- Instagram začíná testovat reklamy, které se zobrazují coby „ad break“ během používání aplikace
- Trvat mohou i 10 sekund, zaberou celou plochu displeje a v některých případech ani nejdou přeskočit
- Uživatelé se proti tomu bouří, Meta se však brání, že jde „pouze o testování“
Společnost Meta došla do bodu, kdy reálně zvažuje použití pevných reklamních pozic do své aplikace Instagram. Tyto reklamy se zobrazí přes celou obrazovku, respektive ne nutně přes celou, ale každopádně vám zakryjí 90–100 % obsahu, na který se zrovna díváte. A teď perlička: mohou být nepřeskočitelné.
Nové reklamy na Instagramu
O velmi nepříjemné novince informoval jako první nadšenec do technologií @TheDanLevy, kterému se při prohlížení Instagramu najednou objevilo kolečko nazvané „Ad break“ (česky reklamní přestávka), následoval odpočet a pak se zobrazil sponzorovaný příspěvek. Doba trvání této reklamy je zhruba 10 sekund a většinou nejde přeskočit, nicméně to nemusí být pravidlem (alespoň v rámci testovacího provozu).
Managed to capture the Instagram Feed Ad Break briefly on video
Very short clip b/c Meta seems to limit Instagram Ad Break in Feed insertions to only ~10 seconds long (I think) making it difficult to really get them screen recorded in action but I did what I could 😁 pic.twitter.com/YJ91VJTcts
— Dan Levy ✡ דניאל לוי (@TheDanLevy) June 3, 2024
Jak se ukázalo, Meta zatím tuto funkci testuje pouze na několika uživatelích, aktuálně nejspíš pouze v USA. V informačním okně před zobrazením první reklamní přestávky Instagram uvádí: „Zobrazuje se reklamní přestávka. Reklamní přestávky jsou novým způsobem zobrazování reklam na Instagramu. Někdy se může stát, že si budete muset zobrazit reklamu, než budete moci pokračovat v prohlížení.“
Meta: Zatím jde o test
Meta prozatím jednoznačně upozorňuje, že jde o testovací provoz funkce a ostré uvedení je zatím v nedohlednu. „Neustále testujeme formáty, které mohou inzerentům přinést hodnotu. Jak budeme testovat a učit se, budeme poskytovat aktualizace, pokud tento test vyústí v nějaké formální změny produktu,“ uvedl pro server TechCrunch mluvčí společnosti Meta.
O testovaných novinkách se mezitím rozhořela bujará diskuze na fóru Reddit. Reakce jsou z drtivé většiny negativní, uživatelům se nelíbí nasazení takto invazivních reklam. Někteří dokonce hrozí, že s aplikací skončí úplně. Jiní zmiňují eventualitu vzniku předplatného Instagram+, které by za poplatek odstraňovalo všechny reklamy, jako je to v případě YouTube Premium. Nic takového však zatím Meta ani nenaznačila.