Domů » Bleskovky » Nová základní verze Porsche Taycan bude výrazně levnější, i tak ujede přes 400 km

Nová základní verze Porsche Taycan bude výrazně levnější, i tak ujede přes 400 km

Porsche oznámilo, že na globální trh uvede základní verzi plně elektrického modelu Taycan, která byla od loňského léta dostupná v Číně. Oproti dosud nejlevnějšímu modelu Taycan 4S bude mít nižší výkon a bude ochuzena o některé prvky výbavy, stále však půjde o silný a dobře vybavený vůz.

porsche taycan 3
Porsche Taycan

Hlavní změny se odehrají v ústrojí vozu. Nové Porsche Taycan bude dostupné ve dvou verzích – ta základní nabídne výkon 240 kW, vyšší s paketem Performance Battery Plus pak 280 kW, přičemž krátkodobě s využitím Launch Control módu může tato hodnota stoupnout až na 300, respektive 350 kW.

Rozdílné budou také kapacity baterie – levnější model bude mít 79,2kWh akumulátor s WLTP dojezdem až 431 kilometrů, dražší pak 93,4 kWh a WLTP dojezd 484 km. Kvůli hmotnosti baterií budou však obě verze mít podobnou akceleraci z 0 na 100 km/h, která se bude pohybovat lehce nad pěti vteřinami. Maximální rychlost pak bude 230 km/h a všechny varianty budou k dispozici pouze s náhonem na zadní kola.

porsche taycan 3
Porsche Taycan

Přestože oficiální evropské ceny zatím nebyly zveřejněny, lze vycházet z těch amerických. Na tamním trhu bude nová verze dostupná od 79 900 USD, přičemž současný Taycan 4S začíná nad 103 000 USD. Ten v České republice startuje na 3 020 000 Kč – pokud odečteme stejných 22 %, dostáváme se na částku kolem 2 350 000 Kč, a to s již zahrnutým DPH. Příplatek za verzi Performance Battery Plus je pak 5 780 USD, což v přepočtu vychází na 124 000 Kč.

porsche taycan 2
V interiéru bude nový Taycan k nerozeznání od dražšího Taycanu 4S

Nové Porsche Taycan cenou míří i na ty, kdo uvažují o Modelu S od Tesly. Ten je sice stále o něco levnější a nabídne lepší dojezd i výkon, vidina luxusního vozu s logem Porsche na kapotě by však mohla zlákat nejednoho zájemce. Čemu byste dali přednost vy?

Martin Pavlović

O technologie se zajímám odjakživa. Kromě nich mě baví také urbanismus a městská mobilita, hudba a společenská témata. Nejraději trávím čas v sedle kola, na kulturních akcích, s analogem v ruce nebo doma u knih, filmů i videoher.