Nehoda vozu Tesla, jež se stala minulý týden v Texasu, je mnohými kritiky považována za důkaz, že Autopilot, tedy schopnost vozu řídit bez zásahů řidiče, ještě není v žádném případě připravena pro běžný provoz. Otázkou zůstává, do jaké míry za tímto negativním obrázkem stojí média, která o nehodě informují.
První zprávy hovořily o tom, že dva muži chtěli vyzkoušet, jak Autopilot funguje. Jeden si proto sedl na místo spolujezdce, druhý pak na zadní sedačky a aktivovali zmíněnou funkci. Auto se však dle prvních zpráv nekontrolovaně rozjelo a při nárazu do stromu oba muži zahynuli.
Tesla o nehodě dlouho mlčela, ticho nakonec prolomil ředitel společnosti Elon Musk na Twitteru. Ke zmíněné nehodě uvedl, že daný vůz neměl a ani nemohl mít aktivovaného Autopilota, jelikož majitel tuto funkci neměl zakoupenou. Dále uvedl, že Autopilot funguje na silnicích s jasným značením, což nebyl tento případ.
Your research as a private individual is better than professionals @WSJ!
Data logs recovered so far show Autopilot was not enabled & this car did not purchase FSD.
Moreover, standard Autopilot would require lane lines to turn on, which this street did not have.
— Elon Musk (@elonmusk) April 19, 2021
Další uživatelé a majitelé vozů Tesla pak na Twitter přidali videa o tom, jak se vůz chová, když je aktivováno samořízení a na sedadle řidiče nikdo nesedí. V takové chvíli vůz funkci nezapne a i při pouhém odepnutí pásů na místě řidiče se funkce vyruší.
Pro mnohé odpůrce robotických vozů je tato nehoda vodou na mlýn, zároveň také ukazuje, jak silný vliv mají média na tvorbu názorů ve společnosti. Jak blízko je lidstvo k tomu, aby mohlo nasednout do vozu, vyslovit cíl cesty a o zbytek se postaralo auto samotné, je nejasné, Tesla však tvrdí již několik let, že Autopilot má méně nehod na 100 000 kilometrů než řidič-člověk. Bližší informace však poskytnou výsledky vyšetřování, které aktuálně probíhá.