Zatímco kalendářní rok je už nějakou dobu za námi, ten finanční se uzavíral o něco málo později. Spolu s tím se pojí také analýzy a vyhodnocování prodejů, které zajišťují nezávislé agentury IDC, Canalys a Counterpoint. V loňském, trochu specifickém, roce se některým značkám velmi dařilo, zatímco jiné trochu strádaly. Které to jsou?

Jak napověděl titulek, nejrychleji rostoucí značkou za čtvrtý kvartál roku 2020 byla značka Xiaomi. Dle IDC vzrostl meziročně počet expedovaných jednotek smartphonů o 32 %, což zapříčinilo vzrůst celkového podílu na trhu na 11,2 %.
Obdobná čísla vykazují také zbylé dvě agentury. V domovské Číně se dodávky Xiaomi meziročně zvýšily o 46 % na 12 milionů kusů a nejpopulárnější jsou chytré telefony prodávané pod značkou Redmi.

Nepřehlédněte – Recenze Xiaomi Redmi Note 9T: sítě páté generace za hubičku
Zajímavostí je také pokles jednoho z hlavních rivalů Xiaomi, konkrétně firmy Huawei. Ta zaznamenala meziroční pokles o alarmujících 42,4 % dodávek telefonů na trh, přičemž podíl na trhu klesl z 15,2 % na 8,4 %. Huawei tak předstihly na trhu další konkurenti z Říše středu, konkrétně Vivo a Oppo, pod které spadají nám známější značky OnePlus či Realme.