Porsche oznámilo, že na globální trh uvede základní verzi plně elektrického modelu Taycan, která byla od loňského léta dostupná v Číně. Oproti dosud nejlevnějšímu modelu Taycan 4S bude mít nižší výkon a bude ochuzena o některé prvky výbavy, stále však půjde o silný a dobře vybavený vůz.

Hlavní změny se odehrají v ústrojí vozu. Nové Porsche Taycan bude dostupné ve dvou verzích – ta základní nabídne výkon 240 kW, vyšší s paketem Performance Battery Plus pak 280 kW, přičemž krátkodobě s využitím Launch Control módu může tato hodnota stoupnout až na 300, respektive 350 kW.
Rozdílné budou také kapacity baterie – levnější model bude mít 79,2kWh akumulátor s WLTP dojezdem až 431 kilometrů, dražší pak 93,4 kWh a WLTP dojezd 484 km. Kvůli hmotnosti baterií budou však obě verze mít podobnou akceleraci z 0 na 100 km/h, která se bude pohybovat lehce nad pěti vteřinami. Maximální rychlost pak bude 230 km/h a všechny varianty budou k dispozici pouze s náhonem na zadní kola.

Přestože oficiální evropské ceny zatím nebyly zveřejněny, lze vycházet z těch amerických. Na tamním trhu bude nová verze dostupná od 79 900 USD, přičemž současný Taycan 4S začíná nad 103 000 USD. Ten v České republice startuje na 3 020 000 Kč – pokud odečteme stejných 22 %, dostáváme se na částku kolem 2 350 000 Kč, a to s již zahrnutým DPH. Příplatek za verzi Performance Battery Plus je pak 5 780 USD, což v přepočtu vychází na 124 000 Kč.

Nové Porsche Taycan cenou míří i na ty, kdo uvažují o Modelu S od Tesly. Ten je sice stále o něco levnější a nabídne lepší dojezd i výkon, vidina luxusního vozu s logem Porsche na kapotě by však mohla zlákat nejednoho zájemce. Čemu byste dali přednost vy?
400km pri bezveri, rovnej ceste, s 1 pasazierom a konstantnej rychlosti 90km/h.
Tak ako vyrobcovia zavadzaju pri spotrebe benzinu, zavadzaju aj tu a realne to bude tak 250km max.
Přesně tak, když pojedeš hodně svižně, tak se z Brna nevrátíš bez dobíjení. Ať si to strčí do pr…. Na mém autě píšou 4 litry nafty, ale to se táhneš, jako smrad.. Hybridu napíší 2,5 benzínu a potom jedu pomalejší jízdou po dálnici za 8. Dělají z nás jelita, bl…
No kdybych měl těch pár mega navíc, tak Porsche jednoznačně.
To ano. Zo zaciatku som si nebol isty tym predkom, ale hracka to bude nepochybne kvalitnejsia nez Tesla. A Porsche je srdcovka :)