Squid Game zbořil Netflix. Jihokorejský seriál sledovaly desítky milionů lidí

SquidGame

Málokteré téma v posledních týdnech rezonuje v popkulturním světě tolik co jihokorejská televizní minisérie Squid Game (v českém překladu Hra na oliheň) z produkce Netflixu. Nečekaný úspěch dokládají i data za třetí čtvrtletí letošního roku, o která se streamovací gigant podělil s akcionáři a podle nichž seriál běžel v rekordních 142 milionech domácností.

Na vrcholu žebříčku

Seriál, v němž se čtyřstovka po uši zadlužených účastníků zúčastní série dětských her na život a na smrt, se vyšplhala na první místo v žebříčku sledovanosti v 94 zemích včetně Spojených států. Nikoho tak nemůže překvapit, že na cestě už je i oficiální merchandising, o který jistě bude mezi fanoušky seriálu enormní zájem.

Příliv předplatitelů

Zpravodajský server Bloomberg se přednedávnem dostal k dokumentům, které mají obsahovat detailní metriky, na jejichž základě Netflix hodnotí úspěšnost filmů a seriálů.

Hra na oliheň v měřeních vyčnívala nad ostatní produkci, neboť měla v rámci metriky „impact value“ vygenerovat 891,1 milionu dolarů, tedy více než čtyřicetinásobek svého rozpočtu, který činil 21,4 milionu amerických dolarů.

Tip: Netflix to s hrami myslí opravdu vážně. Koupil si první vývojářské studio

Popularita Hry na oliheň se patrně podepsala také na růstu předplatitelské základny, za třetí čtvrtletí letošního roku totiž Netflix přilákal k obrazovkám 4,38 milionu nových uživatelů.

Autor článku blank
Marek Bartík
Redaktor serveru SMARTmania.cz a brněnský student. Vedle toho velký fanoušek videoher, jehož nepřestává udivovat jejich překotný vývoj. Svět kolem nás plyne takovou rychlostí, že se za ním mnohdy nestačíme otáčet, čímž se pro nás stává nepostižitelným.

Kapitoly článku