Domů » Recenze » Test Audi e-tron Sportback (2020): příjemné elektrické SUV, které ale není pro každého

Test Audi e-tron Sportback (2020): příjemné elektrické SUV, které ale není pro každého

Nejen Audi, ale také Mercedes, Jaguar, popřípadě Tesla má ve své nabídce elektrické SUV, které patří do vyššího segmentu. Prakticky každá automobilka se snaží jít především po Tesle, která své elektrické SUV světu představila vůbec jako první. Daří se jim to?

Audi etron Sportback

Audi chce u zákazníků bodovat díky svému modelu e-tron, který se představil koncem roku 2018. Na trzích, jako je Norsko, se e-tronu velmi dobře daří. Po nějakém čase přišla druhá karosářská varianta – Audi e-tron Sportback, který jsme si vzali do testu.

Lak vás může vystrčit z davu

Designu se příliš věnovat nebudeme, jedná se o velmi subjektivní názor a rozhodně vám nechci vnucovat ten svůj. Řeknu jen, že na první pohled vás upoutají velká kola, ale také zajímavé barevné provedení, které přitahuje pohledy okolí. To vše v kombinaci s virtuálními zrcátky, která jsou důvodem mnoha otázek, jež vám budou lidé klást. Avšak zvyknete si.

Audi e-tron Sportback se oproti standardní verzi liší především svažující se zádí. Můžeme tomu říkat více sexy záď, která to hraje na sportovnější notu. Nechybí ani „kachní ocas“ a samozřejmě linka, která spojuje zadní světlomety. Tohle řešení známe už například z Audi A7, Audi A8 a tak bych mohl pokračovat.

Nemohu říci, že jako celek se mi e-tron nelíbil. Má zajímavé křivky, které v atraktivní oranžové barvě velmi vyniknou. Škoda jen, že boční strana v bočních zrcátkách tak nevynikne, to je zkrátka úděl stylových kamer, ke kterým se ještě dostaneme.

V interiéru jde o Audi, tak jak ho známe

Příjemná kožená, elektricky ovládaná sedadla, pět displejů, dostatek odkládacích prostorů i logické ovládání infotainmentového systému. Audi se pár let zpět vydalo cestou, kdy jeden model od druhého v interiéru prakticky nerozeznáte. Všechny modely z vyšší řady, tedy Audi A8, A6, Q7 a tak podobně, sázejí na stejný koncept.

První displej najdete před volantem. Jedná se o virtual cockpit, který je dle mého stále to nejlepší řešení na trhu. Má široké možnosti úprav a zobrazení. Ať už upřednostňujete mapové podklady téměř přes celý displej nebo klasické kulaté budíky a mezi nimi informace o spotřebě, Audi vám v tomto vyjde vstříc. Jen škoda, že mapové podklady z Apple CarPlay na displej před volantem nedostanete. Ale kdo ví, jak to bude za pár let.

Ve středovém tunelu najdete i bezdrátovou nabíječku, avšak telefon do ní musíte vkládat vertikálně. Displej se tedy tiskne na jednu stranu a vy k telefonu nemáte přístup. Osobně se mi tohle řešení nelíbí, ale to je jediné, co s tím mohu dělat. K dispozici je jak slot na SIM kartu, tak dvojice klasických USB, které slouží nejen pro nabíjení, ale také pro Apple CarPlay. Pokud by vám kabel vadil, jde CarPlay používat i bezdrátově.

Audi etron Sportback

Prostoru je dostatek i na zadních sedadlech. V testované konfiguraci byla i čtyřzónová klimatizace, což se může hodit. Zavazadlový prostor pojme 615 litrů.

Slovo displej zde hraje prim

Už výše jsem se zmínil o displeji před volantem. Další dva pak najdete na středové konzoli. Vrchní má úhlopříčku 10,1 palce a slouží pro ovládání celého systému. Ten využívá dlaždicové menu, je jednoduchý a rychle si na vše zvyknete. Na rozdíl od BMW zde nepočítejte s tím, že displej nebudete mít upatlaný. Displej upatlaný bude, protože Audi sází pouze na ovládání dotykem.

Systém si můžete připojit i k internetu díky slotu na SIM kartu. Následně máte informace o dopravě online, podívat se můžete na předpověď počasí nebo si přečíst zprávy ze zahraničí. Mapové podklady fungují dobře, několikrát mi přišlo upozornění, že se na silnici něco děje a byla to pravda. Líbí se mi propojenost, že vestavěné mapy si mohu zobrazit i na displeji před volantem.

Druhý displej se nachází pod infotainmentovým systémem. Stará se především o klimatizační podmínky ve voze, ale nejen to. Jakmile potřebujete něco napsat, pak se na tomto displeji objeví klávesnice. Za jízdy pak píšete písmena. Audi musím pochválit, že písmena můžete psát i přes sebe. Nemusíte tedy čekat, než se první písmeno změní, ale ihned psát další. Míra rozpoznání písmen je vyšší než 90 procent. Funguje to opravdu dobře!

Spodní displej jde i lehce nakonfigurovat dle vašeho obrazu. Hned několik tlačítek lze různě přesouvat a měnit za takové funkce, které budete často používat. K dispozici jsou i různá gesta, která vám například srovnají teplotu mezi řidičem a spolujezdcem.

A kdyby vám to stále bylo málo, můžete Audi říci, že vám je zima, a ono se vás zeptá, na jakou teplotu má klimatizaci nastavit. To stejné funguje i s hladem. „Audi, já mám hlad,“ řeknete. „Vyhledávám nejbližší restaurace ve vašem okolí,“ ozve se. I na tuhle funkci je možné se víceméně spolehnout.

Kamery místo zrcátek

Jak jste si již všimli z fotografií, testovaný kus neměl klasická boční zrcátka, ale využíval dvojici kamer, které snímají obraz a následně ho promítají na displej, který se nachází na dveřích v interiéru. Upřímně, zabralo mi nějaký čas, abych si jednak na kamery zvykl, a za druhé, abych si na ně udělal názor. Podotýkám, že jde o můj osobní názor a kolegové nebo třeba vy ho můžete mít zcela opačný.

Audi etron Sportback
Efektní, ale nepříliš efektivní řešení

Nejdříve si budete muset zvyknout na to, že se nesmíte dívat na místo, kde je umístěna kamera, ale o trochu níže, a to na displej, který je umístěn ve dveřích. Druhým úkolem bude se naučit rychle rozeznávat, co na kameře vidíte. Přeci jen pro náš mozek to není přirozené a osobně mi přišlo, že potřebuji více času, abych zpracoval informaci, co přesně na displeji vidím. A posledním tématem je parkování.

Neříkám, že nic z toho nezvládnete. I já jsem celý týden zvládl jezdit po Praze bez toho, aniž by mě potkal nějaký problém. Jde spíše o to, že jsem se necítil komfortně. Ačkoli jsem milovníkem technologických vychytávek, toto řešení mi přijde jako drbání levého ucha pravou rukou. A to si od vás Audi ještě vezme 44 700 Kč. Čert vem nějakou tu aerodynamiku, která vám přidá pár kilometrů dojezdu k dobru. Raději bych tyto peníze investoval do jiné výbavy.

Dojezd a spotřeba, to je oč tu běží

Jednoznačně nejdůležitějším tématem u elektromobilu je jeho dojezd a spotřeba. Nejdříve si však povíme, na co Audi e-tron sází. Baterie má kapacitu 95 kWh. Dvojice elektromotorů nabízí výkon 408 koní a papírový dojezd je 446 kilometrů. Takové jsou papírové údaje, ale jaká je realita?

Audi etron Sportback

Opět bych zde měl podotknout, že jde o moje výsledky a můj názor. Kdybych vás chtěl okouzlit, jak efektivní Audi e-tron je, tak nebudu mít klimatizaci na příjemných 24 stupních, zapnuté vyhřívání sedadla, nabíjet si telefon a ani cestovní rychlost na dálnici nebude maximální povolená. Ale to nebylo rozhodně cílem.

Audi etron Sportback

Audi e-tron Sportback jsem vzal dvakrát na dálnici D11, téměř 100 kilometrů najezdil po Praze a zbytek v okolí Prahy. Po více než 475 kilometrech se spotřeba zastavila na 31,8 kWh/100 km. Z toho lze vypočítat, kolik kilometrů na jednu baterii zvládnete. V mém případě bych se pohyboval okolo 300 kilometrů.

Aplikace a další pomocníci

U elektromobilu dává aplikace dvakrát takový smysl. Audi e-tron si samozřejmě můžete spárovat a následně kontrolovat, zda se vám auto nabíjí, kontrolovat poslední jízdní statistiky a máte i informace o tom, že jste auto zamknuli. Potěší možnost si auto vyhřát či vychladit na dálku. Ostatně to je jedna z nejpříjemnějších funkcí vůbec. Provést to můžete i přes infotainmentový systém, jen musíte vědět čas vašeho odjezdu. Pomocí aplikace stačí dát vozu pokyn zhruba patnáct minut před odjezdem.

Audi etron Sportback

Mezi další příjemné pomocníky patří adaptivní tempomat, který umí spolupracovat s hlídáním jízdního pruhu, ale také s navigací. Výsledek je, že e-tron umí automaticky zpomalit dle toho, jaká maximální povolená rychlost bude před vámi, a následně zrychlit. Líbí se mi i 3D kamera, kterou jsem ocenil především při parkování.

Mít vyřešené nabíjení je naprostý základ

Abyste někam s elektromobilem dojeli, musíte si jej někde nabít. V této disciplíně Audi e-tron kraluje. Však maximální nabíjecí výkon je 150 kW. Rozhodl jsem se využít nabíjecí stanici PRE, která takový výkon umí nabídnout. Auto se mi však nepodařilo dostat do fáze, kdy se bude nabíjet. To stejné následovalo i s nabíjecí stanicí ČEZ, což mě vedlo k tomu, abych začal přemýšlet, jestli opravdu chceme, aby takto vypadala naše budoucnost.

Audi etron Sportback

Nechme však můj příběh, ostatně to nebyl ani problém Audi e-tronu. Dospěl jsem však k názoru, že elektromobil není pro lidi, kteří nemají vlastní parkovací místo. Představa, že strávím hledáním nabíjecí stanice, která bude fungovat, i více než hodinu, je něco, co nejsem ochoten přijmout.

Do třetice všeho dobrého aneb Nabíjecí stanice ČEZ na dálnici D11 už fungovala a já jsem mohl vesele nabíjet. Bohužel jen třetinovým výkonem, který Audi e-tron může vzít. Z 29 procent se auto do plné kapacity nabíjelo hodinu a 14 minut, což v případě toho, že můžete pracovat, není až tolik. Pokud vám však nezbývá nic jiného než čekat, je to „opruz“. Tím se dostáváme k tomu, že vlastní garáž, kde si přes noc auto nabijete, je nejlepším možným řešením. Jen ne každý tuto možnost má.

Za co musím Audi pochválit, je redukce na třífázovou zásuvku, kterou dostanete. Ta nabíjí rychlostí zhruba 40 km/h, což je přijatelná rychlost. Přes noc tedy auto zvládnete kompletně nabít. Využít samozřejmě můžete i klasickou domácí zásuvku, avšak rychlost je zhruba 5 km/h, pro plné nabití potřebujete tedy necelé tři dny. A ještě jedna pochvala. Nabíjecí porty najdete na obou stranách, ačkoli pro rychlonabíjení lze použít jen ten na levé straně.

A jak vlastně elektrické SUV jezdí?

Pohodlně, dynamicky a zcela tiše. S jízdou jako takovou problém žádný nemám. Dynamika je návyková, ticho je příjemné i vzduchový podvozek funguje skvěle. Jen ten dojezd je něčím, s čím se nemohu stále srovnat. Nechápejte mě však špatně, moc dobře vím, že pro velkou většinu lidí je oněch cca 300 kilometrů zcela dostatečných. Jenže pro mě ne.

K dispozici je hned několik jízdních režimů. Na úsporný režim je plynový pedál na můj vkus moc ospalý, takže ve městě jsem raději jezdil na sportovní režim. A důvod? Takové ty rychlé průjezdy křižovatkou nebo na semaforech, kde vám blikne oranžová, je něco, co mám na elektromobilech rád. Na jakýkoliv jiný režim byla reakce plynového pedálu velmi ospalá. A abych nezapomněl, e-tron má slušnou rekuperaci, kterou jde ovládat pomocí pádel pod volantem.

Chybu neuděláte, je tu však několik ale

Jakýkoli elektromobil má svých několik ale, které musíte velmi dobře zvážit. Mezi ně patří především dojezd, nabíjení, ale také pořizovací cena. Audi e-tron Sportback jasně patří do vyššího segmentu, ať už zpracováním, ale také tím, že na autě máte logo Audi.

Model Audi e-tron Sportback
Základní cena 2 262 900 Kč
Stupeň výbavy 55
Maximální výkon 408 koní
Palivo elektřina
Pohon pohon všech kol
Akcelerace 0-100 km/h (s) 5,7
Kapacita baterie 95 kWh
Papírový dojezd na jedno nabití 446 km
Délka 4901 mm
Šířka 2043 mm
Výška 1616 mm
Rozvor nápravy 2928 mm

Pokud máte vyřešené nabíjení, nepotřebujete větší dojezd než zhruba 300 kilometrů a nevadí vám utratit dva miliony korun, pak je to vše zcela v pořádku a Audi e-tron vám mohu doporučit. Pokud je něco ze zmíněných věcí překážkou, pak se budete muset podívat po nějakém modelu u konkurence. Jen si dejte pozor na příplatkovou výbavu. Jak už to tak bývá, u prémiových automobilek zaškrtnete pár položek a rázem se cena může začít šplhat nebezpečně blízko ke třem milionům korun.

Audi e-tron

8.8

VZHLED A ZPRACOVÁNÍ INTERIÉRU

8.8/10

PROPOJITELNOST S TELEFONEM

9.0/10

TECHNOLOGICKÁ VÝBAVA

8.5/10

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

9.0/10

Klady (+)

  • zpracování
  • atraktivní design
  • nabíjecí výkon
  • jizdní asistenti

Zápory (–)

  • pro někoho nedostatečný dojezd
  • kamery místo zrcátek
  • vyšší spotřeba

Patrik Svatoš

Šéfredaktor automobilové sekce, který má rád technologie, auta, fandí Olympique Marseille a nedokáže žít bez kofeinu.

29 komentářů

  1. Po ujetí 30 000km mohu říct že není problém ujet 400km. Člověk k se ti ale musí naučit, a nemusí nijak šetřit a jezdit pomalu.

  2. Elektromobily su slepa ulicka, len to este nikto nevidi.. Pri kazdom druhu elektroniky ludstvo naraza na limity vo vydrzi a kapacite.. Ci uz je to jednodnova vydrz fonu, par hodinova sluchatiek, 300km dojazd auta, 20km kolobezky, 50km bajku. Nabijanie je neunosne dlhe a kto nema moznost nabijat celu noc je nahraty..

    Ja si neviem predstavit 10h jazdu na 800km, kde by som musel nabijat 2x po 2 hodiny aj to len pri optimalnych podmienkach, cim sa cesta natiahne na 14 hodin..

    Keby tie stovky mozno tisicky miliard eur, co natlacili do vyvoja elektriky po celom svete natlacili radsej do vodika, uz mohla byt davno vynajdena technologia, co ho vyraba za par centov a ekologicky, dojazd mohol byt 1200km a nie 300km a tankovanie do 5 minut.. Ok, bajky a kolobezky by mozno este neexistovali, tie sa vezu popri autach, ale vyvoj ide strasne pomaly.

    • Ještě jsme na tu uličku ani pořádně nevykročili a už tvrdíte, že je slepá.

      Když pan Benz vyjel se svým prvním spalovacím motorem, taky všichni tvrdili, že to nikdo chtít nebude. Kůň je rychlejší, stačí mu seno a má jednodušší údržbu. A kde budou lidi shánět benzin? To by musela na každým rohu stát nějaká cisterna, kdežto tráva roste u každé silnice …

      Vodík za pár centů nevyrobíte. Ona ta výroba totiž spotřebuje výrazně víc energie, než kolik z něj pak získáte. Účinnost je tak nižší, než přímé použití elektřiny.

      • „Jirka 1. 12. 2020 v 15:01
        Ještě jsme na tu uličku ani pořádně nevykročili a už tvrdíte, že je slepá.“

        Ulicku jsme ani poradne nevykrocili a uz tu mame plany od nekolika zemi, jak se od roku 2030 prestanou vyrabet spalovaci motory a vsechny ruzny environmentalni restrikce. Takze sorry, ale pokud tohle ma nahradit soucasne ICE motory, tak tu tyhle kompromisy nemaj co delat. To potom ani nemluvim o tom, ze dopad na zivotni prostredi tehle aut neni o mnoho lepsi, kdyz pocitame cely zivot auta (tj. vcetne nejake recyklace/likvidace ke konci).

      • Na ulicku jsme nastoupili pred vice nez sto lety, a jako vozitko po meste a rozvazka nakladu na par km se to osvedcilo.

      • Ano dnes vodik za par centov nevyrobime, ale nevyrobili by sme ho za par centov, ak by sa tam investovali tie stovky miliard?

        Ako som pisal, s vodikom sme mohli byt pri rovnakej investicii 10x dalej ako sme s elektrikou.

        Do elektriky sa tlacia neskutocne peniaze a dobijanie a dojazd je x rokov akurat nasmiech. vsetka elektronika co sa tyka vydrze a nabijania prestupuje na mieste… Prikladom su mobilne telefony, kde sa vydrz za 5 rokov nezmenila.

        oni chcu elektroauto natlacit pomaly kazdemu, hybridy boli tiez velka novinka a nakoniec sa ukazalo, ze zatazuju prostriedie 2x tolko ako benzin a ze vyrobcovia klamali.

        vodik mohol byt v buducnosti ekologicka a lacna cesta, skoda, ze sa zle vybralo. elektrika bude este dlho len pre ludi , co byvaju v dome a mozu nabijat celu noc.

    • Ono si moc lidí neumí ani představit, že na takový elektro režim není připravená infrastruktura.

      Teď si vem situaci na dobíjení cestou. Teď jsou stojany více méně volnější, ale kdyby přešla půlka lidí na elektro, tak se povine fronta desítky kilometrů, když se odbaví jedno auto v průměru za 20-30 minut.

      • „Ja si neviem predstavit 10h jazdu na 800km, kde by som musel nabijat 2x po 2 hodiny aj to len pri optimalnych podmienkach, cim sa cesta natiahne na 14 hodin.“

        Vy si jako myslíte, že lidi, co si kupují auto za 2,5 milionů korun jezdí do Chorvatska k moři autem? :D Dovolte, abych se zasmál. Já nejsem fanda elektroaut, ale nějak nevim, na co potřebuje kdo 800km dojezdu. Tyhle auta jsou pro lidi, co neřeší peníze a čas je pro ně drahej. Mají barák, práci, kde mají možnost dobíjet a elektroauta pro ně poskytují určitý luxus. Tihle lidi nejezdí autem 800km, ani k moři, ani na služebku ani nikam jinam.

      • Ako bolo povedane vyssie, moze to vyzerat sci-fi, ale z pohladu buducnosti to nepredstavuje ziadny problem.

        Nemyslim si, ze velke automobilove koncerty si to dopredu nezratali a investuju miliony do niecoho v com nevidia potencial.

      • Menty: myslim, ze cielom je dostat tie auta aj medzi beznych ludi, takze do Chorvatska sa v tom urcite vozit budu :-)

        Ako som ale povedal, su to problemy ktore sa casom vyriesia.

      • „Menty 1. 12. 2020 v 15:34
        „Ja si neviem predstavit 10h jazdu na 800km, kde by som musel nabijat 2x po 2 hodiny aj to len pri optimalnych podmienkach, cim sa cesta natiahne na 14 hodin.“

        Vy si jako myslíte, že lidi, co si kupují auto za 2,5 milionů korun jezdí do Chorvatska k moři autem? :D Dovolte, abych se zasmál. Já nejsem fanda elektroaut, ale nějak nevim, na co potřebuje kdo 800km dojezdu. Tyhle auta jsou pro lidi, co neřeší peníze a čas je pro ně drahej. Mají barák, práci, kde mají možnost dobíjet a elektroauta pro ně poskytují určitý luxus. Tihle lidi nejezdí autem 800km, ani k moři, ani na služebku ani nikam jinam.“

        To je sice moc hezky ze tihle lide vlastne nic neresi a cas je pro ne drahej, ale kdyz jim tahle predrazena plechovka neposkytne ani zpatecny cestu do Brna, tak uz to je sakra smutny. Clovek, kterej tam jede na schuzku, fakt nebude chtit resit, kam zaparkovat, aby se mu to trochu nabylo, aby mohl dojet zpet do Prahy.
        Jinak vylet do Chorvatska nemusi byt nutne tyden v karavanu s nabalenyma rizkama. Do Chorvatska se muze jet klidne na draho, ale casto to paradoxne je pak autem s celou rodinou pohodlnejsi – clovek neresi kolik veci si nabalit/restrikce do letadla apod.

      • Menty: Na auto za 2,5 milionu sám mám, od zaměstnavatele bych se taky vlezl (mám limit 100k euro na auto jednou za 5 let), ale na služebky jezdím, hlavně do Německa. Nevím, kde jsem udělal chybu, myslíš, že po Evropě je lepší lítat letadlem? A co v cílové destinaci, půjčovat si auto, otravovat firmy, za kterými jezdím a chtít osobního řidiče? Nepůsobí to dobře hrát si na něco, co nejsi.
        Vzhledem k velkému množství rychlostně neomezených dálnic v DE je to prostě rychlejší, než se otravovat letadlem (nutnost check-inu nějaký čas dopředu, hledání půjčovny auta na místě, zdržování s papírováním). Další výhoda je možnost vrátit se kdy chci, nebýt otrokem času odletu letadla. Ne, auto je prostě mnohem pohodlnější a třeba v noci i rychlejší (600km není problém projet za 3-3,5 hodiny, když je dálnice volná).

      • Co děláš blbě – no nevim. Ale přijde mi to jako nepochopení situace. Vem si, že jsou tu pořád lidi, který se maj líp. Ty nejsi otrokem letadla, ale musíš jak otrok jezdit na služební cestu. Píšeš tu o volné dálnci (někde minule si psal jízdy v noci) – opět, to je vrchol nekomfortu. Jsou tu lidi, kteří tohle nemusí vůbec řešit, na služebky nikam jezdit nemusí. A přesně pro tyhle lidi momentální elektroauta jsou. Je to jako koupit si kabriolet za 3 mega. Taky je to sranda auto. A nekoupí si ho lidi, co si ho můžou dovolit, že na něj za roky naškudlí. Ale koupí si ho lidi, který nemusí takový prachy vůbec řešit. A to je dost podstatnej rozdíl. Elektroauta jsou demonstrace technologií dnešní doby, ne praktický vozítka. (a to proto, že u spousta automobilek jsou právě elektroauta napěchovaný vrcholnými technologiemi). Je to jak nadávat, že v tom kabrioletu taky nic neodvezu – ale uvědom si, že lidi, kteří jsou cílovka mají na tuhle práci zaměstnance, jako jsi ty. A u elektroaut je to stejný.

      • Menty: „Vy si jako myslíte, že lidi, co si kupují auto za 2,5 milionů korun jezdí do Chorvatska k moři autem? :D “

        ne, jezdime na otocku na lyze do Rakouska, auto parkuje pres tyden na letisti, nebo tech aut je vic a nez resit jestli zrovna tohle dojede kam je potreba tak se bere benzin, a cekat vic nez 10min na tankovani nekde po ceste je neprijatelne.

      • Menty: Ty máš dost pomýlenou představu o lidech. Ti, kteří vlastní nějaký vydělávající koncern, tak autem nejezdí, ne na místě řidiče. Viděl jsi někdy Andreje řídit?
        A pokud jde o nějakou vyšší střední třídu, tedy pro příklad lidi těsně pod Andrejem, tak pro takové lidi je naprosto běžné jezdit po služebkách (ať už letadlem nebo autem s osobním řidičem nebo sám). Není to žádné otročení, bohužel bez styků a známostí se dneska byznys dělat nedá… je vidět, že s tímhle absolutně nemáš zkušenosti.

      • _qam_ treba takovy Andrej ridi ve volnem case casto a rad. Nejradeji svuj Mercedes GL. Stejne to ma napriklad Kretinsky, Vitek nebo Tykac. To jsou lidi, kteri delaji velky byznys, o kterem ty nevis ani ň.

        Je videt, ze o tom tradicne nevis vubec nic, lzes a jsi ciste negativni tlustoch jako kazdy den.

        Kdybys nebyl obezni nula sedici cele dny u pocitace, mozna bys svet alespon trochu znal a neplacal totalni nesmysly.

      • Mně teda přijde, že mimo jsi tu hlavně ty. Jakej koncern proboha :DD Vždyť stačí provozovatel několika podniků v rámci města, kraje, já nevim :D Už jen v Praze jsou takových lidí mraky, a rozhodně nemusí otročit po nocích na služebkách kdo ví kam, protože je tam šéf poslal. Máš pravdu, oni mají svoje zaměstnance (jako jsi ty), kteří za ně takovouhle práci třeba dělají. Že takové lidi neznáš nebo se v jejich okolí nepohybuješ neznamená, že neexistují. Ale neboj, nejsi první ani poslední zaměstnanec, který má takové názory. A proč si myslim, že jsi mimo – však z toho, jak se vyjadřuješ. Aby byl člověk v pohodě, nemusel řešit prachy a měl pasivní příjmy snad nemusí bejt šéf MS, nebo Andrej :D Jak řikám – to je prostě jak s kabrioletem, taky jsou kverulanti jako ty, že je to auto k ničemu. A přesto si ho lidi kupujou. Tohle je to samý, neni to auto pro plebs. Já v elektroautech smysl nevidim, ale nechápu ten pláč, prostě ne, nejsou to auta pro zaměstnance, který jezděj na služebky, nejsou to auta pro lidi, co jezdí na lyže do Rakouska atd. Jsou lidi, co nemusí jezdit po nocích dlouhý cesty po dálnici – a ti si můžou takový auto koupit. Doporučuju už jen nadpis – „příjemné elektrické SUV, které ale není pro každého“ – ten mluví za vše.

      • Menty: Já rozhodně nejsem ničí otrok, to, že jako firma máme pobočky v Německu neznamená, že něco otročím, právě naopak, prostě vedoucí poboček v Německu mají občas potřebu potkat se s českou stranou, něco projednat u večeře, jednou u nich, podruhé u nás. Světe div se, i když mají přijet oni sem (lidi, co berou šestimístné platy v eurech za měsíc) tak přijedou sami v 7čkových BMW.
        Nikdo mi nebrání letět, ale já u řízení relaxuju, mám masážní sedadla, pustím si podcast a jedu. To, že rád využívám čas naplno a po večeři se seberu a jedu domů, místo abych tam chrápal v 5* hotelu je čistě moje volba a rozhodně mi do toho nikdo nekecá.

      • Tvl, on _qam_ tem svym pohadkam i veri. To mi pripomina htcjirku s jeho vylhanym zivotem :-D

      • „Rrr 1. 12. 2020 v 19:29
        _qam_ treba takovy Andrej ridi ve volnem case casto a rad. Nejradeji svuj Mercedes GL. Stejne to ma napriklad Kretinsky, Vitek nebo Tykac. To jsou lidi, kteri delaji velky byznys, o kterem ty nevis ani ň.“

        Jenze to GLko tohle taky nenahradi. Dojezd prd, zabava z jizdy taky prd.. Tohle je akorat nalestenej predrazenej ekobox vhodnej akorat na 20minutovy jizdy z domu do prace a pak hlavne nezapomenout pres noc nabyt. A ta top trida se stejne radsi necha povozit v A8, S class ci pak jeste vyse nejakym Bentley ci RR.

      • lukass71: GL by melo mit dojezd nejakych 800-1000 Km. Zalezi jak jedes, nicmene ma reakce byla na toho ulhaneho pablba :)

      • qam: Však si to dělej jak chceš – mě to opravdu nezajímá. Já ti jen řikám, že jsou tu lidi, který tohle nemusí řešit – a ty jsou právě cílovka elektroaut. Nic víc, nic míň. Stejně jako kabria, rozežraný SUV typu Hummer apod. To nejsou auta pro plebs. Já znám lidí, co podniká v třeba v gastru v Praze několik, nemusí řešit nic a takovýhle elektroauto si u nich umim představit. A jak píše Lukáš – je to naleštěnej (a ještě bych dodal RÁDOBY) ekobox. A čim se nechá povozit hoch class – to je úhel pohledu, spousta lidí třeba potřebuje mít pocit, že jsou součástí něčeho nového, velkého, budoucnosti a kdo ví čeho. A to jim elektroauta dají víc, než obyč A8 apod.

      • „A čim se nechá povozit hoch class – to je úhel pohledu, spousta lidí třeba potřebuje mít pocit, že jsou součástí něčeho nového, velkého, budoucnosti a kdo ví čeho. A to jim elektroauta dají víc, než obyč A8 apod.“

        Je fakt, ze vozeni se v elektroaute je pro majitele velke firmy skvele PR v dnesni dobe :D

      • Haha, i já jakožto manažer kvality jsem toho dost najezdil, natožpak moji šéfové z Německa… Ono už stačí jenom to Německo, to není pidizemě jako ČR. :-P

    • Slepá ulička to rozhodně není, problémy se za příštích 10 let vychytají, cesta je jasně daná. Lidi to chtějí a budou to mít. Bez ohledu na bzučení „komárů“ jako jste vy.

      • Supr, takze za 10 let tyhle soucasny auta pujdou do kose s minimalni moznosti recyklace. Ekologie jak prase.

  3. Pan Svatoš s každým rádoby testem libové káry ukazuje, že se rád „vystrkuje z davu“. Otázkou je, jakou hodnotu tyto informace mají i pro lépe situovaného člověka, jako jsem já. Protože nevidím absolutně žádnou ekologii ve výrobě zbytnělých etronů a jim podobných SUV nesmyslů s hmotností přes dvě tuny a s cenou domku na venkově, která s bídou ujedou 300 km a budou vozit většinu času jednoho stokilovýho páprdu… Efektivita jak hrom. Jediný smysl to má, že u těch SUV apod. se cena lépe zdůvodní.
    No a podobné „testy“ raději nezmiňují cenu výměny aku, která majitele po zhruba osmi letech čeká, pokud tedy v té době aku pro takto „staré“ vozy vůbec budou k dispozici. :-D

    • proc radobytest? Patrikovo clanky a testy sleduju dlouho, jeste nez zacal psat pro smartmanii a jestli mas pocit, ze se rad vystrkuje z davu, tak jestil tak soudis na zaklade par testu lusuxnich aut, si asi dost mimo :-D

  4. Ještě dodávám: někteří furt dokola točíte o lidech, „co nemusí nic řešit“. Asi se mezi nimi pár nadšenců najde, ale vážně pochybuji, že většina z nich chce „řešit“, kde po cestě 2x(!!!) aspoň hodinu nabíjet třeba na cestě Hannover – Konstanz, abych vybral docela typickou cestu dobře situovaného Němce do oblíbené rekreační destinace u Bodensee…
    Elektromobilitu EU prezentuje jako záchranu planety, ale v současnosti je opravdu leda tak drahou hračkou… :-P

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).