- Samsung přišel o post největšího výrobce ohebných smartphonů
- V prvním kvartálu letošního roku jej přeskočila společnost Huawei
- Samsung v posledních letech inovoval méně než čínská konkurence
V září roku 2019 Samsung uvedl na trh ohebný smartphone Galaxy Fold a od té doby mu patřila koruna největšího výrobce ohebných smartphonů na světě. Konkurence se v tomto odvětví probudila s několikaletým zpožděním, díky čemuž si Korejci udržovali technologický náskok. V posledních letech se ale situace začala pomalu obracet – skládačky od Samsungu procházely velmi pomalou evolucí, zatímco čínské značky vyvíjely výrazně agresivněji. Stalo se tak nevyhnutelné.
Největší výrobce ohebných smartphonů je z Číny
Podle dat analytické společnosti Countepoint Samsung přišel o prvenství v prodejích ohebných smartphonů. V prvním kvartálu letošního roku se dodávky korejských skládaček oproti stejnému období v loňském roce údajně smrskly o 42 procent, globální podíl Samsungu v tomto odvětví klesl z loňských 58 procent na pouhých 23 procent.

Nižšího zájmu o Foldy a Flipy okamžitě využila společnost Huawei, která i přes stále trvající americké sankce dodala na trh meziročně o 257 procent ohebných smartphonů více. S tržním podílem 35 procent tak prvenství patří právě někdejšímu smartphonovému obrovi. Samsungu navíc začínají dýchat na záda i další čínské značky – Honor a Motorola. Ty dokonce meziročně rostly ještě více než Huawei, především proto, že jejich dodávky byly v minulém roce velmi nízké – Motorola zaznamenala růst o 1473 procent, Honor o 460 procent. Skromně roste i kategorie „Ostatní“, do které patří například Oppo, Vivo, OnePlus či Google – ta meziročně poskočila o 23 procent.
Aktuální dominance Huawei je působivá i kvůli tomu, že ji má na svědomí především domácí trh, na tom globálním mají telefony Huawei velký hendikep v podobě absence služeb a aplikací Google. Zatímco v softwaru má Samsung stále navrch, v hardwaru už to tak slavné není – konkurenční ohebné smartphony jsou mnohdy tenčí, lehčí a mají méně viditelný přehyb ohebného displeje.
Celému odvětví jako celku se v prvním čtvrtletí letošního roku dařilo, podle Counterpointu počet dodaných skládaček meziročně vzrostl o 49 procent.