TOPlist

Dalších 10 let na prvním místě? Šéf Samsungu věří, že značka čínské konkurenci odolá

Samsung logo

Samsung dlouhodobě drží pozici jedničky mezi největšími výrobci smartphonů. Ve třetím čtvrtletí roku 2018 Samsung ovládal 19 % globálního trhu, ovšem rok předtím to bylo ještě 21 %. Poslední dostupná data pak ukazují aktuálně 18% podíl.

Převedeno na konkrétní čísla, v období od července do září 2018 jihokorejský výrobce prodal 72,2 milionů přístrojů. O 12 měsíců dříve to však bylo ještě 83,3 milionů a meziroční pokles tak představuje 13 %. Celkově prodeje smartphonů v tomto období klesly jen o 5 %, a tak je zjevné, že Samsung pomalu snižuje svůj náskok.

Šéf mobilní divize DJ Koh však v nedávném rozhovoru prohlásil, že si je jist, že Samsung obhájí pozici jedničky na trhu s chytrými telefony po celou další dekádu. Čínská konkurence by však s tímto tvrzením asi nesouhlasila.

Moderní technologie vs. „tvrdá čísla“

V rozhovoru poskytnutém francouzskému deníku Le Figaro Koh také osvětlil, jak tohoto cíle chce dosáhnout. Samsungu s tím prý pomohou moderní technologie a inovace. Konkrétně zmínil skládací telefony, 5G a umělou inteligenci.

Zejména v segment skládacích telefonů klade velké naděje, neboť podle něj jde o zcela „novou kapitolu mobilního průmyslu“. Přístroje jako Galaxy Fold údajně perfektně řeší touhu zákazníků po větších displejích při zachování kompaktních rozměrů.

„Vždy jsme byli a jsme průkopníky nových technologií. A slibuji Vám, že jimi nadále zůstaneme. Naším cílem pro následujících deset let je přinášet Vám nové zážitky prostřednictvím inovativních mobilních technologií, které se stanou naprosto přirozenou součástí každodenního života. Využijeme k tomu možnosti 5G sítí a umělé inteligence. A představíme Vám novou generaci inteligentně personalizovaných a naprosto pohlcujících zážitků.“ – Dopis DJ Koha zákazníkům

Tato tvrzení mají nepochybně logický základ, Samsung jako přední výrobce ohebných OLED panelů skutečně může této vznikající kategorii smartphonů dominovat. Pokud se však podíváme na neúprosné srovnání obchodních výsledků s konkurencí, nelze se ubránit jistým pochybnostem o tom, zdali bude Samsung schopen svým závazkům dostát.

Nepřehlédněte – Samsung očekává 60% propad zisku. Na vině je malý zájem o čipy a displeje

Pokud se ještě vrátíme k datům o prodejích ve třetím čtvrtletí roku 2018, spatříme totiž zajímavý trend. Zatímco Samsung meziročně ztratil oněch 13 %, Huawei za stejné období naopak o 33 % vyrostl. Podle nejnovějších dat z Counterpoint Research už v současnosti Samsung drží jen tříprocentní náskok nad Huawei, což vskutku není vzhledem k rozdílu v růstu (resp. poklesu) prodejů příliš významný náskok.

Jestli se předpověď CEO mobilní divize Samsungu potvrdí, zjistíme alespoň částečně již koncem tohoto roku. Pokud se totiž nepodaří zvrátit současný trend, Huawei by mohl pozici mobilní „jedničky“ získat již letos.

Autor článku Tomáš Krompolc
Tomáš Krompolc
Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.

Kapitoly článku