TOPlist

Autopůjčovna Hertz se zbavuje svých elektromobilů. Důvodů je hned několik

Několik vozů značky Tesla
  • Společnost Hertz v minulosti nakupovala elektromobily ve velkém, nyní se jich zbavuje 
  • Do prodeje půjde celkem třetina elektromobilů z flotily půjčovny, konkrétně jde o 20 000 vozů 
  • Důvodem jsou vysoké náklady na opravy těchto vozů i jejich klesající výkupní cena na trzích 

O společnosti Hertz se v posledních letech psalo jako o velmi progresivní autopůjčovně, která v nemalém nakupovala elektromobily. V plánu byla kompletní elektrifikace celé flotily, což samo o sobě zvyšovalo cenu akcií Tesly. Uběhly asi dva roky a přichází velké překvapení. Společnost se rozhodla třetinu svých elektromobilů rozprodat a nakoupit opět vozy se spalovacími motory. Celkem se má jednat zhruba o 20 000 vozů, které budou k dispozici na trhu s ojetými vozy.

Ačkoliv běžná údržba elektromobilů není drahá, Hertz zaznamenává vyšší finanční nároky na opravy těchto vozů a prodražuje se také amortizace. Podle generálního ředitele společnosti Stephena Scherra oprava elektromobilu vyjde na dvojnásobek běžné ceny u spalovacího auta. Klesající cena nových elektromobilů zároveň tlačí dolů i výkupní ceny použitých vozů z flotily Hertz. To všechno zhoršuje finanční výsledky obřího řetězce půjčoven.

Hertz prodává Tesly
Některé vozy už najdete na webových stránkách k prodeji

Tesla tvoří 80 % elektromobilů v majetku půjčovny Hertz

Nikdo z vedení to neřekl napřímo, ale Hertz nyní může „poděkovat“ především Tesle. Vozy této značky tvoří více než 80 % všech elektromobilů v majetku společnosti. Celkem elektromobily tvoří 11 % všech vozů v nabídce půjčovny. Vzhledem k tomu, že Tesla v poslední době tlačí cenu svých vozů dolů, podobný tlak zaznamenávají i ostatní značky a zároveň dochází ke snižování cen ojetých vozů v majetku velkých společností nebo právě půjčoven.



white mercedes benz coupe parked near green trees during daytime



Nepřehlédněte

Autopůjčovna Hertz nakoupí 65 tisíc elektromobilů. Budou to tesly?

Scherr dále zmiňuje problémy s doručováním náhradních dílů i množstvím odborných techniků, kteří si s těmito vozy poradí. Velké koncernové značky, jako je GM, toto řeší již desítky let, a proto je mnohem levnější a jednodušší opravit takový vůz než nový elektromobil Tesla. Zajímavé je, že také statisticky podle ředitele Scherra elektromobily více bourají. Takže už tak poměrně drahé opravy navíc přicházejí častěji.

Autor článku Adam Bělunek
Adam Bělunek
Baví mě Apple, kvalitní audio-video technika a obecně chytrá řešení, která fungují. Volné dny se snažím trávit na kole v bikeparcích a trailcentrech, nebo na horách s batohem na zádech. Užívám si dobrou hudbu, občas zajímavou knihu a rád cestuji.

Kapitoly článku