TOPlist

Nový Bing poháněný umělou inteligencí zamířil do Skypu a mobilních aplikací

  • Microsoft otevřel svůj nový Bing mobilním uživatelům
  • V minulém týdnu však musel své umělé inteligenci pořádně přistřihnout křídla

Google a Microsoft před nedávnem odstartovali revoluci, když do svých vyhledávačů nasadili umělou inteligenci. Zatímco Bard od Google na svoji veřejnou zkoušku ohněm ještě čeká, Microsoft už svůj jazykový model Prometheus postavený na ChatGPT zpřístupnil v rámci omezeného preview běžným uživatelům – zpočátku pouze na webu, tento týden i v mobilních aplikacích.

Bing 2

Tlačítko k vyzkoušení nového Bingu se nově nachází jednak v mobilní aplikaci Bing pro iOS a Android, tak i v mobilním internetovém prohlížeči Microsoft Edge. V obou případech je však nutné být účastníkem testovacího programu (aktuálně jich je víc než milion), v opačném případě je zapotřebí přidat se do fronty čekatelů. Kromě textové komunikace je v těchto aplikacích možné podávat Bingu dotazy i s pomocí hlasového vyhledávání.

Komunikaci s umělou inteligencí Microsoft přidává i do svého multiplatformního komunikátoru Skype, kde lze Bing využít i k hledání informací v rámci hromadné konverzace s přáteli či s rodinou.  Stejně jako na webu, je i v mobilních aplikacích možné pokládat Bingu libovolné otázky a získávat sofistikované odpovědi generované umělou inteligencí na základě aktuálních dat dostupných na webu. Bing ovládá víc než 100 jazyků (včetně češtiny) a je schopný mezi nimi překládat.

Bing

Jelikož se umělá inteligence v Bingu ještě učí, musel jí Microsoft v minulém týdnu přistřihnout křidélka. U delších konverzací totiž docházelo k matení jazykového modelu, což vyústilo k poskytování nepřesných nebo dokonce hrubých odpovědí. Z tohoto důvodu Microsoft omezil délku konverzací – v jedné „výměně“ lze položit pouze 6 dotazů, denní limit pak činí 60 příspěvků (chvíli to dokonce bylo pouze 5 a 50).

Toto omezení by mělo vést nejen ke zpřesnění odpovědí, mimo to ale také ušetří Microsoftu nemalé prostředky. Jak odhalil předseda společnosti Alphabet John Hennessy agentuře Reuters, vyhledávání s pomocí AI chatbota firmu stojí firmu až 10krát více než běžné vyhledávání. Důvodem je výrazně větší hardwarová náročnost pro generování odpovědí, která se pak projevuje ve vyšší spotřebě elektrické energie. Jak Alphabet, tak i Microsoft tak mají před sebou úkol učinit umělou inteligenci při vyhledávání efektivnější, popř. přijít na další způsoby, jak na AI vyhledávání více vydělávat.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku