Začátkem roku nebývají velké akvizice zvykem, což ale pro letošní leden rozhodně neplatí. Před dvěma týdny Microsoft šokoval celý svět, když za těžko představitelnou částku téměř 1,5 bilionu korun koupil herního giganta Activision Blizzard a uskutečnil tím největší akvizici v dějinách videoherního průmyslu. Ihned po nákupu Microsoftu se oči herního světa upnuly na jeho největšího rivala na poli her, japonskou společnost Sony, od které všichni očekávali reakci.
Bungie has limitless potential to unite friends around the world.
We have found a partner in PlayStation that shares our dream and is committed to accelerating our creative vision of building generation-spanning entertainment.
Our journey begins today.https://t.co/PLuVn48zdy pic.twitter.com/kAhRbAg3vD
— Bungie (@Bungie) January 31, 2022
Ta na sebe nenechala dlouho čekat. Japonský gigant oznámil, že za 3,6 miliardy dolarů (cca 64 miliard korun) kupuje studio Bungie. To stojí například za legendární střílečkou Halo (kterou nyní vyvíjí studio 343 Industries) či za multiplayerovou střílečkou Destiny. Generální ředitel studia Pete Parsons ve svém blogovém příspěvku akvizici potvrdil a přislíbil, že jeho tým bude „nadále nezávisle publikovat a kreativně rozvíjet všechny své značky“. Ve svém vyjádření poté výslovně zmínil, že hry od Bungie nebudou exkluzivní pro PlayStation.
Nákup Bungie netrhá rekordy, přesto Microsoft symbolicky zabolí
Z pohledu videoherní rivality mezi Sony a Microsoftem jde o velmi pikantní akvizici, neboť Bungie mezi lety 2000–2007 patřilo do portfolia Microsoftu a právě pod jeho vedením dosáhlo největší slávy. Díky sázce studia na tehdy začínající platformu Xbox se z Halo stala jedna z nejúspěšnějších videoherních značek na světě, když k únoru 2021 prodala přes 81 milionů kopií všech titulů nesoucí tuto značku.