Automobilový průmysl platí za velmi konzervativní odvětví. Jako důkaz budiž infotainment v moderních autech, který mnohdy nedokáže adekvátně držet krok s dobou. Úpadek benzínových a dieselových motorů předznamenala Tesla a velké koncerny se na stejnou vlnu dostávají až nyní. Německý Volkswagen, pod který spadá také česká Škoda, se rozhodl vzít svůj závazek k elektromobilitě vážněji, než od něj kdo čekal. Ve Spojených státech rovnou chystá změnu jména.
Na začátku to vypadalo, že přejmenování koncernu na Voltswagen je aprílový žert. Ostatně 1. duben je hned za rohem. Dle informací CNBC a jejího partnerského webu Automotive News se nicméně jedná jen o špatně udržené tajemství, které uniklo na veřejnost ve špatnou chvíli. Změnu oficiálně potvrdil i generální ředitel VW ve Spojených státech Scott Keogh.

„Možná měníme v našem názvu písmeno K za písmeno T, ale náš závazek vůči řidičům, tedy snaha vytvářet nejlepší auta ve své třídě, stále zůstává,“ řekl Keogh. „Myšlenka lidového auta stále přetrvává, chceme vytvářet elektromobily pro miliony, ne pro milionáře,“ dodal. Ohledně uniklé změny názvu se vyrojily také spekulace, zda se nejedná jen o rafinovanou marketingovou kampaň pro nové SUV ID.4.

Zajímavé je, že Volkswagen nemá ani zaregistrovanou webovou doménu pod novým názvem, stejně tak nepožádal o ochranu nové značky. Je pravděpodobné, že se tak stane v následujících dnech. Oficiální představení nového jména mělo proběhnout na konci dubna a finální změna až v květnu. Právě květnový termín pořád platí, takže od tohoto měsíce se po amerických silnicích nebudou prohánět volkswageny, ale voltswageny.
Nepřehlédněte – Vyzkoušeli jsme elektrický Volkswagen ID.4. Jaké jsou naše první dojmy?
Jen pro upřesnění dodáváme, že se mění jen název americké divize koncernu Volkswagen Group, nikoli název celé skupiny. Změnou se snaží Volkswagen nejen poukázat na své závazky v elektromobilitě, ale také udržet krok s konkurencí. Koncern General Motors v letošním roce taktéž udělal jednu změnu směrem k elektromobilitě, tedy představil nové logo. To má připomínat elektrickou zásuvku a podle designérů se nejedná zrovna o dvakrát povedenou změnu.
Pokud jste článek dočetli až sem a celou dobu nevěřícně kroutili hlavou, můžete v tom pokračovat i nadále. Reuters a The Wall Street Journal přišly s informací, že se jedná jen o vtip německé automobilky. Za nás musíme říct, že načasování se trochu nepovedlo. Přeci jen fóry se mají dělat na 1. dubna, nikoli v předstihu.