Test Volkswagen T-Roc Cabriolet (2022): se sluncem a bez větru

troccab
  • Tento crossover nabízí Volkswagen jako jediný svůj vůz i jako kabriolet
  • Image je tu zvlášť důležitá a T-Rocu díky provedení R-Line nechybí
  • Se střechou funguje jako celoroční auto, byť používání komplikuje přístup na zadní sedadla a malý kufr

Svět se mění a vypadá to, jako kdyby pro kabriolety nebylo na světě místo – když si začnete všímat, kolik roadsterů, spyderů a kabrioletů po silnicích jezdí, napočítáte jich na prstech jedné ruky. A co je ještě zajímavější: dost často budete narážet na stará auta – klidně i z devadesátek. Kabriolety zkrátka ze silnic mizí. Přitom snad každý se někdy toužil jím projet.

Je tu snad někdo, kdo se nikdy nechtěl svézt kabrioletem?
Je tu snad někdo, kdo se nikdy nechtěl svézt kabrioletem?

Ze tří na jeden

Není to tak dlouho, co měl Volkswagen v portfoliu hned tři kabriolety – Beetle Cabrio, Golf Cabrio a pak samostatný model EOS. Kdo dnes přijde do showroomu této značky se zájmem o auto bez střechy, zvolit může jediný model. A tím je právě testovaný crossover Volkswagen T-Roc Cabriolet, přesněji jeho facelift. Verzi před faceliftem, která už se neprodává, jsme testovali před dvěma lety. Jak už vyplynulo z názvu, vychází z oblíbeného crossoveru T-Roc. Jen střecha je plátěná a skládací.

Za 9 sekund dole

Ovládání střechy je plně elektrické. Mezi předními sedadly se za tímto účelem nachází tlačítko. A vskutku na nic nečekáte. V kabriolet se vůz promění za 9 sekund, navíc nemusíte čekat na parkovišti – střechu lze skládat nebo natahovat až do rychlosti 30 km/h. V případě, že vás překvapí déšť, počítejte s tím, že natažení střechy zabere 11 sekund. Opět tedy rychlovka. Mechanismus pracuje tiše. Manipulaci jsem zkoušel i v prudkém kopci a vše fungovalo bez zaváhání.

Barva zaujme

Testované provedení vypadalo přesně tak, jak by měl stylový kabriolet vypadat. Pastelově modrá barva Teal vypadá naživo ještě o dost lépe a počítejte s tím, že lidé budou za autem otáčet hlavu. Ale nejde jen o celkový dojem, ale i o detaily, jako jsou černá kola i zpětné kryty zrcátek, lakované nárazníky nebo zatmavené zadní svítilny. Je to dáno výbavovou linií R-Line. Ta vždy posouvá design o kus dál. A platí to i v interiéru. Sedadla potěší výrazným bočním vedením a elegantním čtvercovým prošitím. Také u detailů na palubní desce nemáte pocit, že sedíte jen „v lidovém autě“.

150 koní

Toto stylové cabrio si můžete objednat jen s jediným motorem: 1.5 TSI o výkonu 110 kW. Z mého pohledu je velká škoda, že jej neobjednáte s motorem 2.0 TSI a výkonem 300 koní, jaký najdete v T-Rocu R. K autu by se hodil. Takhle má model bez střechy dvě polohy. Ve standardním režimu je to pohodář určený ke kochání. Jedete přírodou, motor skoro neslyšíte a užíváte si nebe nad hlavou. Na přidání plynu reaguje jen pozvolna, převodovce se nechce podřazovat.

Pak stačí profil auta přepnout na Sport, kdy adaptivní tlumiče DCC přitvrdí a převodovka se přepne do sportovního režimu. Najednou máte úplně jiné auto, které bezprostředně reaguje na sešlápnutí plynového pedálu a které je do zatáčky tvrdé, takže oceníte výrazné boční vedení sedadel. Hlavně do rychlosti 100 km/h umí auto zatlačit do sedadla a být velmi hbité. Hmotnost 1,9 tuny v zatáčkách cítíte, ale na trakci to nemá vliv. Na nějakou vyšší rychlost a dovádění ale rovnou zapomeňte, na něco takového není tento stroj stavěný.

Jízda bez střechy

Pokud jezdíte ve městě, budete si jízdu bez střechy skutečně užívat. Stáhněte úplně dolů i všechna okénka a bude to příjemné. Jakmile ale opustíte město a vaše rychlost překročí 80 km/h, začne dovnitř nepříjemně foukat. Krokem jedna je vytáhnout zpět okénka (slouží k tomu speciální tlačítko, kterým ovládáte všechna čtyři najednou) a krokem dva, který důrazně doporučuji, je instalace větrné clony hned za přední sedadla. Jako zázrakem pojedete opět bez větru, a to klidně i dálniční rychlostí. Větrná clona ale samozřejmě zabere místo na zadních sedadlech, takže v tomto režimu je auto jen dvoumístné.

Jízda se střechou

Nechte střechu nahoře a máte prakticky úplně normální T-Roc. Pevná střecha je odhlučněna o něco lépe, ale rozhodně tady nelze mluvit o vysloveném kompromisu – i Cabrio je plnohodnotné celoroční auto. Kvůli konstrukci však nutno počítat s vyšší hmotností a menším zavazadelníkem. Zatímco normální T-Roc nabídne 445 litrů, cabrio pak jen 284 litrů. Na první pohled se to zdá málo, ale mezi vozy této kategorie jde o nadstandardní hodnotu. Navíc lze snadno sklopit zadní sedadla a tím objem navýšit. Výrazné omezení kabrioletu zde ovšem je: přístup na zadní sedadla. Ta totiž nemají vlastní dveře. Pro přístup dozadu tak musíte odklopit přední sedadla. Když je střecha dole, je to maličkost, přístup není ničím omezen, ale v opačném případě je přístup komplikovaný.

V teplotách nad 30 stupňů je příjemné jezdit bez střechy a se zapnutou klimatizací
V teplotách nad 30 stupňů je příjemné jezdit bez střechy a se zapnutou klimatizací
Parametry Volkswagen T-Roc Cabriolet
Stupeň výbavy R-Line
Maximální výkon 110 kW
Zdroj energie benzin
Světlomety Matrix LED
Složení/natažení střechy 9/11 sekund
Pohon předních kol
Převodovka automatická
Akcelerace 0–100 km/h 9,5 s
Maximální rychlost 205 km/h
Délka 4 279 mm
Šířka 1 811 mm
Výška 1 527 mm
Rozvor 2 630 mm
Základní cena 838 900 Kč
Cena testované výbavy 990 900 Kč

Daily car

Že je T-Roc Cabriolet dělaný pro jízdu každý den, ukazuje i výbava. Nechybí Travel Assist, který kombinuje adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v pruzích. Pro denní rutinní ježdění je tak jako dělaný. Soundsystem Beats by Dre se subwooferem o celkovém výkonu 400 W potěší při jízdě se střechou i bez. Infotainment s úhlopříčkou 9,2″ nabízí vše důležité, a to včetně funkcí Android Auto a Apple CarPlay.

Volkswagen T-Roc Cabriolet

8.8

Vzhled a zpracování interiéru

8.5/10

Propojitelnost s telefonem

9.0/10

Technologická výbava

9.0/10

Jízdní vlastnosti

8.5/10

Klady

  • design
  • detaily interiéru
  • funkční větrná clona
  • adaptivní tlumiče
  • manipulace se střechou
  • možnost sklopit sedadla
  • každodenní použití
  • rozumná cena

Zápory

  • přístup na zadní sedadla
  • velikost zavazadelníku
  • jen jedna motorizace v nabídce
  • komfort maximálně do 140 km/h
Autor článku
Vratislav Klega
Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku