TOPlist

Facebook má smůlu. Zákaz sledování si na iOS 14.5 zapnula drtivá většina uživatelů

iphone 12 pro clanek

Obavy Facebooku se naplnily. Nejnovější iOS 14.5, který vyšel 26. dubna, v základním nastavení zakazuje aplikacím sledovat aktivitu uživatele k reklamním účelům. Uživatelé mají možnost si sledování dobrovolně zapnout, jak ale ukazují nejnovější statistiky analytické společnosti Flurry, činí tak jen málokdo.

ios 1

Dobrovolně se téměř nikdo sledovat nenechá

Například v USA si dobrovolné sledování aplikací zapnula pouhá 4 procenta uživatelů (ze vzorku 2,5 milionu uživatelů), globálně se nechá sledovat 12 procent uživatelů (vzorek 5,3 milionu uživatelů).

Tento stav se nelíbí společnostem, které žijí z mobilní reklamy, a jednou z nich je právě Facebook. Ten dokonce u aplikací Facebook a Instagram začal uživatele přemlouvat k aktivaci sledování, aby jim nadále mohl zprostředkovávat všechny funkce zdarma.

facebook instargram updated att prompt 1

Zatím tedy nevyhrožuje zpoplatněním, avšak pokud se uživatelům Facebooku a Instagramu přestane zobrazovat cílená reklama, nebudou tyto aplikace k doporučování produktů relevantní platformou a inzerenti jim utáhnou kohoutky. Facebook na možné výpadky příjmů z reklamy v souvislosti s iOS 14.5 připravoval investory už letos v lednu po oznámení finančních výsledků.

Autor článku Jakub Karásek
Jakub Karásek
Příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých smartphonů.

Kapitoly článku