Mobilní divizi LG se už delší dobu nedaří, na byznyse se smartphony ztrácí korejská firma každý kvartál miliardy dolarů a nic nenasvědčuje tomu, že by se situace mohla obrátit k lepšímu. Telefony LG působí v konkurenci dravějších značek jako šedé myšky, a navíc mají na některých trzích problémy s dostupností. Firma si je těchto problémů vědoma a plánuje velké změny.
Zisk už v příštím roce
Generální ředitel LG Electronics Kwon Bong v rozhovoru s novináři v rámci veletrhu CES řekl, že mobilní divize hodlá rozšiřovat svoji působnost a vyrábět nová zařízení s potřebným wow efektem, aby se do konce roku 2021 stala ziskovou. O jaké wow efekty se jedná, ale šéf LG neprozradil. Ve třetím kvartále loňského roku vykázala mobilní divize LG provozní ztrátu ve výši 135 milionů USD, což bylo méně než o čtvrtletí dříve. Ke zvýšení ziskovosti LG přesunulo výrobu smartphonů z domovské Jižní Koreje do Vietnamu.
LG G9 ThinQ zřejmě žádný wow efekt nepřinese
Na veletrhu CES LG žádný nový telefon neodhalilo, začaly se ale množit spekulace o příštím vlajkovém modelu pravděpodobně nazvaném G9 ThinQ. Podle prvních neoficiálních renderů na nás LG prozatím žádný wow efekt nechystá, telefon vypadá poměrně usedle – přední stranu má vyplňovat displej (6,7 – 6,9“) s průměrně širokými rámečky a výřezem pro selfie kamerku, na zádech se má zabydlet fotoaparát se čtyřmi horizontálně umístěnými kamerami.
Kvůli displeji má být telefon obrovský, hovoří se o rozměrech 169,4 × 77,6 × 8,8 mm. Potěšující zprávou však je, že kromě nabíjecího USB-C konektoru máme počítat i s vymírajícím sluchátkovým jackem.
Hovoří se rovněž o příchodu smartphonu LG V60 ThinQ, avšak podle posledních spekulací to vypadá, že se bude jednat o jinou variantu téhož telefonu (podobně jako v minulosti v případě LG G8X ThinQ a V50S ThinQ 5G). Alespoň to naznačují uniklé obrázky krytů, které mají stejné tvary jako zařízení na výše uvedených renderech.