TOPlist

Sony bodlo svým věrným kudlu do zad. PlayStation VR 2 nedostane zpětnou kompatibilitu

člověk hrající hry skrze virtuální realitu

Nejen herní společnosti se nás již nějakou dobu snaží přesvědčit, že budoucnost hraní je ve virtuální realitě. Ta sice v posledních několika letech zaznamenala obrovské pokroky, avšak jejímu plnému rozvoji stojí v cestě celá řada překážek. Když pomineme omezenou dobu hraní z důvodu nevolnosti nebo vysokou pořizovací cenu, patrně největší problém představuje dostupnost špičkových her. Ty lze spočítat na prstech jedné ruky.

Jedním z hlavních propagátorů myšlenky hraní ve virtuální realitě je Sony, které nabízí svůj headset PlayStation VR. Ten je na rozdíl od Oculusu či HTC Vive poměrně cenově dostupný a mezi hráči oblíbený. S příchodem druhé generace se mnozí z nich těšili, jak si na vylepšené verzi zahrají své oblíbené tituly jako Beat Saber. Japonci ale hráčům v tomto případě vstříc nevyjde.

PlayStation VR2 02
PlayStation VR druhé generace

V oficiálním PlayStation Podcastu se viceprezident Hidejaki Nišino nechal slyšet, že PlayStation VR 2 sice dostane několik zajímavých titulů do začátku, avšak nebude zpětně kompatibilní s předchozí generací. Hráči si tak budou muset počkat na přísun nových her, případně zůstanou odkázání na chuť vývojářů upravit své starší tituly pro novou platformu. Ti pravděpodobně dlouho váhat nebudou, avšak kupovat znovu ten samý titul se jistě nebude chtít každému.



PlayStation VR2 01



Nepřehlédněte

PlayStation VR 2: takhle vypadá nový headset pro virtuální realitu od Sony

Sony se dlouhodobě staví ke zpětné kompatibilitě zdrženlivě, na rozdíl od svého rivala Microsoftu. Ten na zpřístupnění celé řady starších her i pro nové systémy do značné míry vybudoval svůj marketing, čímž si získal srdce nejednoho hráče, byť na Xboxu si virtuální realitu zatím neužijete. Na druhou stranu lze přístup Sony pochopit, neboť ke starým hrám se v praxi tolik lidí nevrací a výhodnější je vytvořit remaster či remake úspěšné hry a znovu ji prodat, ideálně za plnou cenu. V případě VR je ale situace trochu odlišná a tento krok se Sony z dlouhodobého hlediska nemusí vyplatit.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Zástupce šéfredaktora, fotograf, hráč. Baví mě baseball, F1, urbanismus, filmy Wese Andersona, moderní umění a rozličné fantasy/sci-fi světy. Nepohrdnu dobrým jídlem, zajímavou knihou či výletem do neznáma.

Kapitoly článku