Sledujte nás na YouTube

Xiaomi se daří. Čínský gigant za sebou má nejlepší čtvrtletí

Podle nedávných zpráv z Tchaj-wanu se Xiami podařilo ve druhém kvartále letošního roku prodat více než 23 milionů smartphonů.  To znamená, že v období od března do června firma prodala o 70 % více smartphonů, než v prvním čtvrtletí letošního roku.  Xiaomi by podle slov Lei Juna, CEO společnosti, mohlo dosáhnout cíle ve výši tržeb 100 miliard Yuanů (cca 14,7 miliard USD) do konce letošního roku.

Xiaomi se chystá otevřít další ze svých poboček v Číně, kde prodává největší množství svých produktů a je logické, že se nejvíce zaměřuje na domácí trh. Online prodeje na internetových stránkách, jako například JD.com nebo Tmall či Sunning, také přispěly k tomuto úspěchu.

Pro Xiaomi, které se v následujících letech bude snažit expandovat do dalších států, je v dnešních dnech velmi důležitým trhem Indie. V Indii zaznamenalo Xiaomi velký nárůst příjmů, které vzrostly o 328 % oproti minulému roku. I v Indii firma plánuje zvětšit počet svých poboček a růst tedy ještě nemusí být konečný.

S tímto růstem se pojí možnost rozšířit své oficiální působení i do jiných států, které leží mimo asijský kontinent. Jedním z hlavních trhů, kde by se podle spekulací mělo Xiaomi snažit uspět, jsou Spojené státy. O této možnosti rozšíření působnosti se hovoří již delší dobu, avšak Xiaomi tuto možnost nikdy oficiálně nepotvrdilo.

Xiaomi míří do ČR i na Slovensko

Xiaomi zřejmě nespěchá s oficiálním zastoupením na jiných kontinentech a zatím si chce vybudovat pevnou a stabilní pozici v Asii. To se daří velmi dobře a Xiaomi se podle posledních zpráv bude v nejbližší době snažit expandovat do Indonésie, Ruska a Ukrajiny, jako součást plánu růstu na asijském kontinentu a nejbližšího okolí.

Xiaomi oficiálně míří na český a slovenský trh!

Co je ale velmi důležité a ukazuje sílu této čínské firmy, jsou patenty, kterých za rok 2016 bylo téměř 3 tisíce. Tato společnost se tedy rozvíjí a snaží se přicházet s novými technologiemi a inovacemi, které jsou pro konečného zákazníka lákavé a ukazují schopnost firmy nekopírovat, ale vyvíjet své vlastní technologie.

Uvidíme, jak se bude Xiaomi dařit a jaké výsledky přinese další období letošního roku. Před několika dny se objevila oficiální zpráva o tom, že se oficiálního zastoupení značky dočkáme také v České republice (i na Slovensku), a podle našich informací je vstup doslova na spadnutí.

Smartphony značky Xiaomi můžete zakoupit v obchodě Beryko.cz.

David Skopal

Student gymnázia, redaktor smartmania.cz, fanoušek mobilních technologií, přírody, hudby, bezdrátového nabíjení, fotografování a badmintonu.

11 komentářů

  1. Barbus007 (neregistrovaný)

    Na xiaomimobile. cz jsem minulý týden koupil Xiaomi Mi Note 2 Global. Super služby obchodu, super foun, ten nemá chybu. Je to fakt dělo. Jen tak dál.

    • uni (neregistrovaný)

      Nepouzitelny kram, bez LTE, ktety se hraje na ipad

      • Negouši :-)

      • Barbus007 (neregistrovaný)

        Hele, a kde jsi sebral ty chytrej, že to nemá LTE. Ona je to totiž Global verze, a ta má všechna potřebná pásma LTE. A fungují, to mám vyzkoušeno… 😂

      • Petr (neregistrovaný)

        Klid to uni, mistni sasek. Je s nim celkem sranda, kdzy se rozjede. Vsichni se mu tu smeji.

      • Ano, uni je šašek, který má potřebu vyjadřovat se ke všemu. To, že se občas ztrapí, jako třeba teď, kdy si myslí, že ten telefon nemá podporu CZ LTE (asi nepochopil vyznam slova “GLOBAL”), mu asi nevadí.

  2. Roman (neregistrovaný)

    To má nějaký hlubší význam, v názvu každé slovo velkým písmenem?
    A ten slovosled taky asi není úplně v pořádku.

  3. Ondřej Gardavský

    Ne, že bych chtěl Xiaomi nějak hanět, sám jejich telefony a produkty celkem spokojeně používám dlouhá léta, ale vyzdvihovat zrovna počet patentů u jakékoli čínské firmy…

    Ony se tím rády chlubí, protože ta čísla mohou pro neznalého vypadat impozantně, ale u čínských patentů se bohužel jede spíš na kvantitu, než na kvalitu. Takže spíš jde o to, kolik z těch patentů je skutečně kvalitních a inovativních a kolik je jen do počtu, aby se naplnila kvóta a firma si mohla sáhnout na dotace…

    • ja (neregistrovaný)

      Kde si nasel seznam patentu ze vis ze kvalitnich je jenom do poctu?

      • Ondřej Gardavský

        Trochu se v tom pohybuji a je to obecný trend. Strana a vláda se snaží změnit obraz Číny jako země, kde se jenom kopíruje a tlačí na inovace. Na výzkum a vývoj dává dotace podmíněné splněním určitých kvót patentových přihlášek. Takže firmy dělají patenty pro patenty – samozřejmě se při tom sem tam vymyslí i něco užitečného, ale drtivá většina je balast.

        Zvlášť designové patenty se registrují velmi jednoduše, víceméně stačí, aby přihláška splňovala všechny formální náležitosti a dál to nikdo moc nezkoumá. S trochou nadsázky bych si mohl patentovat třeba červený svetr, o kterém bych tvrdil, že je na něm vypletený nějaký unikátní vzor. U mobilů pak třeba vzhled ikon. Jak bych to obhájil, až by takový můj někdo napadl – to už by bylo horší…

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *