Málokteré téma v posledních týdnech rezonuje v popkulturním světě tolik co jihokorejská televizní minisérie Squid Game (v českém překladu Hra na oliheň) z produkce Netflixu. Nečekaný úspěch dokládají i data za třetí čtvrtletí letošního roku, o která se streamovací gigant podělil s akcionáři a podle nichž seriál běžel v rekordních 142 milionech domácností.
Na vrcholu žebříčku
Seriál, v němž se čtyřstovka po uši zadlužených účastníků zúčastní série dětských her na život a na smrt, se vyšplhala na první místo v žebříčku sledovanosti v 94 zemích včetně Spojených států. Nikoho tak nemůže překvapit, že na cestě už je i oficiální merchandising, o který jistě bude mezi fanoušky seriálu enormní zájem.
Příliv předplatitelů
Zpravodajský server Bloomberg se přednedávnem dostal k dokumentům, které mají obsahovat detailní metriky, na jejichž základě Netflix hodnotí úspěšnost filmů a seriálů.
Hra na oliheň v měřeních vyčnívala nad ostatní produkci, neboť měla v rámci metriky „impact value“ vygenerovat 891,1 milionu dolarů, tedy více než čtyřicetinásobek svého rozpočtu, který činil 21,4 milionu amerických dolarů.
Tip: Netflix to s hrami myslí opravdu vážně. Koupil si první vývojářské studio
Popularita Hry na oliheň se patrně podepsala také na růstu předplatitelské základny, za třetí čtvrtletí letošního roku totiž Netflix přilákal k obrazovkám 4,38 milionu nových uživatelů.