- Jak vypadá sledovanost zápasů českého hokejového týmu v televizi i na stadionu?
- O2 coby hlavní dohledový operátor šampionátu sdílelo několik zajímavých statistik
- Podle ČT byl absolutně rekordní čtvrteční zápas Česko vs. USA, který v televizi sledovalo 3,35 milionu diváků
Aktualizováno 27. 5. v 8:45
Česká televize na svém oficiálním profilu na síti X sdílela, jak na tom se sledovaností byly zbývající zápasy play-off, tedy semifinál proti Švédsku a finále se Švýcarskem. Čísla bohužel nejsou přesná, podle informací ČT z měření sledovanosti si semifinálový zápas pustily v televizi 2 miliony diváků, tedy 81 % všech se zapnutou televizí.
Jsme mistři! Gratulujeme! Podle předběžných výsledků měření sledovanosti ATO – Nielsen posledních 10 minut finále sledovalo přes 3 miliony diváků při podílu na sledovanosti 82 %. K tomu další půlmilion sledoval souboj na online zařízeních. Děkujeme, že fandíte s námi! @sportCT https://t.co/UY9aHrdSXw
— Česká televize (@CzechTV) May 26, 2024
Nedělní finálový zápas dle dat ČT sledovalo 82 % všech lidí se zapnutou televizí. Dohromady to dělá „přes 3 miliony diváků“, v tomto konkrétním případě musíme počítat i s dalšími 500 tisíci diváků sledujících stream přes počítač, mobil nebo tablet.
Původní článek z 26. 5. v 8:00
Společnost O2 nesdílí s hokejovým mistrovstvím světa 2024 nejen hlavní dějiště – O2 arenu, která se po dobu konání turnaje přejmenovala na Arenu Praha – ale také se do značné míry stará o technické řešení. S Cetinem zajišťuje rychlý mobilní internet pro návštěvníky uvnitř, s Českou televizí řeší distribuci signálu pro vysílání a nelze opomenout ani ochranu před kyberútoky.
MS v hokeji sledují miliony lidí
Díky takto úzkému zapojení do fungování šampionátu v ledním hokeji nabízí operátor také zajímavá data. Ta odhalují například sledovanost jednotlivých zápasů. O2 nám propůjčilo data k 22. květnu, kdy se odehrál poslední zápas skupinové fáze, konkrétně Česko vs. Kanada. Šlo o odpolední zápas, hraný v 16:20, a šlo tedy o nejsledovanější utkání do té doby.
O2 tvrdí, že náš zápas s Kanadou sledovalo zhruba 310 tisíc lidí, a to pouze přes iVysílání nebo kanál ČT Sport přes digitální televizní službu O2 TV. Do tohoto součtu nejsou započítaní klienti jiných operátorů sledující hokej přes konkurenční digitální televizi, popřípadě diváci sledující hokej přes klasické terestriální vysílání.
Čísla přímo „z kuchyně“ pak přinesl šéfkomentátor České televize Robert Záruba, který v tandemu s bývalým hokejistou Jakubem Voráčkem komentuje většinu zápasů našeho týmu na turnaji. Podle jeho informací si úterní zápas s Kanadou našel 2,951 milionu fanoušků.
Včerejší utkání Kanada-Česko si na ČT sport našlo 2 miliony 22 tisíc diváků, včetně streamu České televize to pak dělá 2.951.000 diváků. Je to zatím nejsledovanější pořad roku 2024 napříč všemi televizemi u nás – ještě nás čekají 3 hrací dny MS a pak … vánoční pohádka na ČT1.
— Robert Záruba (@robertzaruba) May 22, 2024
I tato statistika je však mírně zkreslená – bere totiž v potaz počet přijímačů, ne počet samotných diváků, kteří u televize nebo tabletu sedí. Mimochodem, čtvrteční čtvrtfinálový duel s USA byl rekordní, Česká televize eviduje 3,35 milionu „diváků“, respektive aktivních přijímačů.
Kolik je fanoušků a odkud přijeli?
Modrý operátor kromě divácké úspěšnosti u televizních obrazovek a internetových přijímačů sleduje i zastoupení fanoušků a svých zákazníků přímo uvnitř arény. V tomto případě těžko zvolit absolutně nejnavštěvovanější zápas, protože dle oficiálních údajů O2 areny byly všechny zápasy naplněny maximálně, tedy každý den platí návštěvnost 17 431 lidí.
Ze statistik operátora tak alespoň vyplývá, že nejvíce návštěvníků je z Prahy, druhá největší část přijíždí z okresu Praha-východ a pak z Brna. Zástupci O2 pro nás také uvedli, že zahraničních návštěvníků evidují méně, než to na první pohled vypadá. Přesný počet však neuvedli.