Domů » Bleskovky » Facebook má smůlu. Zákaz sledování si na iOS 14.5 zapnula drtivá většina uživatelů

Facebook má smůlu. Zákaz sledování si na iOS 14.5 zapnula drtivá většina uživatelů

Obavy Facebooku se naplnily. Nejnovější iOS 14.5, který vyšel 26. dubna, v základním nastavení zakazuje aplikacím sledovat aktivitu uživatele k reklamním účelům. Uživatelé mají možnost si sledování dobrovolně zapnout, jak ale ukazují nejnovější statistiky analytické společnosti Flurry, činí tak jen málokdo.

ios 1

Dobrovolně se téměř nikdo sledovat nenechá

Například v USA si dobrovolné sledování aplikací zapnula pouhá 4 procenta uživatelů (ze vzorku 2,5 milionu uživatelů), globálně se nechá sledovat 12 procent uživatelů (vzorek 5,3 milionu uživatelů).

Tento stav se nelíbí společnostem, které žijí z mobilní reklamy, a jednou z nich je právě Facebook. Ten dokonce u aplikací Facebook a Instagram začal uživatele přemlouvat k aktivaci sledování, aby jim nadále mohl zprostředkovávat všechny funkce zdarma.

facebook instargram updated att prompt 1

Zatím tedy nevyhrožuje zpoplatněním, avšak pokud se uživatelům Facebooku a Instagramu přestane zobrazovat cílená reklama, nebudou tyto aplikace k doporučování produktů relevantní platformou a inzerenti jim utáhnou kohoutky. Facebook na možné výpadky příjmů z reklamy v souvislosti s iOS 14.5 připravoval investory už letos v lednu po oznámení finančních výsledků.

Jakub Karásek

Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.

14 komentářů

  1. Následující co facebook udělá: „Pokud nás chcete používat, odsouhlaste podmínky a povolte sledování“

    Problem solved.

    • Muze, ale pak FB muže ztratit možná i miliony uživatelů iOS a to FB finančně sice samozřejmě primo neublížl, ale aspoň pociti.

    • Blbost. Nejdřív si zjisti, že cílená reklama je většinově nefunkční a facebook to moc dobře ví. Buď tím oblbuje investory, nebo zkouší uživatele, co zkousnou a každá záminka se hodí.

    • Rafael: I kdyby to bylo v řádech milionů, tak pro Facebook jsou to zanedbatelné jednotky procent uživatelů…

    • Rafael: Absolutní nesmysl. Lidi tohle nezajímá. Stejná kravina jako cookies. Akorát to odklepneš, všechno povolíš a jedeš dál. 99,99999% lidí se fakt neobtěžuje u stránek, který potřebuje k nějakému normálnímu fungování, kontrolovat obsah sdílených cookies a sledování. Neexistuje žádnej důvod myslelt si, že by to u facebooku bylo jinak.

  2. Už to aj niekto vyskúšal? Ja tam síce mám jemu aplikáciu ale prepínače sú neaktívne. Nebude to mat nejaké regionálne obmedzenie?

    • Co vyzkoušel? iOS 14.5 to ve standardu blokuje. Ten přepínač slouží k tomu, že se aplikace ptá, zda může sledovat. Není co zkoušet.
      Ale líbí se mi, že tím, jak se Facebook rozčiluje, tak tím člověk má jistotu, že tohle řešení je velmi funkční a zřejmě ho nemají jak obejít. Bravo Apple.

  3. Aplikaci Facebook v mobílku nepoužívám, když už tak jdu přes Safari a tam sledování a reklamy řeší už dlouho AdGuard a ProtonVPN. Ale přesto tuto funkci vítám a okamžitě jsem ji zapnula. Nerušivé reklamy mi nevadí, mám docela velký whitelist webů, kde jsou reklamy povolené, ale aby mě (nejen) Facebook sledoval napříč internetem i přesto, že u nich nemám účet nebo nejsem přihlášená, to je prostě moc.

  4. Proč zase ten lživý titulek? Zákaz sledování se nezapíná, zapíná se povolení ke sledování, které je defaultně vyplé (což ostatně v článku sami píšete). Takže naopak, drtivá většina uživatelů si povolení ke sledování nezapla.

    • Utíkej si vyměnit spoďáry, nebo ti to prosákne do tepláků.

  5. By mě zajímalo jak by to bylo opačně, když by si to uživatelé měli sami zapnout…to zakázání sledování.
    Věřím, že drtivá většina uživatelů na to kašle nebo neví vo co go :D

  6. Zpoplatní Facebook? No, nikomu chybět nebude 😁

  7. Dokud existují lidé, kteří si myslí, že Facebook potřebují k životu, nic zásadního se pro FC neděje. Horší to bude, až lidem dojde, že to opravdu nepotřebují.

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).