Při stahování aplikací na mobilní platformu Android se většina z nás nejspíše obrací na oficiální obchod Google Play. Obchodům jiných provozovatelů se spíše vyhýbáme, a to i vzhledem k riziku různých virů, které mohou aplikace stažené z neoficiálních zdrojů obsahovat.
V Číně je však situace opačná. Jelikož Googlu se zde dlouhodobě nedaří poskytovat své služby kvůli vládním nařízením, otevřely se možnosti pro obchody třetích stran. Těch je v největším státě východní Asie přes 200. Nejvýznamnější trojku pak tvoří obchody 360 Mobile Assistant, Myapp a Baidu Mobile Assistant.
Jen malá část z celkového počtu čínských obchodů s aplikacemi
Podle nasbíraných dat Číňané rádi hrají na mobilu hry, nový titul instalují průměrně každý třetí den. 80 % hráčů však používá telefon s Androidem a vzhledem k tomu, že Google zde v podstatě nemá svůj oficiální obchod, veškeré tržby se rozdělují mezi zmíněných 200 obchodů.
Naproti tomu Apple, kterému se na čínském trhu daří, poskytuje přes svůj App Store 65 % her, což mu přináší nemalé tržby – v počtu stažených aplikací a her je pro něj Čína na druhém místě a na třetím místě z pohledu zisku, který generuje společnosti generuje. Není tedy divu, že se Google snaží prosadit své služby na tak obrovském trhu, jehož potenciál se nejspíše teprve projeví v následujících letech.