- Značkový shift automobilky Jaguar neunikl zraku Carla Peie
- Dočasně změnil logo své firmy Nothing a představil i vtipný slogan
- Na svém vlastním profilu pak změnu filozofie značky zkritizoval
Kompletní proměna celé značky, jakou zažila původně britská automobilka Jaguar, se zapíše do dějin marketingu. A to už jen díky tomu, jak masivní vlnu reakcí minulý týden vyvolala. Za povšimnutí stojí celý vizuál, barevná televizní reklama, ale i slogan. Není divu, že si z toho na sociálních sítích vystřelil i Carl Pei, respektive jeho firma Nothing.
Nothing kopíruje Jaguar?
Nový designový jazyk společnosti Jaguar jsme komentovali v samostatném článku. Styl pojmenovaný Exuberant Modernism si hraje s jednoduchými liniemi a živými barvami, jako je červená, modrá a žlutá. Má působit hravě, a přitom odvážně, odrážet vizi elektromobilů a progresivních zákazníků.

Nepřehlédněte
Jaguar mění své logo. Odráží jeho přechod na elektromobilitu, u uživatelů ale budí smíšené emoce
V čele všeho stojí slogan „Copy nothing“, který má pro změnu odrážet maximální pokus o originalitu a unikátnost. Příležitost k marketingovému smeči využila britská společnost Nothing, produkující také celkem originálně pojaté smartphony.

Nepřehlédněte
Neomezený tarif pod 400 korun? Vodafone připravil extra slevu, dostupná bude jen tři dny!
Vedení účtu Nothing na síti X nejprve v reakci na slogan možná dočasně změnilo svůj slogan na „Copy Jaguar“. To je vtipná reference na slovo „nothing“, což jednak znamená „nic“ (jako v sloganu „nic nekopírovat“) a zároveň jde o jméno firmy Carla Peie. Nothing pak dokonce změnil i logo, nejspíš také jen dočasně, aby odráželo stejný styl jako automobilka Jaguar, dnes už vlastněná indickým koncernem Tata.
im just a chill admin pic.twitter.com/c9MqF3RlkD
— Nothing (@nothing) November 21, 2024
Samotného Carla Peie nejspíš proměna Jaguaru z tradiční automobilky na firmu hlásající progresivní názory nejen v technologiích moc nepotěšila. Hned ve středu se k tomu vyjádřil na svém profilu: „Značky s bohatým dědictvím by měly toto dědictví oslavovat a pozvedat, místo aby ho zahazovaly. Pokud potřebujete pomoc, dejte mi vědět.“
Brands with a rich heritage should celebrate and lift that heritage, instead of throwing it away. Let me know if you need help. https://t.co/ITrqDzSyNS
— Carl Pei (@getpeid) November 20, 2024
Pei je známý tím, že má na sociálních sítích tzv. prořízlá ústa. Často se vtipně vyjadřuje ke svým konkurentům nebo reaguje na negativní komentáře na adresu telefonů Nothing. Na druhou stranu pak také často své štiplavé příspěvky na adresu dalších značek maže.