- Grafický online nástroj Canva v tichosti zdražil své předplatné Teams
- V některých případech se jedná o zvýšení ceny až o 300 procent
- Ostatních předplatných Pro a Enterprise se nárůst ceny prozatím netýká
Umělá inteligence je v současné době slovní spojení, které chtě nechtě musí většina produktů a služeb přijmout za své. Nemít u nich totiž napsanou dvojici písmen AI znamená, že se připravujete o potenciální zisk, byť má vaše řešení do generativní umělé inteligence pořádně daleko. Své by o tom mohl říci online nástroj Canva, který poskytuje své služby především grafikům, a to ať těm amatérským, tak i profesionálním. Právě v grafice se v současné době generativní umělá inteligence uplatňuje poměrně hodně a Canva v tomto ohledu rozhodně není pozadu.
Canva se zdražování rozhodně nebojí
A nutno podotknout, že si Canva nechá za své AI funkce pořádně zaplatit. Zákazníci Canva Teams, předplatného pro firmy, které podporuje přidání více uživatelů, mohou v některých případech očekávat zvýšení cen o více než 300 procent. Společnost odůvodňuje toto navýšení přidanou hodnotou, kterou platformě dodaly nástroje generativní umělé inteligence. V USA někteří uživatelé hlásí zvýšení předplatného ze 120 dolarů ročně (cca 3 300 Kč s daní) pro pět uživatelů na 500 dolarů ročně (cca 13 600 Kč s daní). V Austrálii se výše předplatného mění z 40 australských dolarů (asi 740 Kč s daní) pro tým pěti lidí na 13,5 australských dolarů (cca 250 korun s daní), avšak za každého člena týmu.
„Naše sada produktů se v posledních několika letech výrazně rozrostla o nové produkty, jako je Visual Suite a Magic Studio,“ uvedla Louisa Green v prohlášení pro server The Verge. Canva v posledních několika letech vydala řadu AI funkcí, například generátor textů na obrázky Magic Media a nástroj pro rozšíření pozadí Magic Expand. Díky těmto doplňkům se platforma notně rozrostla, co se týče poskytovaných funkcí.
Zatímco v minulosti Canva podobné změny cen oznamovala veřejně, poslední zvýšení cen bylo zřejmě oznámeno výhradně prostřednictvím e-mailů přímo zákazníkům. Pokud jde o předplatitele variant Pro a Enterprise, tak těch se alespoň prozatím zvýšení cen nejspíše nijak nedotkne. Část zákazníků nicméně toto zvýšení cen jistě donutí přehodnotit, zda nepřejdou ke konkurenčnímu řešení od Adobe.