- Apple má na svém kontě ucelené porfolio počítačů pro každého
- Zajímá vás, jaká modelová řada je nejprodávanější
- Data z posledního průzkumu vás překvapí
Společnost Apple vydělává nejvíce na prodejích iPhonů a služeb, ovšem nezanedbatelné procento jejích tržeb zabezpečují i prodeje počítačů Mac – v minulém kvartále na nich firma z Cupertina utržila 10,44 miliard dolarů (asi 226 miliard korun). Apple má na svém kontě široké portfolio počítačů, které navíc na nedávno proběhlé vývojářské konferenci doplnil o 15″ MacBook Air a upgradované stolní počítače Mac Studio a Mac Pro.
Mac Studio je údajně nejméně oblíbeným jablečným počítačem
Pokud vás zajímá, jaký Mac je v celém portfoliu Applu nejoblíbenější, možná vás zaujmou data z průzkumu analytické společnosti CIRP. Podle něj dávají zákazníci více přednost přenosným strojům na úkor stolních počítačů – loni v březnu patřil MacBookům podíl 74 procent, letos v březnu to údajně bylo 77 procent.
Nejprodávanějšími stroji jsou podle žebříčku překvapivě notebooky z rodiny MacBook Pro, kterým mezi loňským a letošním březnem patřil podíl 43 procent ze všech prodaných počítačů Applu. Levnějším MacBookům Air patřilo druhé místo s podílem 34 procent, je však pravděpodobné, že s příchodem nového 15″ MacBooku Air se oblíbenost těchto modelů zvýší.
Co se týče stolních počítačů, zde údajně vede iMac s 10% podílem, který velmi překvapivě následuje profesionální (a drahý) Mac Pro s podílem 9 procent. To je poměrně podezřelé, vzhledem k tomu, že ve sledovaném období se tento počítač prodával s pouze s procesory Intel a trh dychtivě očekával nový model s procesory Apple M2. Překvapivý je rovněž nízký podíl počítačů Mac Mini a Mac Studio, kterým dohromady patřil pouze 4% podíl.
Společnost CIRP získávala data na základě průzkumů provedených v USA, je tedy možné, že globální podíly jednotlivých Maců budou mírně odlišné – koneckonců sám Apple tvrdí, že nejprodávanější počítač v jeho portfoliu je MacBook Air. Nevíme také, jakým způsobem analytická společnost pro tento žebříček získávala data a kolik respondentů se průzkumu zúčastnilo. Bohužel platí, že dokud Apple sám nezveřejní podrobná čísla prodejů jednotlivých modelů (což neudělá), budeme se muset spokojit s odhady analytických firem.