TOPlist

Sony vrací úder, za téměř 4 miliardy kupuje původní vývojáře série Halo a hitu Destiny

destiny 2 jpg

Začátkem roku nebývají velké akvizice zvykem, což ale pro letošní leden rozhodně neplatí. Před dvěma týdny Microsoft šokoval celý svět, když za těžko představitelnou částku téměř 1,5 bilionu korun koupil herního giganta Activision Blizzard a uskutečnil tím největší akvizici v dějinách videoherního průmyslu. Ihned po nákupu Microsoftu se oči herního světa upnuly na jeho největšího rivala na poli her, japonskou společnost Sony, od které všichni očekávali reakci.

Ta na sebe nenechala dlouho čekat. Japonský gigant oznámil, že za 3,6 miliardy dolarů (cca 64 miliard korun) kupuje studio Bungie. To stojí například za legendární střílečkou Halo (kterou nyní vyvíjí studio 343 Industries) či za multiplayerovou střílečkou Destiny. Generální ředitel studia Pete Parsons ve svém blogovém příspěvku akvizici potvrdil a přislíbil, že jeho tým bude „nadále nezávisle publikovat a kreativně rozvíjet všechny své značky“. Ve svém vyjádření poté výslovně zmínil, že hry od Bungie nebudou exkluzivní pro PlayStation.

Nákup Bungie netrhá rekordy, přesto Microsoft symbolicky zabolí

Z pohledu videoherní rivality mezi Sony a Microsoftem jde o velmi pikantní akvizici, neboť Bungie mezi lety 2000–2007 patřilo do portfolia Microsoftu a právě pod jeho vedením dosáhlo největší slávy. Díky sázce studia na tehdy začínající platformu Xbox se z Halo stala jedna z nejúspěšnějších videoherních značek na světě, když k únoru 2021 prodala přes 81 milionů kopií všech titulů nesoucí tuto značku.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku