- Reklamní skupina GARM, kterou žaloval Elon Musk, se údajně rozpadá
- Nemá již další prostředky na to, aby s ním bojovala a pokračovala ve své práci
- Vyzývala totiž k bojkotu Twitteru (nyní X.com)
Globální aliance pro odpovědná média, zkráceně GARM, byla vytvořená v roce 2019 Světovou federací inzerentů (WFA) a jejím cílem bylo zastavit reklamu na platformách sociálních médií, které nesplňují určité bezpečnostní standardy.
Muskova společnost X se ji ovšem rozhodla zažalovat, protože prý organizovala bojkot této sociální sítě ze strany inzerentů. Kvůli tomu nyní GARM „přerušuje“ činnost, jak tvrdí Business Insider s odvoláním na e-mail zaslaný členům organizace. Ta má údajně omezené finanční prostředky a soustředí se na boj proti antimonopolní žalobě, jež na ni podala právě X.
Podivuhodné právní kroky excentrického miliardáře
Ta je jen jedna z mnoha podivuhodných právních kroků ze strany Elona Muska a jeho firem. Vypadá to totiž, že se jen snaží potrestat každého, kdo s ním nesouhlasí. Nedávno například zažaloval firmu OpenAI, lídra v oblasti umělé inteligence a stvořitele světoznámého ChatGPT, neboť zřejmě konkuruje jeho X.AI.
Samotný Musk se nepěkně vyjádřil na účet inzerentů loni v listopadu v rozhovoru s Andrewem Rossem Sorkinem. „Doufám, že s tím přestanou. Neinzerujte. Pokud se mě někdo bude snažit vydírat reklamou nebo penězi, ať se jde vycpat. Jděte do p*dele. Je to jasné? Doufám, že ano,“ utrousil.
Inzerenti se rozhodli dát Twitteru sbohem
Když Elon Musk tehdy koupil Twitter, většina jeho příjmů pocházela z reklamy. Tyto peníze však s jeho převzetím nejspíš vyschly. Možná se inzerentům nelíbil Muskův přístup ke svobodě, zejména vyjadřování, kdy si může každý říkat, co chce, jen pokud je to v souladu s jeho názory.
Možná to také byly některé Muskovy vlastní příspěvky, včetně jednoho o „bílé hrdosti“. V důsledku toho přestala na X inzerovat například nezisková organizace Media Matters, které se jeho krajně pravicové vyjadřování nelíbilo. Následkem byla žaloba organizace z Muskovy strany.