Cena:

Huawei roste, tržní podíl ve střední Evropě stoupl meziročně o 50 %

Spotřebitelská divize Huawei včera oznámila finanční výsledky za první polovinu roku 2017. Během prvních šesti měsíců letošního roku vzrostly tržby z prodeje společnosti meziročně o 36,2 % na 105,4 miliard CNY (čínských jüanů). Počet prodaných smartphonů pak dosáhl 73,01 milionu, což odpovídá meziročnímu navýšení o 20,6 %.

Podle analytické společnosti IDC ovládl Huawei v prvním kvartále roku 2017 9,8 % světového trhu s chytrými telefony. Za tímto výsledkem stál zejména výrazný růst v prodejích smartphonů střední a vyšší třídy v klíčových regionech. V Číně dosáhl Huawei tržního podílu 22,1 % a prodej zde meziročně stoupl o 24 %. Růst byl zaznamenán i v Evropě, oproti loňsku vzrostl počet prodaných zařízení o 18 %, přičemž úspěch slavila společnost zejména ve střední, východní a severní Evropě. Silný růst byl zaznamenán i v Rusku a prodeje stouply i v Asii. Dle dat analytických společností GfK a Sino dokonce v Číně od ledna do května dceřiná značka Honor ovládla první příčku v prodejích i tržbách.

Tento růst se odrazil i hodnotě značky Huawei jako takové. V roce 2017 byl Huawei na 49. příčce BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands, v žebříčku Forbes World’s Most Valuable Brands se umístil na 88. místě a v žebříčku Brand Finance Global 500 Most Valuable Brands obsadil 40. pozici. Růst popularity značky vedl k rozhodnutí rozšířit do konce roku maloobchodní síť na 56 tisíc kamenných prodejen, což znamená 21 tisíc nových prodejen oproti loňskému květnu.

Významný růst ve střední, východní a severní Evropě

V oblasti střední, východní a severní Evropy dosáhl tržní podíl společnosti Huawei v první polovině roku 2017 výše 18,7 %, což znamená 48 % meziroční nárůst. S 50% růstem v oblasti střední a východní Evropy a 46% růstem v severní Evropě se relativně silná tržní pozice společnosti v těchto regionech dále upevňuje.

Huawei očekává růst ve všech oblastech i nadále, k čemuž mají dopomoci zejména technologické inovace a zlepšení výrobních procesů. Ve svých 15 výzkumných centrech a 36 sdružených inovačních střediscích společnost intenzivně pracuje na nových technologiích, jež zahrnují senzory, data management či upgrady chipsetu Kirin. Vlastní inovace pak společnost doplňuje spoluprací s vůdčími společnostmi, jako jsou Leica, Dolby, Microsoft, Intel či Google.







Nepřehlédněte

Huawei mění strategii: do budoucna bez lowendů a s novou vlajkovou lodí

Autor článku
Tomáš Krompolc
Fanoušek Androidu, Googlu a moderních technologií. Rád si poslechne tvrdší hudbu a mezi jeho nejoblíbenější seriály patří ty z produkce Netflixu. V současné době je spokojeným majitelem telefonu OnePlus 6.