Společnost Google na vývojářské konferenci I/O, která se konala před pár dny, představila novinky příští verze operačního systému Android. Novinek bylo několik a jednou z nich byla integrace nového grafického API Vulkan do nastávající verze Androidu N.
Nové API má pomoci zejména vývojářům her, kteří díky němu mohou uživatelům přinést lépe vypadající tituly a do her implementovat například Motion blur (rozmazání pohybu), pokročilé odlesky objektů nebo lépe vypadající efekty vody a řadu dalších.
Na nově zveřejněném videu ze hry Need for Speed: No Limits lze vidět rozdíl mezi starším OpenGL a novým API Vulkan. Grafika se už pomalu přibližuje těm konzolovým, avšak samotná hratelnost má stále co dohánět.
Console-quality graphics on mobile? It’s not just possible, it’s coming soon! #io16 #vulkanhttps://t.co/9Brk1L8yOv
— Google Play (@GooglePlay) May 18, 2016
Samsung Galaxy S7 a S7 edge API Vulkan již nativně podporují, bohužel aplikací je prozatím málo. Ty budou ve velkém přibývat až po oficiálním vydání Androidu N.
Které aplikace využívají Vulkan API? Že bych na S7 Edge vyzkoušel co to dovede:)
Nejsem si úplně jistý, ale Vulkan používají u S7 nějaké systémové aplikace, takže už si se s ním asi setkal :) Jinak se chystala nějaká hra, tuším že ProtoStar nebo tak nějak…
Řekl bych, že k nějaké Vulkan API výbavě bude nejblíže skrz vlastní Samsung Store/VR produkce? Z „reálných“ aplikací asi nic, kvůli jednomu výrobci (modelu) se nikdo s vývojem logicky nepřetrhne, tohle se nastartuje až s penetrací eNka. Za dva roky?
Nvidia Shield Tablet K1 podporuje taky Vulkan.
UNI:
Rok a půl bych řekl :D To už bude Android 7 :D Ale věřím, že třeba taková nVidie bude opět skoro JEDINÝ výrobce, který bude vypouštět aktualizace tak do dvou měsíců ;-)