Domů » Bleskovky » Microsoft Band končí svoji pouť. Servery budou vypnuty, majitelé dostanu kompenzaci

Microsoft Band končí svoji pouť. Servery budou vypnuty, majitelé dostanu kompenzaci

Už letos na podzim skončí podpora posledních smartphonů se systémem Windows 10 Mobile, počátkem příštího roku pak Microsoft vypne servery zajišťující manuální a automatické zálohy. Ještě dříve bude napsána definitivní tečka za náramky Microsoft Band.

Recenze Microsoft Band 2: Chytrý náramek se zakřiveným displejem

Microsoft oznámil, že 31. května ukončí službu Health Dashboard a všechny aplikace, které jsou na ni navázané. Z obchodů aplikací budou odstraněny i párovací aplikace Microsoft Band pro Android, iOS i Windows 10 Mobile, jejich uživatelé budou mít možnost provést do konce května export veškerých dat. Náramky by měly nadále fungovat, ovšem nebude na nich možné zaznamenávat zdravotní a sportovní informace, sledovat spánek a nastavovat budíky.

Dostanete zpět až 4 tisíce korun

Jelikož se jedná o poměrně velké omezení, Microsoft se rozhodl poskytnout uživatelům náramků kompenzaci. Majitelům první generace bude vyplaceno 80 dolarů (asi 1 800 korun), majitelům druhé generace dokonce 175 dolarů (asi 4 tisíce korun). Není přitom nutné, aby byl náramek v záruce, pouze stačí, aby byl v posledních měsících aktivně používán, a mezi 1. prosincem 2018 a 1. březnem 2019 byla dokončena alespoň jedna synchronizace s aplikací Health Dashboard. Detaily kompenzace budou majitelům zaslány emailem, finanční náhradu je pak nutné uplatnit do 30. srpna letošního roku.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

36 komentářů

  1. „Náramky by měly nadále fungovat, ovšem nebude na nich možné zaznamenávat zdravotní a sportovní informace, sledovat spánek a nastavovat budíky“

    A co teda presne na nich jeste bude fungovat? :-)

    Jako tohle je vcelku fail.

    • Johny (neregistrovaný)

      hodiny

    • M (neregistrovaný)

      Podla mna je ovela vacsi fail toto [odkaz] ako to, ze niekto prestal nieco vyrabat. Sa stava vo svete relativne casto, ze vyrobca nieco prestane vyrabat. Ale to nespocetne mnozstvo chyb co maju apple watch je brutalne. To by mali stpnut vyrabat radsej.

      • Johny (neregistrovaný)

        brutální, jo? :D tobě fakt šíbe

      • David (neregistrovaný)

        Ty už to nehul :D

      • lukass71

        M: Podobny list ti najdu na jakykoliv jiny zarizeni… Nepomaha to, ze clanek je 4 mesice stary..

  2. Johny (neregistrovaný)

    Tohle byl narozdíl od lumii dobrý produkt a metro na něm dobře fungovalo. Škoda že to Microsoft nerozvinul dál. Fitbit by pravděpodobně měl silnou konkurenci. Bohužel se Microsoft vždy rozhodne pro kompromisy a místo aby se snažil implementovat nové technologie a přišel s novými či alespoň aktuálními prvky, raději volí cestu bezpečnou a ověřenou. Když už se rozhodne pro něco revolučního, neinvestuje dostatek do toho aby zajistil, že to funguje jak má. Ať už to bylo PureView nebo Metro. Očekávat tak úspěch v takové záplavě konkurence, která ví jak tohle dělat, to je prostě největší naivita.

    • Tray1 (neregistrovaný)

      PureView je Nokie, Metro souhlasím.
      A co Surface a HoloLens?

      • lukass71

        HoloLens je jen koncept na vyzkouseni pro par vyvolenych. Surface nic „novyho“ v zasade neprinasi (chybi tam proste ten SW, ktery by to posunul dale), i kdyz je to velmi povedena rada.

      • Johny (neregistrovaný)

        Surface je krásný zařízení. Škoda drobných nedodělků. Je vidět, že o Windows platformu zájem je, ale software to zatím kazí. A to Windows považuji za nejlepší system dneška, myslím, že Surface trpí jeho univerzálností. Jestli jsem to ale správně zaregistroval, do budoucna by se tohle mělo změnit. K hololens se nedokážu vyjádřit. VR jde úplně mimo mě. U Lumii jsem narážel právě na nedostatečnost ve směru zpracování fotografií. Ty foťáky fungovaly skvěle, ale s ohledem na vztah Microsoftu a Nokie by člověk očekával, že uživatelská zkušenost z práce s nima bude úplně jinde. Celé tohle období působilo spíš jako že zákazník dělal betatestra. To samý ale Zune. Přehrávač byl samej kompromis. Software super, ale opět nesmyslný kompromisy a neschopnost dotáhnout věci do konce vedly k jeho zániku. Přitom kam se na to hrabal naprosto otesný iTunes. No jsem zvědav, jak teď dopadnou „taby“ v oknech. Já jsem docela pořádnej člověk, ale někteří lidé co dokážou nashromáždit ve svém prohlížeči za množství…

      • Tray1 (neregistrovaný)

        ??

  3. Ladnonna (neregistrovaný)

    htcjirka šup vysvětli mi jak je ten MS skvělej a funkční.

    • M (neregistrovaný)

      Hlavne si treba vsimnut pristup k zakaznikom. Ms nieco domrvi, nebudem tvrdit, ze to urobil super a hned ide kompenzovat svojich zakaznikov. Aj ked v podstate nic zle nevyrobil, len s tym sko cil. Apple vyrobi ohnute ipady, notebook so zlou klavesnicou atd takto mozem pokracovat vecnost a jedine co dokaze vysmiat sa zakaznikom do tvare a povedat, ze je vsetko v poriadku. Samozrejme ludia ako ty sa zato podakuju a sup ide sa kupit dalsi predrazeny kram.

      • Tray1 (neregistrovaný)

        Přístup a komunikace Microsoftu je skutečně lepší.
        Tedy pokud nepočítám podporu. Mě sice pomohli hned, ale slyšel jsem příběhy známých. No těžko soudit, sám jsem to nezažil.

        Ovšem to, že můžete přímo s lidmi ze Surface týmu, Windows oddělení, Office týmu, Pannosem Pannayem a dalším komunikovat a oni vám ještě rádi odpovídají je opravdu skvělé.
        Jsou ochotni s vámi řešit chyby, napravovat je přímo s vámi…

        Apple má naopak zablokované i komentáře na YouTube.

        Jinak nevím,jak se komunikuje s Applem např. Na podpoře, ale prý dokáže poradit dobře.

      • Johny (neregistrovaný)

        Tohle je znát hlavně když přijdeš do Apple Storu. Všechno je vyřešený hned a bez problémů. Autorizované opravy čehokoliv na počkání. Přijdeš, něco ti nejde, vymění celé zařízení. A že neexistuni kompenzace také není pravda. Když byl problém s bateriemy, všechny Apple vyměnil za pár stovek a fakticky tak prodloužil lidem život spousty zařízení – tady je pak na zvážení, proč jinak ta zařízení maj tak krátký lifespan – což se netýká jen Apple.

      • johny (neregistrovaný)

        bateriemi

      • mposvar

        Johny
        cituji…Přijdeš, něco ti nejde, vymění celé zařízení.
        Třeba tady: [odkaz] nebo u iWantu, iSetosu, operátorů…
        No to je ale veselé psaní.
        No, a nyní vážně – 10% max. a mohu Ti napsat i nejčastější důvody k odmítnutí reklamace, obzvláště v druhém roce od nákupu mobilního zařízení.
        Jedinou jistotou pro uživatele je tedy připojištění, cenu však raději psát nebudu…

      • htcjirka

        A nedejboze pokud je iZarizeni ohnute jiz z vyroby, je to ok, posoudime a kdyztak to zaplatite.

      • lukass71

        mposvar: Mluvi o Apple store, ne autorizovanych prodejcich/servisech. V Apple storech je to povetsinou skutecne jak pise Johny, podobna pohodlnost u ostatnich naprosto chybi.

      • pawouczech (neregistrovaný)

        Myslíš MacBook 12 a jeho ‚motýlí‘ klávesnice? A co je na ní zlýho? Mně se na ní píše skvěle

      • Johny (neregistrovaný)

        Nebudu se dohadovat s lidma co vydávají
        dojmy za pojmy. Firemní politika je naprosto jiná u iWantu a jiná u Apple. Jestli je to pro tebe stejný, enjoy, věř si čemu chceš.

      • mposvar

        Johny
        Jaké dohady?!
        Psal jsem o zkušenostech v cz
        Ty jsi psal o Apple storu, já o prodejích u nás.
        Stejný produkt, zcela jiný přístup.
        Jaký jiný stejný, kde je problém v pochopení?

    • neživá tyč (neregistrovaný)

      Přesně tak, chytrolín jeden. (htc jiříček)

  4. Dano (neregistrovaný)

    Ako je normálne že sa dačo ukončí a podobne. Ale MS je v tomto taký profík už od ukončenia starých Windows Mobile že od tejto firmy už žiadnu platformu v živote nekúpim, lebo kto vie dokedy pôjde… Tam sa ešte v decembri (rok neviem presne) vyrábali a predávali nové zariadenia HTC HD2 a už v máji ďalší rok bol stopnutý Market ak si dobre pamätám lebo prišiel Windows Phone a starý systém končil… Tak to jednoducho z prudka zasekli… Odvtedy im neverím a Windows Phone som na telefónoch nikdy ani neskúsil, lebo to bolo neustále neisté čo s tým mienia robiť. Im keď sa dačo nepozdáva tak kašlať na zákazníkov, zasekneme to a hotovo.

  5. martin beran (neregistrovaný)

    Na jednu stranu jsou to frajeři. Vždyť i ta druhá verze je asi 3 a půl roku staré zařízení.

  6. Unisono (neregistrovaný)

    Škoda ho… Měl jsem tři, vždy výměna za nový kvůli prasklému pásku který byl nevýměnný. To štvalo, ale zase MS posílal zdarma ke mě DHL a za 4dny byl nový Band z Německa zpátky. Servis by ostatní mohli okopírovat! Co se funkčnosti a kooperace se systémem (tedy WP včetně Cortany, SMS atd.) týče, tak dodnes nemá valnou konkurenci. 11 stálých senzorů stále aktivních (tedy vyjma GPS) a pořád dva dny výdrže, smutně vzpomínám… Když už nejsou nikde srovnatelné funkce, tak jedu aspoň s Bip-ama na výdrž a budu vyhlížet důstojného nástupce (náramku, a nejlépe i widlí ;-))

    • PetrCBR

      no ja byl s band 2 hodne spokojeny … teda az do chvile, kdy na obou stranach prasknul pasek a MS me s vymenou poslal do pr**, protoze jsem mel napraskle kryci sklo na displeji.

      • htcjirka

        Kdyby jsi mel jen pasek, tak bezproblemu jsi dostal novy band 2, ale nevim cemu se divis, kdyz jsi jako prasatko znicil sklo, tak, ze te Microsoft poslal do pr**, to udelal naprosto spravne a opravnene. Podekovat tak muzes sam sobe.

  7. jan (neregistrovaný)

    Poslední zhasne …

  8. A přitom jaký to byl údajně hit. Ukončení náramku mě tehdy docela překvapilo.

  9. Ono celkově. pokud odhlédnu od toho, jak to MS uměl prasit, tak WP a W10 byl fakt jedinečný systém.. Chápu, že indovi a akcionářům MS jde hlavně o profit. ale za mě.. škoda že s Nokií a W10 nebyli trpělivější a preciznější.. výsledky by přišly

Napsat komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze. Pokud nechcete neustále vyplňovat pole Jméno a E-mail (nezveřejňuje se), doporučujeme se zaregistrovat. Vyžadované informace jsou označeny *