Zájem o Apple Watch klesá, zlatý model Edition vlastní údajně pouze 2 000 lidí

V loňském roce se prodalo celkem 4,6 milionů chytrých hodinek a náramků a v letošním roce by to mohlo být ještě více. Očekává se, že do tohoto odvětví výrazně promluví hodinky Apple Watch, ačkoliv oficiální prodejní čísla zatím neznáme. Doufáme však, že se je dozvíme při brzkém ohlašování finančních výsledků, pokud tedy nezařadí Apple Watch po bok iPodů do kolonky ostatní.

  

Úspěšnost prodejů Apple Watch nicméně naznačuje statistika reklamní společnosti Slice Intelligence vytvořená ve spolupráci s MarketWatch. Podle ní to vypadá, že všichni američtí zájemci o jablečné hodinky již svůj model mají a zájem postupně upadá. Po obrovském boomu hned po představení, kdy Apple dokázal v USA prodat 200 tisíc kusů denně, se prodeje ustálily na zhruba 20 tisících prodaných hodinek denně. V červnu ale nastal další pokles, a dnes Apple prodává 5 – 10 tisíc kusů denně. Tyto údaje však platí pouze pro USA a nezahrnují dalších 15 zemí, kde se Apple Watch aktuálně prodávají.

Recenze Apple Watch 1. generace
TIP: Podívejte se na náš videopohled na Apple Watch nebo si přečtěte naši rozsáhlou textovou recenzi 

Podle Slice Intelligence se nejvíce prodává nejlevnější sportovní edice, která má dvoutřetinový podíl ze všech prodaných jablečných hodinek. Zbytek připadá na klasické Apple Watch, neboť zlaté hodinky Edition si v USA údajně dosud koupily pouhé dvě tisícovky zájemců. Vzhledem k ceně, která se pohybuje mezi 10 000 až 17 000 dolary (250 – 420 tisíc korun bez DPH), však Apple i toto malé množství v příjmech rozhodně pocítí. Doufáme tedy, že se firma z Cupertina tento měsíc prodejními čísly Apple Watch pochlubí. 

Autor článku
Jakub Karásek
Redaktor serveru SMARTMania.cz, příznivec mobilních technologií, konvertibilních zařízení a bezdrátového nabíjení, fanoušek tvrdé hudby a milovník rychlé jízdy v motokárách, na kole a na lyžích. Odpůrce FUPu, pomalého internetu a přerostlých tabletofonů.
image/svg+xml
+

Kapitoly článku