Třetí kvartál roku 2021 je za námi, což znamená přísun údajů od analytických společností. Nasbíraná data si pro sebe nenechaly ani firmy IDC a Counterpoint, jež odhalily, kterým výrobcům smartphonů se dařilo nejvíce.
Pokud jde o celosvětové dodávky smartphonů na trh, které sleduje IDC, první místo obhájil Samsung s 69 miliony dodaných kusů, což mu zajistilo 20,8procentní podíl na trhu. Druhé místo překvapivě obsadil Apple s 50,4 miliony dodaných kusů a podílem 15,2 procenta, který předběhl Xiaomi s 44,3 miliony kusů a podílem 13,4 procenta. První pětku uzavírá Vivo a Oppo, které mají prakticky shodně 33 milionů dodaných kusů a podíl 10 procent. Vivo oproti Oppo dodalo na trh o 0,1 milionu kusů telefonů více, díky čemuž má podíl taktéž o 0,1 procento lepší a tudíž i čtvrté místo.
Největší meziroční nárůst podle IDC zaznamenal Apple, který vyrostl o 20,8 procenta, v těsném závěsu je Vivo s 5,8 procenty a Oppo s 8,6 procenty. Naopak největší propad zaznamenal Samsung s -14,2 procenty a Xiaomi s -4,6 procenty.
V Evropě se Applu až tak dobře nedařilo
Na evropském kontinentu se dle společnosti Counterpoint Applu taktéž dařilo, tak slavné jako celosvětové výsledky to ale není. Největší podíl na prodejích má Samsung s 30,4 procenty, následovaný Xiaomi s 23,6 procenty, Applem s 22,1 procenty, Oppo s 10,1 procenty a první pětku uzavírá Realme s 2,4 procenty.
Největší meziroční nárůst zaznamenalo poměrně překvapivě Vivo, které vyrostlo o 238 procent, následováno Realme se 160 procenty a Oppo se 112 procenty. Xiaomi na evropském trhu meziročně povyrostlo o 51 procent, Apple naopak o 24 procent. Když pomineme největší ztráty Huawei a Honoru (94, resp. 90 procent), zaznamenal meziroční propad pouze Samsung s -16 procenty.
Mezikvartální výsledky má překvapivě nejlepší Motorola s nárůstem o 45 procent, v těsném závěsu je Nokia s 26 procenty a Vivo s 22 procenty. Z první pětky má největší mezikvartální nárůst Realme s 12 procenty a největší ztrátu Samsung a Xiaomi se shodnou ztrátou -6 procent.
Největší prodejní žně nás teprve čekají
Třetí kvartál je tradičně bohatý na představení celé řady nových zařízení, jejichž prodeje se naplno projeví až ve čtvrtém kvartálu daného roku. Trend nicméně vypadá velmi pozitivně pro Apple, který má dobře nakročeno k velmi silnému poslednímu čtvrtletí letošního roku.