TOPlist

Microsoft se Googlu nebojí: xCloud má být stejně velká událost jako Stadia

Google předevčírem oznámil revoluci v hraní her. Project Stadia zasáhne všechna myslitelná zařízení, která jsou připojená k internetu, aniž by bylo nutné cokoliv stahovat, instalovat, updatovat, apod. Prozatím neznáme všechny detaily představené služby, ale víme, že Microsoft chystá obdobný projekt. A má to být stejně velké.

https://www.youtube.com/watch?v=AffodEEF4ho

xCloud pro 2 miliardy hráčů

Alespoň to tvrdí hlava divize Xbox Phil Spencer, který v interním emailu kolegům napsal, že se Google čerstvým oznámením stal velkým, avšak za pár měsíců se na veletrhu E3 stane velkým Microsoft. Ten údajně pracuje na projektu xCloud více než dva roky, a má v plánu s ním zasáhnout 2 miliardy hráčů na celém světě. Spencer si je vědom, že Google má veškeré potřebné ingredience – obsah, komunitu a cloud, ty však má Microsoft také.

Viceprezident Microsoftu pro hraní Kareem Choudhry pro Eurogamer prozradil, že díky datovým centrům poblíž Washingtonu je xCloud schopný zajistit latenci pod 10 ms; největší zpomalení tak prý budou způsobovat Bluetooth ovladače připojené ke smartphonům a počítačům. Tohle má Google vymyšlené – jeho speciální ovladač komunikuje se službou Stadia přímo, a tím se cesta informací značně zkracuje. Phil Spencer ostatně označil tento ovladač (stejně tak i úzkou spolupráci s YouTube) jako hlavní překvapení tiskové konference Google.

xCloud si vystačí s 5 Mbps

Kareem Choudhry pro Eurogamer také prozradil, že datový tok se bude počítat v jednotkách Mbps, kvalitní obrazový zdroj má být prý dostupný již mezi 5 a 6 Mbps. Datová náročnost Stadie zatím není známá, spekuluje se však o 25Mbps pro Full HD streamování, popř. 15 Mbps pro HD. 4K obsah tak bude zřejmě vyžadovat velmi rychlé internetové připojení. Project xCloud zřejmě nebude přímo navázán na předplatné Xbox Game Pass, byť Kareem Choudhry připouští, že tyto služby spolu budou koexistovat.

Jsme zvědaví, jaký souboj spolu Stadia a xCloud svedou, a hlavně, která ze služeb se dostane jako první do rukou zákazníků.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku