Sledujte nás na YouTube

Test Škoda Octavia: Chytřejší, než čekáte

Tu a tam se vám bude snažit nějaká reklama vtlouct do hlavy, že soused z Boleslavi je vlastně úplně hloupý, když si kupuje Škodovky. Tak jsme se podívali, jak chytrý je boleslavský bestseller – Škoda Octavia.

Škoda Octavia je na silnicích běžné auto. Verze RS má navíc zadní křídlo.

Z těch rychlejších

Chytré funkce zkoumáme na Octavii v provedení RS. Jde o velmi slušně vybavené auto. Provedení RS začíná s cenou těsně pod hranicí 700 000 Kč. Pokud si v konfigurátoru neodpustíte pár vychytávek, tak jako má toto auto, vyhoupne se cena přes 800 000 Kč. Na druhou stranu dostane opravdu velký kus auta s jedním z nejlepších motorů, na jaké dnes můžete narazit. O tom ale později.

Čtyřočko

Pamatujete si, jaký poprask udělala nová přední maska Octavie? Čtyři světlomety výjimečně spojily fanoušky i hejtry Škodovky. Nikomu se to nelíbilo. Pár týdnů uteklo a nikomu to zvláštní nepřijde. Když u auta stojíte, vůbec vám nové světlomety oči nepřitáhnou. Takže kauza skončila.

Tohle je ten debatovaný facelift. Kauza skončila.

Světlomety už dávno nepoužívají halogenové žárovky, dokonce už i xenony patří do minulosti. Octavia sází na LED osvětlení. Pro všechny typy osvětlení, tedy včetně dálkových světel. Přepínání potkávacích a dálkových světel funguje zcela automaticky. Jakmile vyjedete mimo obec, zapínají se dálková světla. Ta svítí do té doby, dokud nejede auto v protisměru, nebo dokud nedojedete pomalejší vozidlo.

Halogeny a xenony patří do historie. Všechny výhody jsou na straně LED.

Jak systém funguje? Asi tak na 95 %. Hlavně u aut v prostisměru – ze 100 vás 5 problikne, že svítíte dálkovými. Kamerám zkrátka chvíli trvá, než zpozorují zdroj světla, který jede proti nim. Když vás řidiči probliknou, dálková světla se ztlumí okamžitě. Jakmile auto minete, trvá cca 2-3 sekundy, než se dálková světla zase rozsvítí.
U aut, která jedou ve vašem směru, k ničemu takovému nedochází. Zde funguje systém na 100 %.

Infotainment

Velkým tématem je infotainment. Ten má Octavia na velmi vysoké úrovni. Přítomnost rádia už dnes nikoho nepřekvapí. Stejně jako možnost přehrávat hudbu z USB nebo pomocí Bluetooth. Auto si se smartphony vůbec rozumí velmi dobře. V menu infotainmentu najdete položku Smartlink+, pod kterou se skrývají služby MirrorLink, Android Auto i Apple CarPlay. Vybrané mobilní aplikace tak můžete zobrazovat na displeji infotainmentu.

Velké ikony usnadňují ovládání.

Docela zajímavou vychytávkou je aplikace Škoda Media Command. Tu si nainstalujete do svého smartphonu nebo tabletu a můžete naplno využívat hudební výbavu v autě. Nejen že si vyberete, co chcete hrát – tedy z jakého zdroje, ale můžete měnit i výšky, hloubky, vyvážení.

ŠKODA Media Command
ŠKODA Media Command
Vývojář: ŠKODA AUTO a.s.
Cena: Zdarma
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
  • ŠKODA Media Command Screenshot
Škoda Media Command
Škoda Media Command
Vývojář: Skoda Auto a.s.
Cena: Zdarma

Vlastně můžete na displeji svého zařízení ovládat naprostou většinu funkcí automobilu, které dříve mohl dělat jen řidič nebo spolujezdec. Funguje to rychle, přesně a má to smysl. Skvělé!

A kam vlastně telefon v autě ukládat? Škoda pro něj připravila prostor před řadicí pákou. Nazývá jej phone box. Je zde vyveden zesílený signál antény, takže telefon zde bude mít dostatečně silný signál, navíc je zde podpora pro bezdrátové dobíjení telefonu. To se hodí.

Navigace

V jednom z minulých článku jste se nás ptali, jak rychlé je zadávání cíle do navigace. Tentokrát jsme připravili video, abyste to viděli sami – zadávání cílů do navigace je tak rychlé, jak vám stačí prsty. Doba, kdy jste po každém zadání písmene museli čekat sekundu je zkrátka dávno pryč. Nehledě na to, že prohledávání funguje naprosto fulltextově. Ostatně, mrkněte se sami na video, co všechno se vyhledá, když začnete psát „Václavské náměstí“. Navigace zkrátka funguje skvěle.

On-line funkce

Octavia samozřejmě umí být i on-line. Pro připojení k internetu jí musíte vytvořit Wi-Fi hotspot ze svého telefonu a pak můžete využívat všechny služby pod názvem Škoda Connect. Třeba si zobrazit RSS feed svých oblíbených serverů, zjistit cenu paliva na okolních čerpacích stanicích, zkontrolovat počasí, vyhledávat cíle pomocí Googlu a ještě pár dalších vychytávek. Proč pokaždé doporučujeme auto připojit k internetu, to jsou on-line dopravní informace. Ty jsou přesnější a je jich mnohem více, než kolik přijímá navigace přes RDS. Vyhnout se kolonám pak bude mnohem jednodušší.

Nechybí ani aplikace pro smartphony. Jmenuje se Škoda Connect a zobrazí vám základní informace o voze. Stav paliva, kilometrů, kdy máte navštívit servis, zda je auto zamčené, jaká je jeho poloha, ale třeba také to, jaká je spotřeba a průměrná rychlost vozu od posledního tankování nebo od posledního startu. Přes aplikaci můžete zapnout houkání a blikání světlometů, když vůz nemůžete najít.

Pomocí aplikace lze do auta také poslat cíl trasy – ten si pak převezme navigace.
Aplikace je skutečně perfektní – jednoduchá, funkční, rychlá, přehledná, tady by se měla i leckterá konkurence co učit.
K vozům Škoda si můžete dokoupit tzv. SmartGate. Jde o zařízení, který připojíte k OBD rozhraní vozu a máte pak přístup ke všem systémovým informacím o voze. SmartGate jsme u Octavie bohužel neměli, ale podíváme se na něj podrobněji někdy příště.

ŠKODA Connect
ŠKODA Connect
Vývojář: ŠKODA AUTO a.s.
Cena: Zdarma
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
ŠKODA Connect
ŠKODA Connect
Vývojář: Skoda Auto a.s.
Cena: Zdarma
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot
  • ŠKODA Connect Screenshot

Autonomní řízení

Škoda a autonomní řízení? Cože? Jen pro představu. Rozlišujeme 5 stupňů autonomního řízení. Stupeň 5 znamená, že auto nemá volant, ani pedály, jede úplně samo. Octavia je pak na stupni 1, na druhou stranu, technika zde je na takové úrovni, aby bylo možné postoupit na úroveň 2 – tedy částečně autonomní jízdu.
Pokud jedete na dálnici, auto vás vlastně nepotřebuje. Adaptivní tempomat si umí hlídat vozidla před vámi – zrychluje, zpomaluje. Lane assist vás pak drží v jízdním pruhu. Pokud je správné značení na dálnici, poradí si i s ostřejšími zatáčkami. Za určitých okolností by tyto systémy byly schopné ujet desítky kilometrů. Adaptivní tempomat si solidně poradí s tím, když před auto někdo nebezpečně vjede, umí zkrátka prudce zabrzdit.

S automatem by “autonomní” jízda fungovala ještě o kus lépe.

Jenže auto nemůže nechat zodpovědnost na sobě. Takže už po pár stovkách metrů na vás začne Lane Assist nehezky pískat. Napřed pískne mile, pak vysokým tónem ošklivě a když ani pak necítí vaše ruce na volantu, tak s vámi nepříjemně cukne – velmi krátce aktivuje brzdy. Z videa níže to není zase tolik znát, ale škubnutí je to dost silné na to, aby se řidič probudil, kdyby náhodou za volantem usnul.

Kombinace adaptivního tempomatu a držení v pruzích není autonomní řízení. Ale ukazuje to směr, který nás čeká. Pro automobilky už to dnes není technologický problém. Brzdou je legislativa a dost často také řidiči, kteří se nechtějí dát všanc integrovaným obvodům.
Já v tom takový problém nevidím. Pokud má auto samo řídit na dálnici, kdy dobře vidí pruhy, umí si přibrzdit, zrychlit, zkrátka kdyby systém fungoval aspoň tak jako v Octavii, tak budu spokojený. Stačila by mi tak autonomní jízda, abych si třeba mohl číst na smartphonu a když dojde k problémům, tak bych bleskově mohl převzít řízení (třeba na základě výrazného pípnutí).

Interiér Octavie je elegantní. Jen ten displej se osahá…

Jak jede?

S Octávií RS se jezdí velmi příjemně. Motor 2.0 TSI poskytuje 230 koní, takže kdykoliv máte dostatek výkonu na předjíždění nebo na rychlé přesuny. Podvozek auta je hodně tuhý, ale to u modelu s označením RS tak nějak očekáváte. Není to nic, co by vás mělo od ježdění ve voze odradit, to rozhodně ne. Octavia si nehraje na hot-hatch, na to je zbytečně velká a chybí jí důležitá výbava, jako je třeba samosvorný diferenciál. Rychlé přesuny zvládá na jedničku a velmi slušná je i spotřeba. V praxi nepřekročíte 9 litrů, i když budete mít plyn často na podlaze. To je parádní výsledek.

Sportovní sedačky by byly skvělé, kdyby měly stavitelnou hlavovou opěrku. Na mých 190 cm je příliš nízko.

Chytřejší, než čekáte

Octavia určitě není výkladní skříní technologií. Je to naprostý mainstream, ale ukazuje, jak moc se v posledních letech posunuly chytré funkce i u zcela obyčejných aut. Naprosto bezproblémová je integrace se smartphonem, chytré asistenty ulehčí jízdu každému řidiči. Pro někoho může být Octavia nudná, ale provedení RS je velmi příjemné a nudu umí opravdu zahnat.

 

Škoda Octavia RS 2.0 TSI

Škoda Octavia RS 2.0 TSI
8.5

design vozu

7.6/10

vzhled a zpracování interiéru

8.5/10

propojitelnost s telefonem

9.0/10

spotřeba a výkon

8.8/10

Klady (+)

  • poměr cena/výkon
  • velký vnitřní prostor
  • kvalitní podvozek
  • hodně smart funkcí
  • spousta aplikací pro smartphony
  • vynikající motor

Zápory (–)

  • tuctový design - auto je všude
  • nedostupnost některých asistentů
  • nenastaviltená hlavová opěrka
  • nejde o skutečně sportovní auto
  • hodně tvrdý podvozek

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

50 komentářů

  1. zipiik (neregistrovaný)

    ” s jedním z nejlepších motorů, na jaké dnes můžete narazit” :cDDDDD

    • Vratislav Klega

      Posměch není na místě, bez legrace. Třeba i v mezinárodní soutěži Engine of the year končí na stupních vítězů své kategorie. Viz výsledky zde: https://www.ukimediaevents.com/engineoftheyear/results.php?id=64.
      První místo – Porsche, jasná věc, to je boxer. Druhé místo AMG – tuningový motor. To je skoro ruční výroba :) No a na třetím místě tenhle motor. A takto už je to několik let.

      • Anonym (neregistrovaný)

        :-D :-D :-D

      • zipiik (neregistrovaný)

        Uz se v koncernu naucili delat retezove rozvody?

      • Petr2 (neregistrovaný)

        Koncern za poslednich 10 let nebyl schopny vyrobit jediny kvalitni motor. Tolik k te ankete.

      • Řetěz se dělat nenaučili a proto přešli u TSI motorů (a vlastně snad u všech) na rozvodový řemen, se kterým podle všeho nejsou problémy. Jenom u ojetin je nutné přesně podle typu motoru zjistit, jaké rozvody to má.

      • Takže je to třetí nejlepší motor v kategorii 1,8-2 litru. Citite ten rozdil? :D

  2. Anonym (neregistrovaný)

    Skodovkou nejezdis protoze chces, ale proto, ze musis. Skodovky se nekupuji, ty se fasuji.

    • bob (neregistrovaný)

      spravne je to
      skodovka je hnuj pro dobytek. skodovkou jezdis protoze musis. skodovka se nekupuje ale fasuje

  3. b-i-k-e-r (neregistrovaný)

    Neni vsechno tak ruzove…

    Light Assistant nefunguje automaticky, ale clovek ho musi zapnout…cili svetlomety ovladacem na AUTO (jinak Light Assistant nejde zapnout vubec), a pak packou zapnout funkci…na coz porad zapominam…a po kazdem zastaveni na benzince a vypnuti motoru se musi funkce zapnout znovu…a 95% bych tomu nedaval…aspon v mem pripade se stava, ze se auto dokaze samo oslnit velkym billboardem nebo dopravni znackou a svetla vypne, za znackou opet zapne atd, cili ve finale nekontrolovane blika az tu funkci proste vypnu…

    Za to usmatlane radio body dolu…ale hlavne ze ty tlacitka jsou “zapustene” v displeji…obcas je to peklo se za jizdy trefit do toho, co clovek zrovna chce…je to bez jakekoli hmatove opory, takze kdyz se ridic diva na silnici, nema sanci se poslepu trefit…

    Online navigace sice vi o zacpach a omezenich o trosku lip, ale zase pridava k casu prijezdu nerealne hodnoty…na me caste trase cca 600 km BrnoMnichov je rozdil mezi “offline” a online navigaci klidne i jedna hodina…to pak clovek projede omezenym usekem na D1 a jakoby magicky usetri 10 minut casu…a tak je to treba po kazdem useku…

    …a tak by se dalo pokracovat…

    • Vratislav Klega

      Osvětlení – u billboardu se mi to nikdy nestalo. U obřích dopravních značek ano, ale tam mi to nevadí, protože některé značky svítí opravdu hodně, takže je to spíše ku prospěchu. Jelikož jsou to LED, tak mi blikání nevadí.
      Umatlané rádio – naprostý souhlas.
      On-line navigace – data se berou ze systému Inrix, potažmo Google map, kde jsou tyto hodnoty. Pro řidiče je to rozhodně užitečná funkce. Zkrátka to funguje, nemusí mít mobil v ruce.

  4. Roman (neregistrovaný)

    To auto vypada strasne. Faceliftem celkem pohledny design totalne zabili. Zejmena zepredu jsou ty ctyri “oci” k zebliti. Podvozek je jak drevene prkno, lepe to dnes umeji uz i korejci. Jinak koncernova nuda a sed.

  5. pet (neregistrovaný)

    po tom faceliftu to vzdycky bude ta oskliva skodovka a nazor jen tak nejen ja nezmenim

  6. Že jsem tak smělý – podpora pro Windows 10 Mobile nejspíš není, aplikace Škoda Connect taky ne. Ale zase má podporu bezdrátového nabíjení, což bude asi jediný bonus pro majitele Lumií 950.

    • O platformu, která byla mrtvá od 1. dne svého vzniku (některým to nedošlo ani dnes), se nikdo logicky nezajímá.

    • Petr2 (neregistrovaný)

      Pro platformu, kterou uz nikdo normalni nepouziva nebude delat nikdo podporu. Myslis, ze jsou ve skodovce blazni a budou vyhazovat prachy za vyvoj neceho, co nema zadnou budoucnost?

      • Ono je to stejně divné. Přitom výrobce, který by přišel s mobilem střední třídy (něco jako Nokia 5 nebo Motorola G5 a 6) s W10M, by byl v podstatě jediný na trhu a hlavně ve firmách by měl zaručený odbyt. Takto Čína chrlí milióny androidových mobilů podobných si jako vejce vejci.

      • Goes (neregistrovaný)

        Zaruceny odbyt? Na tos prisel jak. System, ktery nikdo nechce a kteremu chybi zakladni korporatni aplikace by kupovaly firmy? Kristovanoho, to je zase myslenka…

      • Petr2 (neregistrovaný)

        Zadna rozumna firma nenasadi mrtvou platformu, pro kterou nikdo nic nevyviji. To jako bys napsal, ze se divis, ze dnes nikdo nevyrabi auta na parni pohon, firmy by to nakupovali. Sam jiste uznas, ze je to pitomost.

  7. Pat (neregistrovaný)

    Ten facelift podla mna vyzera dobre. Neviem co ostatni nato pcuju. Je to trosku vacsia zmena, ale podla mna ma to auto osobitnu nezamenitelnu tvar a vyzera to dobre. Len niektori nato neboli zvyknuti tak pcuju.

    To je nieco ako starsi jeep grand cherokee a ten novy. Tiez rapidne zmenili zauzivany dizajn

  8. Kedy bude test nejakého Japonca? :)

    • Vratislav Klega

      Dobrý den, napište, o který konkrétní model byste měli zájem, pokusíme se vám vyjít vstříc. Pár měsíců nazpět jsme měli Lexus IS: https://smartmania.cz/test-lexus-is-300h-jina-cesta-k-premii/.

      • Napríklad nové Subaru XV, výrobcovia sľubujú prepracovaný infotainement.
        Ale potešili by aj aktuálne Mazdy a Hondy. Ďakujem :)

      • Vratislav Klega

        Subaru XV nebude problém, zkusíme domluvit.
        Mazda a její PR oddělení v ČR vůbec nefunguje, jsou to tragédi. Honda je na tom také dost bídně, ale zkusíme se znovu zeptat, za to nic nedáme :)
        EDIT: Tak Honda nemá zájem. Obecně jde o to, že tyto automobilky v infotainmentech a vůbec chytrých systémech strašně zaspaly dobu. Není to nic pro geeky. Některé je mají jako z 90. let, vůbec se to nedá srovnat s moderními systémy, takže docela je chápeme :)

      • Super, ďakujem za to XV, to by booo super :) no ten infotainement u bežných aút nie je nejak zaspatý, urobil dosť výrazný pokrok, to skôr u prémiových automobiliek je veľmi popredu…niekto ten pokrok zaplatiť musí. Ale napr nový Civic je doslova napechovaný bezpečnostnými systémami.

      • Goes (neregistrovaný)

        Vidim, ze autor je vskutku odbornik naslovovzaty. Pokud tato Skoda ma moderni infosystem, tak Honda zije jiz v budoucnosti. Mozna by to chtelo trosku premyslet, nez placnu takovou pi*covinu.

      • zipiik (neregistrovaný)

        “Není to nic pro geeky. Některé je mají jako z 90. let, vůbec se to nedá srovnat s moderními systémy, takže docela je chápeme”…chtelo by si to do tech aut aspon na chvili sednout. S takovym “rozhledem” muzete psat recenze maximalne na auta na baterky…ale tuzkovy.

  9. slynta (neregistrovaný)

    Splašená slepice s ošizeným IGS (namísto motoru), jehož životnost je počítána v desetitisících kilometrech. A ten výkon nestačí ani na dálnici. Krom toho je to mdlá předokolka bez jakéhokoliv citu k řízení, v serpentýnách tomu ujede kdejaká MX-5 s polovičním výkokem. Pohodlné to taky není, je to prostě low-costový kostitřas a je to na něm vidět i ve srovnání s Golfem. Takže k čemu takový auto vlastně je? Bazarová modla českých řidičů a díky fleetovým slevám jsou na každým rohu, jinak by si to člověk prostě za tu cenu vůbec nekoupil.
    Ps: nová i30 je kvalitou zpracování o světelné roky napřed, když už je třeba narážet na reklamy made by Vošický.

    • S tou i30 jsi upad ne?
      Krom těch jejich odporných agresívních reklam s inteligencí dítěte na prvním stupni základní školy, jsou tyto auta taktéž na každém rohu a o fleet ani nemluvě (ty co máme ve firmě jsou hnusné a tragické už jen svým dílenským zpracováním, které se s vw skutečně nemůže měřit).

      • Bohuslav (neregistrovaný)

        Skodovkar se nezapre. Ze je dnes hyundai pred koncernem napred se je obecne znamy fakt.

  10. fsh (neregistrovaný)

    už i tady platí PR Škoda Auto? OMG proč!?!

  11. Light assist na jsem na O3RS zkousel jednou, potom co na me auta blikaly, ze se mi dalkovy nevyply, tak jsem to vypnul v nastaveni a prepinam rucne… asistent, kteryho musim kontrolovat je k nicemu…

    • b-i-k-e-r (neregistrovaný)

      Jo, tenhle asistent mi taky k srdci neprirostl…chce to nastavit na nejvyssi citlivost, pak vypina celkem vcas…ale pak zase blika na znacky,jak jsem psal vyse a ma problem pokud jede protijedouci ze zatacky a neni v linii toho senzoru, to pak vypne pozde…a zatim jsem se nenaucil, jak presne zareagovat pokud je Light asist zapnuty a ja chci rychle stlumit svetla…prijde mi ze pohyb packou na jednu stranu zapne dalkove napevno a na druhou stranu je zase svetelna houkacka…

    • david (neregistrovaný)

      no hlavně pokud mu zpětné přepnutí trvá 2-3 s. to je při povolené rychlosti cca.75 metrů jízdy naslepo

  12. MasoxCZ (neregistrovaný)

    Chtěl bych si něco ujasnit… Auto vlastní připojení k internetu nemá, využívá hotspot telefonu. Když nemůžu auto najít na velkém parkovišti, musím tedy dojít na nějakých 15 metrů k němu, aby se mohlo na hotspot chytnout, a to ještě za předpokladu, že to VYPNUTÉ auto vůbec umí. A pak si můžu zapnout klaxon a blikačky.
    Školy nemám, ale IMO pokud nevím kde jsem auto nechal a nevidím ho na těch 15-20 metrů (kvůli útlumu mezi kupodovu kovovými auty), tak aspoň podle mě nejsem z lékařského hlediska způsobilý k řízení auta a držení řidičáku.
    Což tedy podle mojí zkušenosti cca 95% řidičů škodovek není tak jako tak.

    A co se týče světel… 5% protijedoucích řidičů to oslní, což je z hlediska bezpečnosti provozu absolutně nepřijatelné. Zejména v noci za deště. Když pojedu po D11 z Hradce do Prahy, tak 1000 aut potkám s rezervpu určitě, tedy oslním až odlepím 50 řidičů. Tedy je BEZPROSTŘEDNĚ OHROZÍM na životě, o pasažérech nemluvě. Takový ksindl nemá v provozu co dělat a je k provozu na veřejné komunikaci technicky NEZPŮSOBILÝ.

    Za 800 klacků, no neber to.
    A jsme zpátky u mozku majitelů…

    • Vratislav Klega

      Dobrý den,
      auto, které jsme měli k dispozici to takto mělo. Jinak je možné k vozu dokoupit USB stick se SIM kartou, pak je nezávislé na vašem telefonu. Ale k problému: když zaparkujete, tak se pozice uloží na server a aplikace má k pozici přístup. Takže pokud autem mezitím někdo nepopojel, tak to není problém.
      Light assist – souhlas. Není to příjemné. Proto v mínusech píšu to, že chybí některé asistenty. Třeba vykrývání světel, tak jak to umí některé vozy koncernu. Tzn. že pořád svítíte dálkovými světly a auta, která se nemají oslnit jsou vykrývána. To je systém, který funguje mnohem mnohem lépe.

      • Jirka (neregistrovaný)

        Koncern to prave moc neumi. Treba Opel Astra. coz je primy konkurent Octavie ma segmentova LED svetla a je ukazkou, jak to jde udelat dobre a pritom stoji vyrazne mene.

      • MasoxCZ (neregistrovaný)

        Aha, takže abych našel auto, škodovkář použije aplikaci spárovánou s autem a polohu si ukládá do cloudu v Boleslavi, zatímco ostatní už roky používají lokálně uloženou polohu ve Waze nebo Google Maps.
        No tak jo, to máme ten pokrok.

  13. SLOVovca (neregistrovaný)

    Tady fňuká jenom ten kdo jezdí ve staré šlupce (nejlépe 15ti leté tuning BMW alá drift) a Škoda Octavia je pro ně jen vlhký sen ….
    PS.: Nemám verzi RS.
    Pravdou je že to přepínání potkávačky/dálka nefunguje na 100%, proto to mám vypnuté. Naopak přepínání denní/potkávací funguje 100% spolehlivě.
    A Škoda auto svoje systémy pravidelně aktualizuje …..

    • Blecha (neregistrovaný)

      Ale prdlacky. Mas nafasovanou Octavku a v nicem lepsim si zjevne nesedel. Uvnitr hnusne plasty z recyklovanych kelimku od jogurtu, podvozek tvrdy jak prkno, tragicke motory, nespolehliva elektronika (pokud jsi kupujici nejake draze priplatil, ve standardu je tradicne holobyt). Sedni si do Mazdy, Hondy, dneska uz i ti korejci jsou o dve galaxie dal nez lacina (nikoliv levna) auta z bolky.

      • Narozdíl od Mazdy není po 5ti letech provozu rezavá jak liška. To by se v Mazdě za podstatně vyšší pořizovací cenu už mohli naučit.

      • Bohuslav (neregistrovaný)

        Ale, ale, tady nekdo 10 let spal.

    • Johan (neregistrovaný)

      Ovce si budou tvrdit pořád to samé dokola, ať je člověk přesvědčuje sebevíc jasnými fakty. Mám 22 let starou Mazdu Xedos 9 se 460 tisíci najeto. Nejen že mi funguje vše (klima, systemy i ostatní elektronika), ale i školím nahoněný škodovky (i RSa). Stále jezdí 250 km/h, stále vidím jen se ty šlupky ztrácet v zrcátku….Japonec vs. koncern=dávno jasný výtěz! Dále to už komentář asi nepotřebuje. Kdo ví, ten o tom nemůže polemizovat…

      • SLOVovca (neregistrovaný)

        Vždy jsem si přál vlastnit 22 let starý koráb s půl milionem kilometrů ..

      • Pokud je 22 let starý Japonec jasný “výtěz”, pak mám opravdu obavy o úroveň téhle diskuze :D:D…

      • Slovovca (neregistrovaný)

        :-) :-)

    • MasoxCZ (neregistrovaný)

      Fakt nemám pocit, že bych si s Priusem proti oktávce potřeboval něco dokazovat :-D S ohledem na chování na silnicích je Škodovka prostě značkou pro uštvaný otroky.

Přidejte komentář

Upozornění: pokud odešlete anonymní komentář s příliš mnoha odkazy, případně použijete nesrozumitelné jméno či neexistující e-mail, může se stát, že náš systém pro rozpoznávání komentářů příspěvek detekuje jako spam. V takovém případě nebude komentář publikován hned, ale bude potřeba jej schválit, což může nějaký čas zabrat. Vyžadované informace jsou označeny *