Domů » Bleskovky » Řešení pro hybridy? Hyundai Sonata má ve střeše integrované solární panely

Řešení pro hybridy? Hyundai Sonata má ve střeše integrované solární panely

Elektromobilita, respektive ekologická varianta dopravy na čtyřech kolech, má mnoho různých podob, stejně jako příznivců či odpůrců. Faktem je, že elektromobily zažívají v posledních letech nebývalý nárůst popularity. Spolu s tím rovněž roste popularita hybridů, tedy automobilů kombinující klasický spalovací motor s elektromotorem. Tento koncept dostala do povědomí lidí především Toyota se svým modelem Prius, který se stal takřka synonymem pro hybridní automobil.

hyundai sonata hybrid 2

Hybridy nicméně nevyrábí jenom Japonci, ale celá řada jiných automobilek. Mezi ně patří také velký tuzemský hráč z Jižní Koreje – Hyundai. Ten má ve svém portfoliu také hybridní model Sonata, která zařadila v tomto odvětví s netradiční variantu, jak dobíjet svůj elektromotor. Kabel s elektřinou sice budete muset vytahovat také, ale možná ne až tak často.

Jsou solární panely na střeše budoucnost elektroaut a hybridů?

Hyundai Sonata Hybrid má na své střeše solární panely, které umožní baterii v automobilu dobíjet. Pro dobíjení nicméně nemusíte stát na sluníčku dlouhé hodiny – dobíjet baterii můžete klidně i během řízení. Podle automobilky Hyundai zvládne panel dobít 30 – 60 % baterie během jediného dne. Hyundai také předpokládá, že panel zvládne ročně přidat až 1 300 kilometrů dojezdu, pakliže každý den bude nabíjet alespoň 6 hodin.

hyundai sonata hybrid

Hyundai nicméně není první automobilkou, která se solárními panely přišla. Už dříve představila Toyota u svého modelu Prius Prime solární panel na střeše jako volitelnou výbavu. Hyundai rovněž plánuje nasadit panely i u dalších svých modelů, takže se snad tato varianta rychle stane standardem.

Nepřehlédněte: Test Hyundai IONIQ plug-in hybrid: řešení na půl cesty

Pokud jste už běželi ke svému lokálnímu dealerovi pro cenovou nabídku, musím vás zklamat – Hyundai Sonata Hybrid se prozatím bude prodávat pouze v domovské Jižní Koreji, s plánovanou expanzí do Spojených států.

Michael Chrobok

Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

6 komentářů

  1. JoeBlack

    Tak Toyota tento koncept už nějaký ten rok umožňuje – přidává to celkem prd.
    K těm 30-50Km, co to na baterii ujede to dokáže, během jízdy x kilometrů dlouhé a za specifických podmínek, přidat 3-5Km dojezdu.
    Teď zrovna testují rozšíření solárka ze střechy i na přední kapotu a zadní sklo + nové panely – to už IMHO vypadá velice schopně, ale tady to tradičně zabije cena a legislativa ČR, která znevýhodňuje používání pluginů pro pracovní použití.

    • lerion (neregistrovaný)

      Tak plug-in hybridy jsou ve firemni sfere zlo. Ukazalo se, ze zamestnanci na to proste kaslou. Nikde to nenabiji a zvysenou spotrebu zpusobenou zvysenou hmotnosti auta neresi, bo benzin do sluzebaka je za hubicku.
      Takze mame auto, ktere je vyrobeno mene ekologicky nez tradicni auta na benzin ci naftu, maji vyssi hmotnost (diky tomu vyssi spotrebu a horsi jizdni vlastnosti) a jeste jsou casto zvyhodnovana…

      No to je tedy vyhra.

      • Lo@lo.lo (neregistrovaný)

        Prius Plugin Hybrid ma takmer rovnaku spotrebu ako bez PHEV verzia a to 3.5l/100km v realnych podmienkach ak sa auto nenabija. Solarny panel spotrebu stlaca dole v zavislosti od deneho dojazdu.
        Za odstavene biele auto na slnku s bielym interierom cez vikend dojdete pokojne do prace.

      • lerion (neregistrovaný)

        „Za odstavene biele auto na slnku s bielym interierom cez vikend dojdete pokojne do prace.“
        No to se mi libi :D Takze cely vikend auto nepouziju, pak pojedu jednou do prace a ctyry dny budu delat co? :D

        A pokud ma hybrid temer stejnou spotrebu jako nehybrid – neni daleko ekologictejsi a levnejsi nemit hybrid?

      • JoeBlack

        IMHO pluginy mají prostě malý dojezd … což by mohla „vyřešit“ ta nová střecha a zlepšit spotřebu + tuším, že pluginy snad ani neumí quickcharge, takže 3-4 hodiny pro pidibaterku :)

        @lerion
        Nemá stejnou spotřebu (alespoň u toyoty), ale IMHO se hybrid málo kdy vyplatí, protože pořizovací cena málo kdy vyváží nižší náklady na provoz a servis.

        I tak zrovna jsem v očumování hybridu :-D a pokud střelím své autíčko, jdu do toho … for science! Člověk prostě někdy musí udělat úplnou pakárnu.

  2. TomasSX1

    Solarny panel v stresnom okne som mal na Audine uz v 2006. Utiahlo to tak max ventilator kurenia na minimalne otacky ?

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *