TOPlist

Pixelům se nedaří: Google za rok prodá méně než Apple za týden

Americký softwarový gigant Google se už dávno nezaměřuje jen na služby a reklamu. V rostoucím portfoliu se objevily také telefony, které patří mezi to nejlepší, co můžete koupit. Jakkoliv jsou ale Pixely skvělá zařízení, tak mají jeden zásadní nedostatek – takřka vůbec se neprodávají. Nebo alespoň ne tak dobře, jak by si Google přál.

Google to s vlastním hardwarem nevzdává

Google se na trh snažil nejprve působit nepřímo za pomoci své platformy Nexus. Ta nicméně zkrachovala a jejím nástupcem jsou právě smartphony přímo z dílny Googlu. Po krátké epizodě s nákupem kdysi slavné Motoroly, což byla akvizice více patentová než hardwarová, koupila firma z Mountain View i další kdysi slavnou značku – tchajwanské HTC.

HTC je nejnovějším přírůstkem do rodiny Googlu

Jaké má Google s HTC plány, můžeme prozatím pouze spekulovat, nicméně i když je na tom tchajwanský výrobce, co se týče prodejů špatně, od Googlu by rozhodně neměl přijímat žádné rady. Alespoň pokud se nechce proměnit v další díru na peníze, se kterými nemá Google slitování.

Dobré telefony, které nejdou na dračku

Ačkoli se Google snaží, co může, na výraznější prodeje to zkrátka nestačí. Velký rival Googlu, společnost Apple, je na tom s prodeji bezesporu lépe. A to velmi výrazně. Za rok 2017 prodal Google 3,9 milionů kusů obou Pixelů, což je téměř dvojnásobek oproti loňskému roku. Obdobný počet, konkrétně 4,15 milionů kusů, zvládne prodat Apple za týden.

Jako housky na krámě – tak se prodává iPhone X oproti Pixelům

Jedním z problémů je bezesporu dostupnost. Pixely se oficiálně prodávají v osmi státech, iPhone X se přitom prodává v 70 státech, nemluvě o velkém maloobchodním zázemí v podobě Apple Storů a autorizovaných prodejců, o čemž si může Google leda tak nechat zdát. Problémem jsou také výrobní kapacity, které nedokáží uspokojivě pokrýt poptávku. První Pixel byl nedostatkovým zbožím i pět týdnů po uvedení na trh.

Skvělý telefon to je – tak proč se neprodává?

I cenová politika Googlu není zrovna nejlepší. Za své Pixely často požaduje vyšší částky než Apple, což rozhodně nepomůže celkovým prodejům. Pokud chce Google prodávat více Pixelů než doposud, potřebuje udělat zásadní změny ve své prodejní strategii. Jinak se také dost dobře může stát, že řada Pixel velmi rychle skončí neúspěchem.

Autor článku Michael Chrobok
Michael Chrobok
Nestranný fanoušek mobilních technologií, amatérský fotograf, příležitostný sportovec a městský cyklista. Ve volném čase rád cestuje, zahraje si hru, nebo se ponoří do světa Zaklínače či Star Treku.

Kapitoly článku