Před nedávnem jsme psali o tom, že federální letecký úřad (FAA) přišel pro USA s prohlášením, ve kterém uvádí, že cestující mohou během letu používat elektronická osobní zařízení typu smartphone, tablet a elektronická čtečka. Dříve jste museli zařízení před startem a při přistávání úplně vypnout, nyní stačí přepnout do takzvaného letadlového režimu (po celou dobu letu).
Tento režim deaktivuje veškeré komunikační moduly, díky čemuž nemůže dojít k rušení citlivých zařízení letadla. Tím pádem můžete využívat svá chytrá zařízení nerušeně během letu. S okamžitým uplatňováním tohoto prohlášení začala společnost Delta a zdá se, že se blýská na lepší časy i v Evropě.
Evropská komise pro bezpečnost letectví (EASA) včera přišla s oznámením, díky kterému budou moci cestující v Evropě rovněž moci používat telefony, tablety, čtečky elektronických knih a další elektronická zařízení během celého letu při aktivním letovém režimu, tedy i během vzletu a přistání. V těchto fázích by totiž zařízení měla být standardně úplně vypnuta.
Komise by brzy měla dopravním společnostem poskytnout kompletní pravidla a pak už bude jen na samotných dopravních společnostech, zda používání na palubách svých letadel povolí. EASA rovněž informovala o svém dlouhodobém plánu, který by po certifikaci umožnil zařízení využívat také k telefonování.
Jistě úžasná zpráva….
Pro me treba jo ;)
Tak napůl. Stejně na to minimálně polovina lidí kašlala, takže se pro ne vlastně nic nezmění.
Většina společností své předpisy stejně neupraví a tahle zařízení nepovolí. Zejména nízkonákladové – koneckonců se jim nedivím.
A proč je vyplá i ta GPSka? Vždyť je to naprosto pasivní zařízení, které signál jen přijímá ze satelitů a na základě výpočtů určuje pozici (teď se nebavíme o A-GPS).
djkure: Nejde o to co přijímá či nepřijímá. Jde o to, že veškerá elektronika vydává už z principu elektromagnetické záření (nebudeme se teď bavit o síle). A dříve byly obavy, aby právě „necertifikované“ zařízení na palubě letadla nemohlo způsobit rušení. Tím „necertifikovaným“ zařízením je myšleno vše, s čím se na palubě nepočítalo. Další věcí je, že GPS je jen podružná a sama o sobě by asi tolik nevadila. Málokdy ale je jen GPS čip připojený k napájení. Většinou je to připojené i k displeji, na nějakou desku, atd.
Samozřejmě, že správně by měly v tomto případě být vyloučeny i třeba digitální hodinky…
GPS zůstává při Letadlo-režimu zapnutá, v textu je chyba.
Už na tuto lež byli upozorněni v předchozím článku, avšak poučení si z toho nevzali. GPS se při módu letadlo nezakazuje. Není ani důvod. Jak je řečeno výše, tak by se potom muselo zakázat vše. Kardiostimulátory nebo třeba hodinky…
Děkuji za upřesnění ohnedně GPS, v textu jsem to opravil (i v tom předchozím).
Wizz air uz taky umoznuje mit tel v letovem rezimu. Letel jsem tak vcera z UK
EasyJet to samé, včera jsem s nimi přiletěl :)
Ja som pred mesiacom letel do Istanbulu a spat s Turkish Airlines. Tiez som sa divil,ze letusky nespomenuli komplet vypnutie,ale prepnutie do flight rezimu. Navyse som na Note pozeral cely cas film,vratane takeoff.
Jo a letusky to videli a nepovedali absolutne nic. Takze zrejme to k turkom dorazilo skor ako to bolo v USA.