Bezpečnost posádky při případné nehodě je u mnohých zákazníků při nákupu nového automobilu hlavní prioritou. Informace o tom, jak si jejich favorit se čtyřmi koly vedl, si mohou ověřit díky crash testům Euro NCAP, kde jsou vozy hodnoceny v mnoha kategoriích, ve kterých mohou získat až 5 hvězd, tedy nejlepší výsledek.
První a druhá generace vozu Renault Zoe se však liší o pět hvězd. V roce 2013 si Zoe vysloužila 5 hvězd, nyní v roce 2021 si model po výrazném faceliftu neodvezl ani jednu hvězdu. Důvodem takového propadu jsou jednak konstrukční změny, jednak i vývoj samotných testů, které jako standardní výbavu považují již pokročilejší systémy než v roce 2013.
Jedním z nich je například systém AEB, který v případě hrozící nehody automaticky sešlápne brzdy k podlaze. Tento asistent je však nabízen jako příplatková výbava, ačkoliv metodika Euro NCAP jej dnes již považuje za součást standardní výbavy. Renault slíbil přidat AEB do standardní výbavy od 1. 3. 2022.
Zoe však nezářila ani z pohledu ochrany posádky při nárazu. Vzhledem ke konstrukčním změnám, které sice přidaly na výkonu vozu a zvětšily baterii, ale v jiných ohledech zůstala platforma stejná jako před 8 lety, se projevil výrazný dopad na bezpečnost cestujících.
Nepřehlédněte – Test Renault Zoe (2020): noční můra petrolheada
Kupříkladu boční airbag sice chrání řidičův a spolujezdcův hrudník, body však NCAP strhl za nedostatečnou ochranu hlavy, kdy se hlava cestujících střetla s postranním sloupkem. Ochrana dětí na zadních sedadlech a další bezpečnostní prvky získaly taktéž velmi slabé hodnocení, což vyústilo v to, že Renault Zoe z testů vyšel bez jediné hvězdy, jako teprve třetí automobil v historii crash testů Euro NCAP.