Jen týden poté, co byla kopie TikToku s názvem Zynn odstraněna z obchodu Google Play, jej ze své nabídky stáhl i Apple (v rámci App Store). Důvod byl stejný – plagiátorství a pyramidové schéma.
Aplikace, kterou vytvořila čínská společnost Kuaishou, byla spuštěna minulý měsíc a prakticky ihned poté se „vyšvihla“ do čela žebříčku App Storu. Značný zájem o ní projevili především uživatelé v USA, kde se stala na konci května nejstahovanější iOS „appkou“. Podle společnosti Sensor Tower v obchodě Applu zaznamenala dva miliony stažení – z celkových tří milionů.
Za úspěch vděčila pyramidovému marketingu
Aplikace měla u uživatelů velký úspěch proto, že jim dávala peníze za to, že ji doporučí svým přátelům, i za její používání. Do centra pozornosti se však velmi rychle dostala hlavně kvůli plagiátorství. Několik influencerů pro web Wired uvedlo, že obsah, který zveřejnili v TikToku, na YouTube, Instagramu a jiných platformách, byl nahrán na Zynn pod novými účty bez jejich svolení. Komunitní zásady aplikace přitom něco takového nedovolují.
Není každopádně divu, že TikTok přitahuje plagiátory. Je totiž celosvětovým fenoménem a na poli aplikací na vytváření a sdílení krátkých videí nemá v současnosti konkurenci. V dubnu se mohl chlubit již dvěma miliardami stažení.