Recenze Xiaomi Pocophone F1: extrémní výkon za hubičku

Xiaomi Pocophone F1 recenze

Před dvěma týdny spatřil světlo světa smartphone nové značky Poco, který se na českém trhu prodává jako Pocophone F1 (ve světě se můžete setkat ještě s označením Poco F1). Za jeho vývojem stojí pár zaměstnanců z Xiaomi s velkou podporou své mateřské firmy. Novinka chce zaujmout především svým výborným poměrem cena / výkon. V současné době se jedná o nejlevnější smartphone s aktuálně nejvýkonnějším čipsetem Qualcomm Snapdragon 845.

Mimo to nabízí velký displej s výřezem, duální fotoaparát s umělou inteligencí, pokročilé rozpoznávání obličeje a baterii s vysokou kapacitou. Telefon je na českém trhu dostupný od 1. září za doporučenou cenu 9 990 Kč, za vyšší paměťovou variantu zaplatíte 10 990 Kč včetně DPH. Znamená maximální výkon vše? Na jakých místech se nejvíce šetřilo? A jaké další vlastnosti a funkce telefon nabízí, vám prozradí naše Xiaomi Pocophone F1 recenze.

Za zapůjčení děkujeme společnosti Beryko.cz, kde si telefon můžete zakoupit

Video recenze Pocophone F1

Tip: nenechte si ujít naše nové videorecenze a přihlaste se k odběru našeho YouTube kanálu

Obsah balení

Ve větší krabičce se nachází samotný telefon, 18W nabíjecí adaptér s rychlým nabíjením, metr dlouhý kabel pro nabíjení či přenos dat, spona pro vyjmutí hybridního slotu (na dvě nanoSIM karty nebo jednu nanoSIM a paměťovou microSD kartu do kapacity 256 GB), gumový kouřový obal a stručná uživatelská příručka.

Xiaomi Pocophone F1 recenze

Konstrukce a design: plastová elegance

Pocophone F1 na první pohled vypadá jako většina dnešních telefonů, alespoň je tomu tak z přední strany. Tu zabírá z velké části protáhlý displej s výřezem. V širokém výřezu se ukrývá přední selfie kamerka, senzor přiblížení, telefonní reproduktor (slouží i jako stereo doplněk k hlavnímu systémovému reproduktoru), infračervená dioda a infračervený snímač. Všimnout si můžete i širší bradičky, která ukrývá pouze jednobarevnou notifikační diodu.

Xiaomi Pocophone F1 recenze

Infračervený skener je využíván pro snímaní obličeje, a to nejen ve tmě. Odemykání rozpoznáním tváře mě příjemně překvapilo (v nastavení jsem si musel změnit oblast na Hong Kong, abych měl k této funkci přístup). Autentizace tímto způsobem je bleskurychlá a ani vám nepřijde, že vůbec nějaký zámek obrazovky máte nastavený. Velkou výhodou je, že rozpoznání funguje velmi dobře i za tmy.

Zbytek telefonu je bohužel vyroben z jednoho kusu polykarbonátu, ale z konstrukčního zpracování mám velmi dobrý pocit. Telefon neklouže z ruky, je pevný, nikde nic nevrže a záda působí elegantně a originálně. Dominantním prvkem na zadní straně je kovový modul ukrývající duální fotoaparát a čtečku otisků prstů, která je snadno nahmatatelná, přesná a rychlá. Vedle si našla své místo dvoutónová přisvětlovací dioda.

Na bocích nalezneme ovládací tlačítka, hybridní slot pro karty, hlasitý reproduktor, který je schován pouze v právem výdechu (levý je pro mikrofon), zdířku USB-C konektoru a nezapomnělo se ani na 3,5mm výstup na sluchátka.

Hmotnost telefonu činí 182 gramů a tloušťka zařízení nepřekračuje 8,8 mm. Škoda jen, že výrobce nevsadil i na zvýšenou odolnost vůči vodě a prachu. Novinku na českém trhu seženete v námi testovaném konzervativním šedém provedení, v elegantní modré a atraktivní červené variantě.

Velký displej s výřezem

Pocophone F1 se může pochlubit 6,18 palcovým IPS LCD displejem s rozlišením Full HD+ (jemnost 403 pixelů na palec). Velká obrazovka s poměrem stran 18,7 ku 9 je krytá odolným sklem Gorilla Glass s 2,5D efektem.

Zobrazovací panel je dobře čitelný na přímém světle a výborné jsou i jeho pozorovací úhly. Barvy jsou syté a věrné. Nechybí ani filtr modrého světla, adaptivní jas a možnost si teplotu barev a jejich kontrast upravit podle vlastních preferencí.

Pocophone F1: skvělá hardwarová výbava

Nyní se dostáváme asi k nejdůležitější části recenze. Nabízí se tedy otázka, jak je na tom testovaná novinka s výkonem a hardwarovou výbavou? Telefon pohání osmijádrový procesor Qualcomm Snapdragon 845 s grafickým čipem Adreno 630. Čipset má i svůj samostatný chladící systém. Vše je doplněno o 6GB operační paměť a interní úložiště s vysokou kapacitou 128 GB (ve výchozím stavu je vám k dispozici 118 GB). Základní varianta Pocophone F1 je vybavena 64GB pamětí.

Pocophone je „formulí jedna“ mezi všemi telefony na trhu, což dokládá svým vysokým výkonem. My jsme se o tom přesvědčili nejenom skrze benchmark test AnTuTu, ve kterém novinka vypotila slušných 265 tisíc bodů (na video se můžete podívat zde). Ve výbavě dále nechybí LTE, Wi-Fi 802.11/ac, Bluetooth 5.0, GPS a FM rádio. Hodně zamrzí nepřítomnost NFC, takže mobilní platby musíte oželet.

Hardwarové parametry Pocophone F1

Systém, čipset a konstrukce

Operační systém: Android 8.1, čipset: Qualcomm Snapdragon 845, octa-core, 4× 2,8 GHz Kryo 385 Gold, 4× 1,8 GHz Kryo 385 Silver, GPU: Adreno 630, RAM: 6/8 GB, interní paměť: 64/128/256 GB, pam. karta:
Rozměry: 155,5 × 75,3 × 8,8 mm, hmotnost: 180 g, zvýšená odolnost: ne

Displej, konektivita a baterie

6,18", IPS LCD, rozlišení: Full HD+, 1080 × 2246 px
5G: , NFC: , Bluetooth: 5.0, Wi-Fi: 802.11 a/b/g/n/ac (2,4 a 5 GHz), GPS: , konektor: USB-C
Baterie: 4000 mAh, rychlé nabíjení: , bezdrátové nabíjení:

Fotoaparáty

Hlavní: 12 Mpx, f/1.9, 1/2.55", 1.4µm, PDAF, druhý: 5 Mpx, portrétový, f/2.0, selfie kamera: 20 Mpx, f/2.0

Streamování HD videa z Netflixu a dalších služeb si zatím neužijete

Pocophone F1 trpí jedním celkem zásadním problémem, který nepotěší uživatele streamovacích služeb jako je Netflix nebo Amazon Prime Video. Vzhledem k tomu, že telefon se současnou verzí software podporuje pouze DRM Widevine L3, a nikoliv Widevine L1, který je pro streamování videa ve vyšším rozlišení potřeba, budete video z Netflixu moci sledovat maximálně v SD rozlišení.

21. října 2018 se v oficiálním diskuzním fóru Xiaomi objevila informaceo tom, že společnost spolupracuje s Googlem a Qualcommem na přidání podpory pro DRM Widevine L1, nicméně nejásejme předčasně; na update si totiž budete muset ještě nějaký ten pátek počkat.

Podle dostupných informací by se první testovací beta verze softwaru s podporou Widevine L1 měla objevit do konce letošního roku.

Baterie a výdrž

Uvnitř zařízení se ukrývá velká baterie s kapacitou 4 000 mAh. Telefonu schází bezdrátové nabíjení. S dodávaným adaptérem (9 V/2 A) nabijete baterii z nuly na 50 % za 40 minut a do úplného nabití to dále trvá více než hodinu. Vše probíhá za podpory rychlého nabíjení Qualcomm Quick Charge 3.0.

Při běžném používání se dostanete bez problémů na jedno a půl denní výdrž a v malé zátěži vydrží telefon dva dny. Může za to především velká baterie, ale i perfektně zvládnutá optimalizace správy napájení. Nechybí zde plánovaní nabíjení na určité časové rozmezí, správa spuštěných procesů, vypnutí po nabití nebo chytrý spořič baterie.

Operační systém: v hlavní roli POCO Launcher

Pocophone jde příkladem, proto v telefonu najdeme nejnovější verzi operačního systému Android 8.1 Oreo. Dobrou zprávou je, že výrobce přislíbil upgrade na Android 9.0 Pie. Operační systém doprovází nadstavba MIUI ve verzi 9.6, která je doplněna o POCO Launcher. Systém je velmi rychlý. Vzhledově je nadstavba (launcher) povedená, prostředí je uhlazené, systémové aplikace mají stejný designový jazyk, vše je přehledné a intuitivní.

Přímo na zamykací obrazovce můžete snadno přistupovat k fotoaparátu potáhnutím doleva. Všechny nainstalované aplikace se nacházejí v klasickém výsuvném menu aplikací a nechybí ani řazení podle typů aplikací. Vlevo od domovské stránky je speciální plocha (obdoba Google Now), ve které se posouváte vertikálně. Na začátku je vyhledávání skrze Google, také si zde můžete přidat až osm zástupců pro rychlý přístup, vytvořit poznámku nebo zde vidíte vaše události pro aktuální den.

V systému jsou předinstalované nástroje (kompas, FM rádio, počasí, nahrávání obrazovky, a další), aplikace pro správu telefonu, Drop (pro přenos souborů), internetový prohlížeč nebo Fórum MIUI. Xiaomi si vyhrálo i s užitečnými funkcemi a nastavením. Velice mě zaujala možnost zobrazení na celou obrazovku, kdy vám zmizí systémová ovládací tlačítka a vy tak ovládáte prostředí gesty, které můžete znát například z iPhonu X. Další zajímavostí je služba Druhý prostor, kdy se systém rozdělí na dvě poloviny (například pro dva uživatele).

Tip: POCO Launcher si můžete stáhnout i do vašeho telefonu

Fotoaparát a záznam videa: příjemné překvapení

Primární zadní fotoaparát má rozlišení 12 MPx a skvělou světelnost f/1.9, kterému sekunduje 5MPx snímač pro hrátky s hloubkou ostrosti. Přední selfie kamerka nabízí hned 20MPx rozlišení se světelností f/2.0. Hlavní fotoaparát obdržel umělou inteligenci, která umí rozpoznat až 206 typů scén napříč 25 kategoriemi.

Fotografické umění toho telefonu mě příjemně překvapilo. Hlavní fotoaparát umí za dobrých světelných podmínek vykouzlit opravdu velmi kvalitní fotografie plné barev s velkým detailem. Umí dobře pracovat i s protisvětlem, velkým dynamickým rozsahem a se zataženou oblohou. Makro snímky jsou také na vysoké úrovni, nechybí jim ostré detaily, ani přirozený bokeh efekt. Ostření je špičkové a hodně rychlé.

Fotografie pořízené za pomoci umělé inteligence jsou také velmi dobré a velice chválím, že změna oproti snímkům bez její asistence není tak radikální, jako u telefonů značky Huawei nebo Honor. Duální fotoaparát se chlubí portrétním režimem, který obstarává kýžené rozmazané pozadí. Dobrou zprávou je, že jej můžete využít i pro jiné typy scén. Výsledné snímky jsou vcelku povedené, i když je pravda, že okraje objektů jsou často trochu neostré.

Za zhoršených světelných podmínek v budově nebo za šera jsou výsledné fotografie v některých detailech málo ostré a začíná se u nich projevovat digitální šum. Za tmy jsou snímky vcelku obstojné, sice se u nich také objevuje digitální šum, ale i v této disciplíně si fotoaparát vede dobře.

Aplikace fotoaparátu je perfektně zpracovaná, nechybí zde gesta pro přepínaní režimů nebo bohaté nastavené. K režimům patří automatický, (krátké) video, portrét, panorama a manuální, který ale bohužel nenabízí mnoho voleb.

Tip: Snímky v plném rozlišení si můžete zobrazit či stáhnout zde.

Záznam videa

Pocophone F1 zvládá natáčet až v rozlišení 4K při 30 snímcích za vteřinu. Zpomalené záběry si můžete vychutnat ve Full HD rozlišení při 240 snímkách za sekundu. U záznamu nechybí ani elektronická stabilizace obrazu. Výsledek pořízených videí je velmi dobrý, video má pěkné barvy, fotoaparátu nevadí protisvětlo nebo rychlé změny scény a přeostřování. I zvukové podání je dostačující. Bohužel za zhoršených světelných podmínek se u videa začíná projevovat digitální šum a o něco horší ostrost.

Recenze Pocophone F1: závěrečné hodnocení

Pocophone F1 je povedeným smartphonem vyšší střední třídy, který láká na velmi vysoký výkon a zároveň na velmi příznivou cenu. Velký displej s výřezem nabízí dostatečně jemné rozlišení, věrné barvy a dobrou čitelnost na přímém světle. Nesmím zapomenout ani na bleskurychlé odemykání rozpoznáním obličeje. Poco můžu také pochválit, že ve výbavě nechybí 3,5mm výstup na sluchátka a USB-C konektor. Zamrzí ale absence cívky NFC.

Xiaomi Pocophone F1 recenze

Potěší vás rychlé nabíjení a dobrá výdrž baterie. Duální fotoaparát dokáže za dobrých světelných podmínek pořídit velmi kvalitní fotografie. Vhod přijdou i hrátky s hloubkou ostrosti a vylepšení umělou inteligencí. A kvalitou snímků za šera nebo tmy se může rovnat i s o něco dražšími telefony.

Povedený design telefonu mírně narušuje jen použitý materiál. Nedostatkem ve výbavě je i chybějící voděodolnost. Použitý operační systém Android 8.1 Oreo s nadstavbou MIUI je bleskurychlý. Vzhledově je prostředí (launcher) povedené a nechybí zde ani několik užitečných funkcí a aplikací navíc. Xiaomi Pocophone F1 je stvořen pro uživatele, kteří chtějí od telefonu nejlepší hardwarovou výbavu, pěkný a rychlý operační systém, dlouhou výdrž na baterii, dobrý fotoaparát a velmi příznivou cenu.

Pocophone F1

Pocophone F1
8.3

7.3/10

9.3/10

8.2/10

Kvalita fotografií a videa

7.9/10

Výdrž baterie

8.9/10

• špičkový výkon a výbava
  • poměr cena/výkon
  • dobrá výdrž baterie
  • bleskurychlé rozpoznávání obličeje
  • rychlý systém a pěkné uživatelské prostředí
  • kvalita snímků za dobrého světla

• pro někoho plastové tělo
  • absence NFC
  • žádná zvýšená odolnost
  • HD streamování z Netlfixu (zatím) není podporováno
Autor článku Petr Uhlíř
Petr Uhlíř
Student ČVUT, Fakulty elektrotechnické a studijního programu Softwarové inženýrství a technologie. Milovník mobilních zařízení a nových technologií. Mezi mé záliby patří grafika a florbal. Jaká zařízení aktuálně používám?