Domů » Bleskovky » Budoucnost podle Lexusu: prohlédněte si koncept LF-Z

Budoucnost podle Lexusu: prohlédněte si koncept LF-Z

Ani japonský automobilový gigant Toyota se nevyhýbá aktuálnímu trendu napříč automobilkami, které představují odvážné plány na částečný nebo úplný přechod k elektromobilům. To platí i pro luxusnější odnož Toyoty, o čemž vypovídá nově odhalený koncept Lexus LF-Z.

2021 Lexus LFZ 0004
Na přídi bychom marně hledali masivní mřížku

Je však nutno uznat, že plány Lexusu na zavedení alternativních pohonů jsou střízlivější než u většiny konkurentů. Do roku 2025 by chtěl představit celkem 20 nových modelů, přičemž 10 z nich by mělo využívat čistě elektrický pohon, případně hybridní pohon nebo vodík. Lexus by tedy rád nastavil nějaký rozumný mix nových technologií v kombinaci s těmi klasickými. Uhlíkové neutrality by rád dosáhl do roku 2050.

Introducing the Lexus LF-Z Electrified Concept

Koncept LF-Z by měl ukazovat budoucnost automobilů v očích značky Lexus. Design vozu je velmi futuristický a vévodí mu především ostré hrany a křivky. Vůz je spíše kratší a v přední části si lze všimnout chybějící mřížky, kterou nahrazuje jakýsi trojúhelníkový panel sahající až k zemi. Panoramatická střecha se rozprostírá nad celou kabinu vozidla.

2021 Lexus LFZ 0006
Interiér působí prostorně a velmi futuristicky

Možná ještě větším „sci-fi“ je interiér. Zajímavě tvarovaná sedadla obklopují různé světelné prvky, jinak ale dominuje minimalistický a čistý design. Na první pohled ale interiér připomíná spíše nějakou vesmírnou loď než auto, které za pár let potkáme na cestách.

Lexus na novém konceptu prezentuje technologii Direct4, což by měl být unikátní systém pro distribuci ideálního točivého momentu ke každému kolu zvlášť. To zlepší přilnavost vozu a tím pádem i jeho celkovou ovladatelnost. Tomuto systému pomáhá také ideální umístění baterií a motorů.

Dalším bodem by mělo být vylepšení kontaktu řidiče s vozidlem tak, aby maximální důraz na ovládání byl cílen k multifunkčnímu volantu a head-up displeji. Řidiči by to mělo umožnit lepší koncentraci na prostor před vozidlem a tím pádem bezpečnější jízdu.

Samozřejmě bylo myšleno i na autonomní řízení a umělou inteligenci. Digitální klíč umožní vstup do vozidla pro více osob zároveň a kliky zapuštěné v karoserii se na povel vysunou. To jsou ale všechno věci, které už jiné automobilky umějí nebo na nich dávno pracují.

2021 Lexus LFZ 0002
Zádi dominuje červený pruh světel

Ačkoliv nový Lexus LF-Z vypadá velmi zajímavě, jen dále potvrzuje dlouhodobý postoj Toyoty (a Lexusu), který je spíše opatrný a v nových technologiích častěji následuje nežli udává směr. To ale samo o sobě nemusí být špatně, z dlouhodobého hlediska se to Toyotě může vyplatit.

Adam Bělunek

Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

3 komentářů

  1. Moc futuristické… inu klasika u elektromobilů…

  2. No, tak zevnitř to vypadá trochu jako faceliftovaný KITT :-)

  3. tohle jr na me zbytecny scifi uz, nelibi

Napište komentář

Redakce si vyhrazuje právo mazat komentáře, které nesouvisejí s tématem diskuze, nebo jsou útočného či urážlivého charakteru (pomluvy, vulgarity, rasismus či ponižování). V případě porušení těchto pravidel chování může redakce zakázat přístup do diskuze.

Odeslané komentáře jsou strojově kontrolovány (spam, nevhodné výrazy…).