Vesmírný turismus je snem člověka od nepaměti, teprve v posledních letech však začal nabírat reálnou podobu. K nabídce stavu beztíže komerčním zákazníkům směřuje Elon Musk a firma SpaceX, Jeff Bezos a firma Blue Origin, ale i Richard Branson s firmou Virgin Galactic. Právě poslední jmenovaná společnost aktuálně představila svůj „turistický“ modul nazvaný VSS Unity.

Vzhledem k ceně, která bude pro zájemce činit statisíce dolarů, byl největší důraz kladen na zážitek cestujících. Modul má tedy 17 oken, která by měla zajistit maximální možný výhled jak na modrou planetu, tak do okolního vesmíru. Prostor v lodi bude pro 6 pasažérů a dva členy posádky, přičemž každý z nich bude sedět u okýnka, za utracené miliony se tedy nebudete muset hádat, kdo uvidí ven lépe.
Sedadla jsou vyrobena z kombinace hliníku a karbonu, přičemž budou maximálně uzpůsobena jednotlivým cestujícím pro co největší komfort. Tvůrci mysleli i na detaily, v hlavové opěrce je například otvor pro případný culík. Sedadla se také budou aktivně natáčet v průběhu letu, aby poskytly co největší pohodlí a snížily přetížení, kterým budou cestující vystaveni.
Přečtěte si také – Balónem do vesmíru. Ambiciózní projekt slibuje cenově dostupnější vesmírnou turistiku
Pětibodové pásy by pak měly zajistit bezpečí v průběhu celé cesty. Praktickou vychytávkou jsou madla, která jsou zakomponována například do sedaček. Další jsou pak rozmístěna v celé kabině, aby turisté mohli pozorovat okolí dle libosti a ve stavu beztíže „neodplouvali“ tam, kam nechtějí.
Aby se cestovatelé namísto prožitku nesoustředili na zachycování fotek pro sociální sítě, budou celý modul zabírat kamery, které budou zároveň natáčet cestující. Prvních několik snímků by zájemci měli obdržet ihned po přistání. Prožitek by mělo umocnit také ambientní osvětlení, které se bude měnit v závislosti na fázi letu.