Nutno podotknout, že se jedná o odhad hodnoty značky, nikoli tržní kapitalizaci celé společnosti. I tak se ale dle Brand Directory podařilo Applu meziročně zvýšit hodnotu značky o 35 procent.
Druhé místo v těsném závěsu obsadil Amazon s hodnotou značky 350 miliard dolarů (cca 7,5 bilionu korun) a na třetím místě skončil Google s 263 miliardami dolarů (cca 5,6 bilionu korun). Další místa obsadily Microsoft (184 mld. dolarů – cca 3,9 bilionu korun), Walmart (111 mld. dolarů – cca 2,3 bilionu korun), Samsung Group (107 mld. dolarů – cca 2,29 bilionu korun), Facebook (101 mld. dolarů – cca 2,1 bilionu korun), Industrial and Commercial Bank of China (75 mld. dolarů – cca 1,6 bilionu korun), Huawei (71 mld. dolarů – cca 1,5 bilionu korun) a desítku uzavírá operátor Verizon (69 mld. dolarů – cca 1,4 bilionu korun).
Nejhodnotnější značkou je Apple, Huawei se udržel v TOP 10
První místo Applu není nikterak překvapivé – tržní hodnota společnosti překročila začátkem roku 3 biliony dolarů (cca 65 bilionů korun). Podobný nárůst hodnoty značky jako Apple zaznamenal také Google, jehož růst byl 38 procent. Překvapením žebříčku je Huawei, který taktéž zaznamenal meziroční nárůst hodnoty značky, konkrétně o 29 procent, především díky investicím do firem na čínském trhu, do výzkumu a vývoje a také do rozšiřování cloudových služeb. Největším skokanem je ale sociální síť TikTok – ta zvládla meziročně navýšit hodnotu své značky o 215 procent.