Na základě čtvrtletních výsledků je zřejmé, že Facebook poprvé ve své historii nenavýšil počet svých uživatelů. Celková uživatelská základna Facebooku se naopak začala zmenšovat. Podle deníku The Washington Post měla populární sociální síť ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 přibližně 1,929 miliardy uživatelů. V předchozím čtvrtletí jich ale bylo 1,930 miliardy.
Závěr předchozího roku tedy pro Facebook nebyl z hlediska uživatelské základny nijak pozitivní, protože ztratil zhruba jeden milion uživatelů. To je sice v celkově obřích číslech, na která jsme u tohoto giganta zvyklí, pouze malá kapka vody v moři, z dlouhodobého hlediska by to ale Marku Zuckerbergovi mohlo přidat nejednu vrásku.
Je až neuvěřitelné, že Facebook od svého založení v roce 2004 zvládal navyšovat počty uživatelů mezi čtvrtletími pravidelně až do loňského roku, kdy zaznamenal vůbec první propad za dobu své existence.
Facebook v loňském roce představil množství změn. Ačkoliv sociální síť si své jméno zachovala, Zuckerberg svou společnost přejmenoval na Meta. Soustředění se přesunulo do oblasti virtuální a rozšířené reality a přišly i velké skandály a výpadky.
Ačkoliv sociální gigant dělá, co může, již delší dobu mu ubývají uživatelé především z mladších generací. Ti často nacházejí útočiště u konkurenčních služeb TikTok nebo Snapchat. V letošním roce budeme s napětím sledovat, jestli loňský pokles uživatelů znamená začátek nového trendu, nebo se jedná jen o slabší období následované opětovným růstem.