- Mark Gurman ve svém novém newsletteru zmiňuje snižující se zájem o headset Apple Vision Pro na jednotlivých prodejnách
- Důvodem má být kromě ceny také složité spuštění, nedostatek optimalizovaných aplikací i omezené způsoby použití
- Apple již pracuje na druhé generaci, kterou bychom mohli vidět v příštím roce i s příznivější cenovkou
Když Apple na začátku letošního roku oficiálně vypustil svůj nový revoluční produkt Apple Vision Pro, nadšení bylo vysoké a o novince psaly všechny technologické weby i influenceři na sociálních sítích. Nyní Mark Gurman ve svém newsletteru zmiňuje upadající zájem, který tento headset pro virtuální nebo rozšířenou realitu provází. Nadšení samotné Apple neživí, ale klesají také prodeje a objednávky tohoto produktu.
Na sjednané schůzky se zákazníky občas nikdo nedorazí, a ačkoliv ze startu se dařilo prodávat několik kusů headsetů denně, nyní se prodeje snížily na několik kusů týdně. Podle Gurmana si VR technologie zatím nedokázaly najít ty správné způsoby použití, aby je zákazníci potřebovali při každodenních činnostech. Scénář se tedy dost často opakuje. Uživatel zakoupí jedinečný produkt s poměrně vysokou cenou. Nejprve pár dní objevuje nové možnosti ale s postupem času se frekvence používání snižuje. To má dle Gurmana své důvody. Nastavení headsetu pro použití vždy zabere nějaký čas, ať už se bavíme o připevnění baterií, bootování, nebo nastavení uživatelského prostředí. Telefon nebo počítač prostě spustíte mnohem rychleji.
Chybějí aplikace i způsoby využití
Dalším důvodem je nedostatek opravdu skvělých aplikací, které by vás donutily headset využívat. Toto odvětví je stále v plenkách a chybí hodnotný obsah, takže kromě použití například při dlouhých zaoceánských letech nemá Vision Pro jasné využití například při kancelářských činnostech a běžné denní agendě.
Ačkoliv některé chyby systému VisionOS byly postupně vyřešeny, mnoho vlastních aplikací Applu stále není pro toto zařízení optimalizováno. Dle analytika Ming-Chi Kua Apple v letošním roce nevyrobí více než 400 tisíc kusů tohoto zařízení, výroba je totiž poměrně komplikovaná. Už nyní se ale pracuje na nové generaci, která by měla dostat také příznivější cenovku. Mezitím se první generace ve zbytku letošního roku bude rozšiřovat na další trhy mimo USA, kde byla uvedena letos v únoru.