Sledujte nás na YouTube

Test Audi Q5: síla šesti válců

Současnou generaci Audi Q5 už nějakou dobu vídáme na českých silnicích, teď ale vůz dostává úplně nový motor. Tak jsme si Q5 proklepli a samozřejmě se podívali i na nabídku chytrých funkcí systému Audi Connect.

Audi Q5 je auto do města, na dálnice i do terénu.

Střídmé jako vždy

Design vozů Audi je vždy střídmý, nekřiklavý, nadčasový a Audi Q5 to jen potvrzuje. Určitě to ale neznamená, že je design nudný. Naše auto bylo vybaveno limitovanou edicí “S-line black”. Barva “šedá Quantum” je tak doplněna o prvky v černé barvě, které dělají vůz opravdu velmi elegantním.
Design podtrhují 20″ kola z edice Audi Sport, na nichž jsou obuty pneumatiky o rozměru 255/45.

I na 20″ kolech je auto komfortní. Pneumatiky o šířce 255 zajišťují skvělou stabilitu.

Také v interiéru nebudete mít pochyb o tom, že sedíte v prémiové třídě. To že interiéry Audi patří k nejlepším, to naše Q5 jen potvrzuje. Bezchybné zpracování, jemná kůže, perfektně chodící ovladače, tady se může konkurence učit, jak má ideální interiér vypadat.

Interiér bez chybičky.

6 je víc než 4

Nejvíce zvědaví jsme byli na nový šestiválec 3.0 TDI. Ten nabízí výkon 210 kW, nebo-li 286 koní. To není žádná divočina, takový výkon lze dnes dostat i z výrazně menších čtyřválců, jenže nejde jen o počet koní pod kapotou. Důležitý je točivý moment a ten je ohromných 620 Nm v rozmezí 1500 až 3000 otáček. To znamená, že auto má velkou sílu i v nízkých otáčkách, není nutné vytáčet motor a podání výkonu je tak samozřejmé. Stačí polechtat plynový pedál a auto bez přemlouvání vyrazí vpřed. Obvykle ani nepotřebuje podřadit, obrovský příval točivého momentu si zkrátka poradí.

Šestiválec je navíc skvěle odhlučněný a vyvážený, komfort jízdy je zkrátka výjimečný. Pokud spěcháte, překoná Q5 s touto motorizací 100 km/h za 5,8 sekundy a rozjet se umí až na 237 km/h. Ostrá verze Audi SQ5 je na stovce jen o 0,4 sekundy dříve. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 5,7 litrů nafty na 100 km, my jsme jezdili se spotřebou o 2 litry větší.

V terénu jako doma.

Na obláčku

Pokud si budete Q5 konfigurovat, určitě si zaškrtněte položku Adaptivní pneumatický podvozek (55 800 Kč). Díky němu je nejen možné měnit světlou výšku vozu, což se hodí při jízdě v terénu nebo ve vysokém sněhu, ale především komfort odpružení je fantastický. Nejbližší soupeř, BMW X3, vzduchový podvozek vůbec nenabízí, je tak škoda této vymoženosti nevyužít. I na 20″ kolech je Q5 velmi komfortním vozem, který eliminuje veškeré nedostatky českých silnic.

Pohon všech kol je řešen pomocí diferenciálu Torsen. Převodovka u této verze nabízí 8 stupňů. Nejde o dnes hojně používanou “dvouspojku”, ale o hyrdaulický měnič, který je při jízdě komfortnější – necuká.

Infotainment

Obzvláště zvědaví jsme byli na infotainment vozu. Pokud chcete vidět jak vypadá, pusťte si naše video, kde procházíme jednotlivé položky menu i s komentářem.

Celý systém je připojený k internetu. Naše auto mělo vloženou datovou SIM kartu, takže o připojení k internetu se nebylo potřeba starat. Audi Connect, to je především přístup k informacím. Přímo v menu vozu si můžete zobrazit počasí, nechat předčítat RSS zprávy (skvěle to funguje i v češtině), systém vám zobrazí i ceny paliv na okolních čerpacích stanicích nebo najde vhodné místo pro parkování.

Co je asi ze všeho nejdůležitější, to jsou úžasné možnosti hledání cílových bodů. U konvenční navigace musíte buď zadat adresu, nebo se trefit do nějakého bodu POI, který je nahraný v navigaci. Systém v Audi připojený k internetu ale umí používat Google, takže najdete prakticky cokoliv, jako když hledáte v Google Mapách.

Pokud v autě trávíte hodně času, jistě přivítáte to, že Audi Connect umí stahovat vaše e-maily a také vám je přečte. Opět bez potíží v češtině. Skvěle pak funguje i opačný systém – diktování. Není problém nadiktovat i delší text v českém jazyce, systém jej sice potom pár desítek sekund zpracovává, ale fakticky v bezchybné formě jej převede do textové podoby.

Celé osvětlení sází na LED.

Propojení s telefonem

Pokud v konfigurátoru zaškrtnete položku obsahujicí “Audi Smartphone Interface”, získáte funkci Apple CarPlay i Android Auto. Díky tomu je pak možné vybrané aplikace, jako jsou Apple Mapy, Google Mapy, Skype, iTunes, Apple Music, Spotify a mnoho dalších, nechat zobrazené na displeji infotainmentu. Propojení probíhá výhradně pomocí USB kabelu.

Propojení přes Bluetooth je samozřejmostí, zařízení se propojí jak pro telefonování, tak pro poslech hudby. Pokud si do svého smartphonu nainstalujete aplikace MyAudi nebo MMI Connect, můžete se k autu připojit třeba i z druhého konce světa. Zkontrolovat lze polohu parkování, přímo do auta lze velmi jednoduše odeslat cíl navigování, ovládat hudbu v autě, konfigurovat Twitter nebo RSS kanály a další detaily.

Povedené auto

Audi Q5 je těžko něco vytýkat. Dobře vypadá, má výtečné zpracování, fantastický motor a bezkonkurenční podvozek. Zvládne rychlou jízdu po dálnici, stejně tak se umí prokousat i středně těžkým terénem. Nabídne velkou armádu moderních asistentů, prakticky vše, na co si vzpomenete. I fanoušek chytrých technologií bude nadšený, systém Audi Connect je rychlý, přehledný, nabízí dostatek funkcí a propojení se smartphonem.

Jediným slabším článek tak zůstává cena. Zatímco cena základního Audi Q5 s nejslabším motorem vyjde na 1 090 900 Kč, takto vyšperkovaná verze, jak vidíte na fotografiích, stojí 2 283 600 Kč. A to jsou peníze, za které už můžete mít o kousek větší Audi Q7, i když ne v takto vymazlené verzi.

Audi Q5

9.3

vzhled a zpracování interiéru

9.5/10

propojitelnost s telefonem

9.5/10

jízda v terénu

8.8/10

jízda po silnici

9.5/10

technologická výbava

9.0/10

Klady (+)

  • komfort jízdy
  • výkon motoru
  • použité technologie
  • kvalita zpracování

Zápory (–)

  • vysoké ceny příplatků
  • příliš střídmý design

Vratislav Klega

Milovník automobilů, chytrých hračiček, gadgetů. Analytik každým coulem, který miluje matematiku, fyziku a sociální sítě.

10 komentářů

  1. WSX (neregistrovaný)

    Audi nikdy nepochopím. V zemi, kde se bojuje proti dieselu, v zemi kde se zakazuje (nebo bude zakazovat) vjezd nafťáků do měst, existuje automobilka, která prodává u každého auta 10 variací nafty a jeden 2.0 TFSI motor, aby se neřeklo.
    Absolutně nechápu, kdo si dneska může koupit nové auto s 3.0 TDI motorem. Žere to i fialky kolem silnice, zahřívá se to 100 km a jízdní vlastnosti hrozné. Třílitr naftu jsem měl v A4, teď mám nejnovější passat 2.0 TSI 280 koní a do nafty bych se nevrátil, ani kdyby mi ho audi dalo zadarmo.

    • Vratislav Klega

      Dobrý den, Audi Q5 se nabízí se dvěma naftovými motory – 2.0 TDI (110, 120 a 140 kW) a 3.0 TDI (210 kW). A dvěma benzínovými motory 2.0 TFSI (185 kW) a 3.0 TFSI (260 kW).
      Do Passata bych také volil raději benzín, ale u takto velkého SUV dává nafta pořád smysl.

      • martin (neregistrovaný)

        Jednoduše nedává. 3.0 TFSI jasná volba. Projeďte se, budete chrochtat a tu naftovou Q5 raději pustíte ze skály.

    • tora (neregistrovaný)

      Tak ja v nemecku ziju a pracuji v automotive a ty poplasne zpravy vam treba sezerou v ceskem rybnicku, ale jste od reality celkem daleko. Zjistete si jake euronormy chteji zakazat. A jestli zakazou je taky otazka. Tyhle bany na diesely jsou jen reputation damage marketing. Vsichni tady vedi ze zrusit diesel je blbost, a elektrina do aut je uz totalni kravina, jenze vsichni musi v tom hypu ficet, protoze tesla je tak in.
      CHci videt jak vam bude ficet cokoliv vetsiho nez oktavka na benzin. Nemam na mysli auto do mesta, ale na skutecne cestovani. S cenami benzinu v evrope se pekne prohneme.Jo anebo to bude tragedie jako XC 90 s mini ctyrvalcovym morurkem, ci 1.2 l motor pro superba, kde se vykon dozenee dvema turby. Ze se ty motory mohou po 100 tisicich vyhodit uz je nepodstatne, ze? :D

      • martin (neregistrovaný)

        Tvému příspěvku se musím smát. Zas jedna diesel ovečka, které se šláplo na kuří oko. Nafta je sr4čka a tak to je.
        Jezdím v 540i xDrive a za tu smradlavou, uklepanou srajdu naftovou bych to neměnil ani za milion. 90% majitelů Audi, BMW, MB (tedy i já) mají benzín/naftu proplácenou firmou, v které pracují. Proč někdo řeší, kdo se jak prohne? A pokud jo budu člověk, co si to auto koupil, tak si ho kupuju, pokud na něho mám. Pokud koupím auto s doplňky za 2,5 mega a řeším za kolik jezdím (tedy ho koupím s naftou), tak jsi prostě socka a takové auto ti nepřisluší. Pro takového člověka je tu ten superb s 2.0 TDI. Člověka se superbem si vážím na silnici daleko víc, jak nějakého rádoby machra v A6/A7/A8/Q5/Q7 s 3.0 TDI. Takový člověk je prostě k smíchu.

      • Tak (neregistrovaný)

        No k smíchu jsou jiné věci. Ať se Vám to líbí nebo ne tak nafta má ve větších autech smysl. To co se teď děje je jen hysterie jak lidi přesvědčit k nákupu nových vozů. Jen si vzpomeňte jak to bylo před lety kdy se v malých autech propagovali dieselové motory protože dle laboratorních testů vypouští méně co2. A dnes je to podobné.

      • shepii (neregistrovaný)

        martin: To já se zas směju tvým moudrům… Vyplodit takový komentář v době, kdy cena nafty je srovnatelná s cenou benzinu. Navíc pořizivací cena auta s dieselovým motorem je vyšší, než s benzinovým, takže podle tvých měřítek je “socka” spíš ten, kdo zvolí benzinovou variantu.

    • Adam (neregistrovaný)

      “žere to i …. blá blá” … panebože :-D TSI bude jistě úžasně úsporné. Ekologická demagogie, kupuji jen naftová auta a to defakto čistě kvůli spotřebě a servisním nákladům, které ať si píše kdo chce co chce jsou u spolehlivějších a řekněmě slušně trefených ojetin (1.9 TDi, 1.9 JTD ….. ) menší než u jkéhokoli benzínu. Podle mě je to celé jen blamáž. Měření emisí….. provádí se u nesmyslně vytočeného motoru, kdo proboha jezdí v takovém spektru u dieslu? S benzínem na to šlapeš zákonitě víc než u nafty, bez ohledu na motorizaci. A vypouštíš do éru uplně stejnej bordel jako v klídku si chrochtající brikeťák. Nehledě na to, že diesel (starší nebo klasicky česky čipnutej) sice vyhazuje brikety, ale nesmrdí. Nikdy mi nevadí jezdit za dieslem, ale držet se za benzínovym autem je odporný, vždycky dám vnitřní okruh když nejde předjet, ať už je to felda nebo dvoulitrový tsfi. A když už budu ekolog, a budu chtít aby kolem mě když projedu neumírali koťátka a kytičky, tak proč začínat u osobních vozů? Mají větší vliv na planetu než třeba Tankery? Lokomotivy? A co letadla? Nebo Elektrárny :-D :-D Nevšiml jsem si že by cokoli z tohoto mělo DPF filtr :-D :-D Viděli jste někdy jak se čistí komíny na tankeru? 8 zavěšených zaměstnanců se škrabkama, taková náhrada za DéPéEfko :-D A pravda, letadlo zas neni na naftu :-D A jistě je tím pádem velmi ekologické.

  2. Marty (neregistrovaný)

    Nádherný auto tohleto. Nebyla by nějaká fotka, jak vypadá zezadu & kufr? V recenzi žádnou takovou nevidím.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *