TOPlist

Switch 2 má mít lepší chlazení, rychlejší nabíjení a hned od začátku mnohem víc velkých her

Návrh designu Nintendo Switch 2 podle AI
  • Připravovaný nástupce Switche má mít druhý větráček přímo v docku
  • Rychlejší má být i nabíjení, a to až 60 W
  • Podle posledních spekulací nechtějí start nové konzole podcenit ani velcí vydavatelé

Nástupce Switche, respektive nejdřív jeho oficiální oznámení, se nezadržitelně blíží, a tak nám přibývají i spekulace a drby. A ty nejnovější se týkají dodatečného chlazení, výrazně rychlejší nabíječky a hromady her.

Potřebné chlazení

Chystaný a zatím pořád nepojmenovaný nástupce populárního Switche by mohl mít druhý chladič a 60W nabíječku. Vyplývá to z uniklých přepravních listů sdílených na fóru Famiboards. Spekuluje se, že druhý chladič (větráček…) bude umístěn v docku a potenciálně by tak mohl nabídnout znatelný nárůst výkonu oproti původnímu Switchi v docku.

Původní Switch má totiž v docku sice malinko lepší výkon, respektive některé hry mohou v TV režimu běžet malinko lépe, mít více snímků za vteřinu nebo o něco vyšší rozlišení. V drtivé většině případů je to ale v praxi sotva znatelný rozdíl, kterého si všimne málokdo.

Pokud by to tak mělo být u nástupce Switche jinak a rozdíl by byl opravdu znatelný, mohlo by jít o hodně zajímavé zlepšení. Na druhou stranu bych ale třeba standardních stabilních 30 fps v režimu handhledu a standardních 60 fps v TV režimu neočekával. Aktivní chlazení docku by se sice mohlo o lepší výkon přeci jen postarat, ale jestli to bude v praxi opravdu hmatatelný rozdíl, viditelný napříč většinou her a ne jen hrstkou titulů přímo do Nintenda, se teprve uvidí.

Ze stejného zdroje pochází také informace o nové 60W nabíječce, což by mohlo být solidní vylepšení, neboť aktuální nabíječka pro původní Switch má výkon 39 W. Jak by to ale bylo s rychlostí nabíjení v praxi, by se teprve vidělo, neboť zatím nemáme žádné informace o velikosti a vlastnostech baterie.

Oficiálně už brzy

O nástupci Switche se mluví už několik let, ale teprve letos o něm začalo Nintendo otevřeně mluvit. Ono tedy sice vůbec nic konkrétního neřeklo, ale prezident Nintenda Šuntaró Furukawa alespoň oficiálně prohlásil, že se představení nové konzole dočkáme v tomto fiskálním roce, tedy do března příštího roku. Téměř osm let od debutu původního Switche. Nejpravděpodobněji se tak jeví oznámení letos na podzim a uvedení na trh v prvním (kalendářním) kvartálu příštího roku. Ostatně i původní Switch se dostal do prodeje v březnu 2017.

Předchozí úniky naznačovaly, že nový Switch bude pohánět SoC NVIDIA Tegra 239 s GPU architekturou Ampere, 1280 CUDA jádry a 12 GB RAM. Očekává se také, že konzole bude podporovat funkce NVIDIA DLSS Super Resolution, Ray Reconstruction a hardwarový ray tracing, ačkoli se výkonem nemusí rovnat třeba ani Xboxu Series S nebo Steam Decku od Valve.

Nedávno také kolovaly spekuluace, že by mohl být nástupce Switche výkonově srovnatelný s minulou generací konzolí (tedy PlayStationem 4 a Xboxem One), ale zatím nic oficiálního nevíme, takže o konkrétních parametrech a hardwarových specifikacích můžeme jen spekulovat. Dá se nicméně předpokládat, že Nintendo bude pokračovat ve svém přístupu méně výkonné konzole a nebude se přetahovat o výkon s PlayStationem 5 a Xboxem Series X.

Víc her

Další šťavnatá spekulace od Paula Galea naznačuje, že by mohl mít nástupce Switche hned na začátku mnohem víc her od třetích stran, než měl původní Switch. Což tedy, ruku na srdce, není nijak vysoká laťka. Gale naznačuje, že velcí vydavatelé, kteří Switch dříve přehlíželi, nechtějí tuhle chybu opakovat. A vzhledem k tomu, že Switch se stal druhou nejprodávanější domácí konzolí (byť jde o konzoli hybridní) všech dob, je zájem vývojářů o jeho nástupce velký. Snad se tedy nebude opakovat průšvih jako v případě extrémně úspěšné konzole Wii, po které následoval totální propadák jménem Wii U.

Gale ve svých spekulacích konkrétně zmiňuje „významné porty, souběžná vydání a také exkluzivity“. V tzv. startovním okně (většinou několik měsíců po vydání konzole) bychom se tak mohli dočkat opravdu velkých, byť zatím neoznámených věcí. Můžeme tak spekulovat, jestli to znamená třeba porty Red Dead Redemption 2, GTA V a dalších masivně populárních her z předchozí generace konzolí.

Teoreticky by se mohly objevit i tituly Microsoftu a Sony, kteří si už na exkluzivity nehrají a buď hned (MS) nebo časem (Sony) vydávají své prémiové tituly i jinde. Čistě hypoteticky by se tak mohl na nový Switch dostat klidně populární Spider-Man, God of War, Horizon nebo třeba Forza, Gears či Halo. V současném klimatu jsou dveře otevřené téměř jakýmkoliv možnostem, a to dokonce i těm, které byly ještě jednu či dvě konzolové generace zpátky nepředstavitelné.

Co se v roce 2017 absentujících vydavatelů týče, mohli by se výrazněji projevit například v EA či Activisionu (který teď patří pod Microsoft) a dostat tak na nový Switch urychleně třeba The Sims, Mass Effect, Dragon Age, Need for Speed nebo Call of Duty. Ubisoft sice Nintendo a obecně nové platformy zpravidla podporoval poměrně aktivně, ale co se týče například série Assassin’s Creed, moc toho na stávajícím Switchi nenajdete. Ze stejné stáje se pak automaticky nabízí ještě tituly ze sérií Ghost Recon či The Division, ale i povedené závody The Crew.

O slovo by se mohli přihlásit i v Take-Two a dostat na Switch věci jako nový BioShock, NBA2K, další Borderlands, Mafii a další kousky. Hlavně ale v den vydání, ne až po několika letech v diskutabilním portu. Nástupce Switche tak má našlápnuto velice zajímavě, a to o něm ještě prakticky nic nevíme. Pokud se ale Nintendu nepovede průšvih jako v případě zmíněného Wii U a dokáže na svoji megaúspěšnou konzoli adekvátně navázat, budeme mít na další dekádu o zábavu postaráno.

Autor článku Adam Homola
Adam Homola
Nové technologie mě fascinují už od útlého věku. K dlouhodobému zájmu o hry a herní průmysl se mi postupem času přirozeně přidal i hardware, software, internetové služby a od roku 2022 i umělá inteligence.

Kapitoly článku