Domů » Bleskovky » Nové modely automobilů Tesla získají pohon všech kol a autopilota

Nové modely automobilů Tesla získají pohon všech kol a autopilota

Celkem bezpečně se dá říci, že Tesla je jedna z nejrychleji se vyvíjejích automobilek a ačkoliv si jejich vozy nemůže finančně dovolit jen tak každý, snaží se svým zákazníkům alespoň odvděčit pravidelnými aktualizacemi software, kde přibývají nové a nové funkce.

Tentokrát nám CEO společnosti Elon Musk oznámil, že nová řada Tesla Model D dostane náhon na všechna čtyři kola, o což se postará duální (proto D) elektromotor – jeden vpředu a druhý vzadu. Dalším příjemným bonusem bude přidání nového hardwarového vybavení, díky kterému za vás bude moci vůz převzít řízení.

Konkrétně přibude přední radar a kamera spolu s množstvím ultrazvukových senzorů po všech stranách automobilu; právě díky tomuto „upgradu“ budou řidiči moci využít nového autopilotu. Majitele již prodaných modelů potěší také, a to sice vydáním aktualizace, která rozšíří funkcionalitu vozu o adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu nebo režim automatického parkování.

Ruslan Botsyurko

Lékař, fotograf, redaktor, DJ, webdesigner, nevyléčitelný perfekcionista a bezmezný nadšenec do všech možných technologií, který od malička běhá po světě se šroubovákem (no dobrá, nyní spíše se skalpelem :)) a snaží se přijít na to, jak věci kolem fungují.
avatar
1300
  Sledování diskuze  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Martin...
Uživatel
Martin...
Offline

Bohužel bych řekl, že těmito senzory, automatikou v ovládání, sofistikovaným softwarem a prostě všemi těmi vychytávkami, které už tak šponují cenu nahoru, že tím z elektromobilů moc nedělá masově užívané auto, že se tím moc nedostane mezi běžné lidi, ale třeba to Tesle vyhovuje, že zůstane exkluzivním autem pro pár bohatých (ona ta Tesla je teda asi takovým mercedesem mezi eletromobily). Jednak bych řekl, že lidé asi ještě dlouho nebudou psychicky schopnosti předat řízení zcela do rukou automobilu (zvlášť, když se řítím po dálnici), byť je mi jasné, že zatím to ani na takové úrovni není a ony senzory na… Číst vice »

Hornisse (neregistrovaný)
Anonym
Hornisse (neregistrovaný)
Offline

Tesla není a ani nikdy neměla být lidové auto. Důvod proč Musk Teslu založil je vývoj technologií. Elektromobil v každé domácnosti sice je jeho cílem, ale k tomu se nejdříve ty technologie musí vyvinout a především zaplatit. A to běžní lidé nedokáží, proto byla Tesla už od samého počátku zaměřená na movitější klientelu. Na druhou stranu, Tesla v současnosti nabízí volně k použití všechny své patenty, takže je otázkou času, kdy na jejich technologii začnou vyrábět elektromobily „levnější“ značky. A ty už se postarají, aby elektromobily dostupné byly, protože si nemusí zaplatit vlastní vývoj. S automatikou je to to samé,… Číst vice »

Martin...
Uživatel
Martin...
Offline

Ono to není ani tak otázkou času, kdy jiné značky začnou vyrábět své elektromobily, protože jiné značky už nějaký pátek ty elektromobily vyrábějí (máte pravdu v tom, že např. Smart – a třeba i jiní – používal baterii od Tesly, mám ale takový pocit, že v další chystné generaci už bude mít ale jinou). Vtip je ale v tom, že zatímco u jiných značek vidíte, jak každý rok cena těchto el. automobilů klesá (momentále je to myslím v průměru okolo pul milionu – kč -), protože se snaží více vyrábět a distribuovat mezi běžné lidi, tak Tesla očividně rok co… Číst vice »

Martin Prokop
Uživatel
Martin Prokop
Offline

Ty technologie musí vyvinout a především zaplatit…. ….tak to se ještě nevyvinuly. Protože ač lowend eletromobil, nebo luxus za miliony „výdrž na baterky“ je stejná , opotřebení aku také.

Martin...
Uživatel
Martin...
Offline

Výdrž baterky je různá – především kvůli velikosti samotné baterky (což je stejné jaku u Smartphonu; nejsem si jistý, jestli se nějak liší třeba v chemickém složení nebo v uspořádání jednotlivých článků, z nichž je celková baterka složena, což hraje také významnou roli). Smart proto ujede 100 km, Tesla 400-450 km. Aku se ustavičným nabíjem opotřebovává, což je skutečně problém, ale také ji neměníte každý rok (zase je to stejné jako u Smartphonu). Pokud výdrží myslíte, že neujedete na jeden zátah 800 km, pak zase odpovídám – kdo to z přinejmenším 90% lidí potřebuje? Smartphone taky nevytvořili s Gorila Glass… Číst vice »

Nojo (neregistrovaný)
Anonym
Nojo (neregistrovaný)
Offline

No ja si myslím že Tesla je super celé to čo robia je bomba ale je tu jedno ALE. Ak mám na auto za 100 000 € tak mám aj na benzín a keďže elektromobil neponúka taký komfort (dlhé nabíjanie/kratší dojazd) tak je to určené primárne pre špecifickú klientelu ktorá to chce lebo je to inovatívne. Keď vyriešia tieto dva základné problémy tak to sa ľudia budú o to auto biť… Lebo mať auto čo si „natankujem“ za 15-20 min do plna a má dojazd 800-1000km na jedno nabitie by som bral… neviem si ale predstaviť že by som mal… Číst vice »

Martin...
Uživatel
Martin...
Offline

tyhle elektromobily mají dnes už rychlonabíjení, které třeba Teslu S nabije z 0 na 100 % za dvě hodiny (u aut s menší baterkou ještě dřív). Už se rozšiřují nabíjecí stanice, a každopádně pokud má člověk příležitost, když někam přijede, třeba do práce, strčit to v garáži do zásuvky…tak na cestu zpět má zase nabito. Ale samozřejmě je to proti benziňáku větší komplikace. Pokud by ale tato auta byla více rozšířená, pak by i tomu bylo rozšířené možnosti dobíjení (ony stanice, v garážích firem atd.) Co se týče dojezdnosti, pak třeba Smart garantuje okolo 100 km, Tesla, která je poněkud… Číst vice »