- Google prý vyřešil problém s mizejícími soubory z konce listopadu
- Svou aplikaci vybavil opravou a také nástrojem na obnovu ztracených dat
Na konci listopadu jsme informovali o tom, že uživatelé cloudových služeb Google hromadně nahlašují problémy s mizejícími soubory na Disku. Chyba se týkala zřejmě výhradně uživatelů pracujících na aplikaci pro stolní počítač, protože ve webovém rozhraní ani v mobilní aplikaci se žádné problémy neděly. Google nyní přichází s opravou.
Google má své problémy
Společnost vypustila pro macOS i Windows počítače novou aktualizaci na aplikaci Disk Google, konkrétně ve verzi 85.0.13.0, která jednak řeší problém s mizejícími soubory (již se nebude opakovat) a jednak nabízí ucelený návod, jak data obnovit zpět.
V příspěvku na blogu Google se píše, že problém se týkal místních souborů, které ještě nebyly nahrány do cloudu, tedy nebyly dostatečně synchronizovány. Chybu tedy způsobovala nedostatečná synchronizace, kdy uživatel si myslel, že soubory jsou již uloženy, nicméně opak byl pravdou.
„Tento problém neměl vliv na žádné změny souborů, které již byly synchronizovány a byly viditelné v mobilní aplikaci Disk nebo v uživatelském rozhraní Disku na webu,“ uvádí se v příspěvku.
Jak obnovit data z Google Disku zpět?
Google v příspěvku i v samotné aplikace nabízí jednoduchý návod, jak získat svá ztracená data zpátky.
- Otevřete aplikaci Disk na vašem počítači s macOS či Windows
- V závislosti na operačním systému klikněte na ikonu Disk na panelu nabídek nebo na systémové liště
- Stiskněte a podržte klávesu Shift a poté klikněte na položku Nastavení
- Klikněte na tlačítko obnovit ze zálohy
- Poté se zobrazí buď oznámení o zahájení obnovy, nebo oznámení o nenalezení záloh.
Pokud je obnova úspěšná, najdete obnovené soubory na ploše v nové složce. Může se také zobrazit chybové hlášení o nedostatku místa na disku, což by vyžadovalo uvolnění místa a opětovné spuštění nástroje pro obnovu. Tak myslete případně i na to.