TOPlist

Podíl Huawei na globálním trhu klesá, v Číně si drží jasné prvenství

Huawei logo

Podíl prodaných smartphonů Huawei na globálním trhu klesá, neboť bez Google služeb je o ně na západních trzích menší zájem než v minulých letech. V domovské Číně však nejsou Google služby pro tamní uživatele relevantní, a díky tomu si značka Huawei udržela pozici jedničky na trhu, a to jak ve 4. kvartále loňského roku, tak i za celý rok 2020.

Huawei klesá i v Číně, ale na 1. příčku to zatím stačí

Z meziročního srovnání je patrné, že Huawei ztrácí půdu pod nohama i na čínském trhu; za čtvrtý kvartál firma zaznamenala třetinový propad prodejů, za celý loňský rok byl pak pokles 11 procent. Důvodem bude patrně nedostatek smartphonů na trhu, neboť kvůli omezenému přístupu ke komponentám má Huawei svázané ruce, například v produkci vlajkových modelů řady Mate 40.

Dodané smartphony za 4. kvartál

Pořadí Značka Dodaných smartphonů Růst/Pokles
20Q4 19Q4
1. Huawei 21,7 33,1 -34,44%
2. Apple 16,7 12,4 34,68%
3. Oppo 16,7 14,1 18,44%
4. Vivo 15,4 14,1 9,22%
5. Xiaomi 11,8 8 47,50%
Ostatní 4,1 4,4 -6,82%
Celkem 86,4 86,2 0,23%

Z výsledků je rovněž patrné, že iPhone je Číně sezónní záležitost. Zatímco za celý rok je Apple s prodeji až pátý (meziroční nárůst o 10 procent), ve čtvrtém kvartále obsadil druhou příčku s 16,7 miliony prodaných iPhonů (meziroční nárůst o 34,7 procent). Apple je nicméně jedinou značkou v žebříčku, která si dokázala v Číně meziročně polepšit, zbytek si o něco pohoršil. Ostatně zeslábl i celý trh, na kterém se v roce 2020 prodalo o 11,2 procent méně telefonů než o rok dříve.

Dodané smartphony za rok 2020

Pořadí Značka Dodaných smartphonů Růst/Pokles
2020 2019
1. Huawei 124,9 140,6 -11,17%
2. Vivo 57,5 66,5 -13,53%
3. Oppo 56,7 62,8 -9,71%
4. Xiaomi 39 40 -2,50%
5. Apple 36,1 32,8 10,06%
Ostatní 11,5 23,8 -51,68%
Celkem 325,7 366,6 -11,16%

Čtvrtý kvartál alespoň trochu napravil reputaci, alespoň v něm zůstaly prodeje meziročně přibližně stejné.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek

Kapitoly článku