Trable Twitteru neustávají. Po letitých problémech s unikáním uživatelských dat se zřejmě bude potýkat s další nepříjemností. Komise pro kontrolu cenných papírů Spojených států se totiž v současnosti zabývá podezřením, že štěbetavá sociální síť mezi lety 2013 a 2019 využívala mobilní čísla a e-mailové adresy svých uživatelů k reklamním účelům. Uživatelská data jí přitom lidé poskytovali výměnou za vyšší zabezpečení profilu – např. pro aktivaci dvoufázového ověření. Pakliže se vina Twitteru prokáže, hrozí mu pokuta ve výši 250 milionů amerických dolarů.
Stalo se, ale neúmyslně, brání se Twitter
Sociální síť se k situaci vyjádřila v oficiálním blogovém příspěvku, kde mimo jiné přiznává, že ke zneužití uživatelských dát mohlo v některých případech skutečně dojít. „E-mailové adresy a telefonní čísla, které uživatelé Twitteru poskytli k bezpečnostním účelům (např. ke zřízení dvoufázové autentifikace), mohly být neúmyslně užity k účelům reklamních, konkrétně v rámci programů Tailored Audiences a Partner Audiences,“ píše se v příspěvku.
Nepřehlédněte: Twitter čelí největšímu hackerskému útoku v historii. O účet přišel Musk, Obama, Gates i Apple
Twitter přitom letos v červenci podepsal dohodu s Federální obchodní komisí (FTC), která oblíbené sociální síti zakazuje klamat uživatele v otázkách bezpečnosti a ochrany soukromí a nutí ji vytvořit a provozovat ucelený program na ochranu osobních dat. Pokuta za porušení dohody se pohybuje v rozmezí od 150 do 250 milionů amerických dolarů.