- YouTube za měsíc ukončí možnost nahrávání krátkých videí s označením Stories
- Funkce byla dostupná od roku 2018 a dodnes si nezískala přílišnou popularitu
- Větší úspěchy slaví Shorts, které se dočkají dalšího vývoje
Populární formát krátkých videí na výšku, které po čase zmizí, se jako první ujal u Snapchatu. Později obohatil také Instagram ve formě Reels a implementaci v roce 2018 provedl také YouTube s označením Stories. Nyní Google vydal tiskovou zprávu, ve které oznamuje blížící se konec této funkce.
YouTube Stories byly vždy k dispozici pouze pro účty s více než 10 000 odběrateli. Mělo se jednat o nástroj pro krátký obsah ze zákulisí známých youtuberů v délce maximálně 15 sekund, který vždy po sedmi dnech zmizí a není možné ho uložit, jako to umí například Instagram.
Nyní je mnohem úspěšnější formát YouTube Shorts, což jsou až minutová videa, která zůstanou na účtech trvale viditelná. I díky tomu je možné je na rozdíl od Stories monetizovat. To všechno jsou důvody, proč získávají větší popularitu a Stories budou brzy končit. Poslední videa v tomto formátu bude možné nahrát 26. června, pričemž po sedmi dnech zmizí a další se již neobjeví.